Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EngeltjeS schreef:misschien een blaar
heeft ze een witte / lichte neus?
groetjess
uniekhorse schreef:Zou je ook een foto kunnen maken ? Ben erg benieuwd
Miriam91 schreef:Mijn pony had 2 weken geleden precies hetzelfde! Een heel mooi rondje met een witte rand en daarbinnenin een soort wondje lijkt het. Ik had het goed schoongemaakt met water en daarna uierzalf erop gedaan en toen werd het steeds kleiner en nu is het geloof ik weg..
Ik vond het ook heel raar want van de ene op de andere dag zat het er. Op de rand van haar onderlip. Volgens mij had ze er geen last van.
Ik zat ook te denken aan een koortslip maar dat is besmettelijk en geen ander paard bij ons op stal heeft het (ze staan in de wei dus krabben elkaar). En mijn pony had het ook opeens en daarvoor had ik het nog nooit gezien.
Miriam91 schreef:Ik was 3 dagen niet bij stal geweest en heb vandaag gelijk heel haar lichaam gecheckt op wondjes en dergelijke. Haar lippen waren helemaal heel en er was niks meer te zien van dat rondje. Vaag..
Miriam91 schreef:Maar die rondjes zijn best groot en het stukje open vlees wat erin zit (het wondje dus) is ook best groot. Lijkt me niet dat dat door een scherp stukje hooi veroorzaakt wordt. Dan zouden alle paarden het hebben en ook wel wat vaker denk ik. \
Heeft iemand al een foto kunnen maken?
Talida schreef:Bij tal is het een keer weggesneden en er was al een keer stikstof besteld maar toen werd het juist weer kleiner. Toen voor het wegsijden werd het steeds groter. Kon van een plant zijn, of idd iets van herpes, maar heb een engels medisch boek waar precies een plaatje in staat en dat is dan een larve oid. Ik moets het in ieder geval 1x per dag met betadine shampoo en een schuurspons schrobben, het is een jaar later nog een keer terug gekomen en toen heb ik het ook geschrobt en ging het weer weg.