runningkawa schreef:Ik heb geleerd dat je wel engergie geeft.
De energie van de cosmos, dus niet die van jezelf.
persoonlijk voel ik dat zo ook wel.
Want ik voel duidelijk energie in mijn kruinchakra stromen richting mijn handen waar het dan uitstroomt.
dat heb ik precies hetzelfde. Ik gebruik het ook vaak voor Samyr. Het valt me op dat toch veel mensen zelf een Reiki cursus hebben gedaan. Als ik het er hier in de buurt over heb, staan veel mensen me aan te kijken alsof ik zo mijn bezem zou pakken en weg zou vliegen.
Over het eigen initiatief, ik vind het een goed teken als een paard aangeeft dat het Reiki wil. Ik zal het haar dan ook niet onthouden omdat ik wil dat ze Reiki krijgt op het moment dat ik dat haar wil geven. Ik vind het belangrijk dat de ontvanger op dat moment open staat om Reiki te ontvangen. Dan stroomt de energie beter, lijkt wel.
Met energie kun je idd ook een aantal dingen fout behandelen. In zoverre, iemand met een pacemaker mag geen Reiki, want het hartritme zou wel eens verstoord kunnen worden, waardoor dat ding dus eigenlijk niet goed meer werkt. Zo ook bij suikerziekte, blindedarmontsteking. Dat is wat ik geleerd heb op de cursus.