hoe behandel je de miniscus?????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Helpponys

hoe behandel je de miniscus?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 20:40

hallo

wij willen graag een pony helpen die iets aan de miniscus heeft, waarschijnlijk ene scheurtje ofzo...

nu willen we graag weten hoe je dat kan behandelen zodat het overgaat...

weet iemand wat alsjeblieft????!?!?

antwooord!!!

XXX helpponys

quinoa

Re: hoe behandel je de miniscus?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:49

Nou de meniscus ziet in de knie, het werkt als een soort van stootkussen tussen het onder en het boven been. Dus ik weet niet wat je precies bedoeld met behandelen??

Maar als de meniscus kapot is dan wordt die meestal operatief verwijderd, omdat die kapot maar kwaad dan goed doet.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 23:39

Kapotte meniscus is einde carriére bij een paard. Anky had Idool, die kreeg een meniscus probleem, vanalles geprobeerd, zelfs geopereerd, maar helaas... uiteindelijk ingeslapen. Maar als ze de diagnose al hebben kunnen stellen (en dat is niet zo eenvoudig, moet met eerst uitverdoven en dan een echo van de knie) dan zullen ze ook wel een therapie hebben voorgesteld, en daar kan je je het beste aan houden.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 23:45

Gestion Idool heeft anky toch verkocht Verward Aan een meisje bij mij uit de buurt dacht ik.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 23:48

Ojee, sorry, je hebt 100% gelijk, ik bedoel Joker! Was de toekomstige Bonfire, vóór Salinero.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 23:54

Geeft niet Lachen
Maar Gestion Idool is ook dood meen ik .. Scheve mond

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 00:11

Ja, die had een hele vage hartaanval, is nog een fikse ruzie geweest of ie nu al wel of niet verkocht c.q. afgeleverd was. Ongezond beroep eigenlijk, wat die dressuurpaarden hebben....

radical

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:58

Mijn paard heeft een scheurtje in zijn meniscus.
Dit is in april ontdekt mbv een echo. Ik heb hem onmiddelijk op stalrust moeten zetten en na 3 weken mocht ik een halfuur aan de hand stappen. Het paard mocht absoluut geen rare bewegingen maken. Dus heb ik hem met kalmeringsmiddelen laten stappen, het is een cuttingpaard dus nogal explosief.
Ook heeft hij primaval, wat hij zal moeten blijven gebruiken. Ik ben nu elke dag met hem aan het draven, een paar minuten en donderdag moet ik terug naar de kliniek om te zien hoe het zich gedraagt.
Als het niet goed is dan is het einde verhaal.
Het geheel is afhankelijk van de plaats van de scheur, de grote, of er ook botwroekeing in het spel is( bij mijn paard), ontstekingen enz..
Een meniscus behandelen kan op verschillende manieren.
Ik zou naar een goede kliniek gaan (Desmedt - Remans in Meeuwen, Belgie is een van de beste van europa)

radical

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:43

Hoe weet je trouwens dat het de meniscus is?