mijn pony schuurde maar heel licht, en ik dacht dat het allemaal dus best nog wel goed ging met z'n zomereczeem
nou niet dus!!
kom net bij m'n pony, zet hem op stal en ja hoor, manenkam twee keer zo dik als normaal, helft van de manen eruit geschuurd en de hele boel ontstoken
zo in 1 dag dus komt dat opzetten.
ik weet dat m'n applause ( zo heet m'n pony) zomereczeem heeft, en hij schuurde heel licht, maar vind het zo raar dat die manenkam zo ineens ontzettend dik is, net iets onder de manen, op z'n hals, je voelt gewoon dat de huid verdikt is, wat? je ziet het ook.
het voelt wat warm aan, de huid is ook vochtig en d'r zit zo hier en daar wat pus op.net aslof er van binnenuit iets naar buiten wil zo lijkt het wel, heel apart.
maar hoe zit dat nou? heb net een kennisje van me verteld en die zegt dat dat ook een teken is van beginnende hoefbevangenheid?
heb een flesje hydrocortiderm gekregen van de veearts, maar vraag me af of d'r niet toch nog iemand wat aanvullende info voor me heeft.
oh ja, hij staat in de wei, niet in t vette gras krijgt op het moment geen krachtvoer, en straks gaat hij dus maar even de bak in, denk dat dat al wat helpt..
iemand verder nog tips?