bokkers in actie tegen 10 wp regeling!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:37

Jippie schreef:
Het enige argument dat ik kan verzinnen voor deze regeling is dat de KNHS graag wat extra inkomsten genereerd en dat dat over de rus van de leden gaat.
De grens ophogen naar 10 wp vind ik prima maar dan moeten ze wel het startgeld verlagen.


Ja dit is een goed idee!!!!!!!!!!!!
En eigenlijk vind ik het niet eens zo erg dat ze het ophogen naar 10 winstpunten, want op dit moment vind ik het niveau in de M/Z pony's
very laag!!!!!!!!!!!!!!!
Dusssss...... Maar kunnen ze niet een middenweg vinden van 7, of nog beter [color=red]8 winstpunten
???[/color]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:40

Dat verlagen van startgelden is dat wel een goed idee?
Dat werkt maar 1 seizoen want dan gaat alles toch omhoog.
En met startgeld heb je de knhs niet, maar de organiserende club.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:45

ik ben er wel op tegen! de b zit al overvol... hier in de omgeving opzich niet, maar in de rest van het land komen ze nu gewoon hier starten... pas was er eentje uit brabant... ( meer dan 100km hier vandaan ) en dat voor een helemaal niet belangrijke B-wedstrijd... en als je met 10 winstpunten pas mag... word dat probleem nog veel groter! ikmoet 7 weken van te voren opgeven om nog een fatsoenlijke kans te maken er bij te mogen... neeeeejh vooral de winstpunten grens omhoog schroeven :@ ik protesteer mee!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:23

Ik rijd ook al tot 70-80 km om te kunnen rijden, en dan rijd ik Z.
Laat staan als mensen meer punten moeten gaan halen...

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:30

Concorde schreef:
Moet je je eens voorstellen, ik beland strax met maxie in de L1, moet rijden tegen dressuurprikkers/semi-profs die lang in die klasse moeten blijven rijden, en dus enkel prijzen wegkapen. Waar blijf je dan als amateur???


Die dressuurprikkers/semi-profs zitten echt niet lang in de L1. Als jij je paard voor elkaar hebt, waar ik bij die mensen vanuit ga, kun je er met 3-4 wedstrijden uit zijn. Stel dat ze dan nog voor de prijzen willen rijden, kom je op 8 wedstrijden en moeten ze echt over naar de volgende klasse. Dus lang?? Tikkie overdreven.

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 00:10

Ik snap wel waarom ze het willen doen(wsl vroegtijdig promoveren tegengaan *LOL* ), maar van mij mogen ze het laten...
Ik vind gewoon dat het de eigen verantwoordelijkheid is van de ruiters! Je mag alles toch gewoon uitrijden als je er niet aan toe bent Verward Dan zou er dus niemand te vroeg hoeven te promoveren...Haha!
En dat verhaal van als je 5 punten haalt kun je er ook 10 halen kun je natuurlijk ook omkeren *LOL* Iemand die niet klaar is voor de volgende klasse en vijf punten haalt(hoe komen ze er nu anders Verward Tong uitsteken ) kan er dus ook tien halen Tong uitsteken

Ik moet altijd behoorlijk ver om vanuit Den Helder een wedstrijd te rijden(eind van de wereld zoals Cloris al opmerkte...Haha! ) en als ik dan tien punten moet gaan rijden ga ik het echt maar bij SGW en Springen houden...Die tak van de sport spreekt me toch al meer aan en dressuurtrainen kan ik zonder wedstrijd ook Haha!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 00:34

Sorry hoor, maar een winstpunt behoor je toch pas te krijgen als de jury vindt dat je de klasse waarin je rijdt voldoende beheerst. Dan ligt het probleem van te vroeg promoveren niet bij de ruiter maar bij de jury die te hoge punten geeft.
Zelf rijdt ik ook maximaal 1x per maand een wedstrijd. Als ik dan pas zou gaan starten als ik eraan toe ben, moet ik in het positieve geval bijna een half jaar rijden om door te mogen.
Ik ben het met de anderen eens dat het waarschijnlijk een leuke bijverdienste is voor de KNHS.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 09:38

ik weet het niet,
reddy tobias heeft wel gelijk.
kijk voor de een is het prettigger om lekker lang in de B te kunnen rijden omdat ze nog niet alles bij elkaar hebben tijdens het rijden ,en voor de ander is het weer lekkerder dat ze sneller over mogen.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 09:58

Maar dan kunnen ze toch ook zeggen dat je met 5 punten over mag en met 20 punten over moet.

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 10:06

Je haalt dan juist moeilijker winstpunten in de B, omdat ook de beteren er in moeten blijven rijden. Hierdoor lijken de minderen nog slechter.
Verder start ik niet zo vaak, dus ik kom nooit die B uit.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:11

Berichtje van Gomir en niet van Goldie *LOL*
Even weggehaald...Haha!
Laatst bijgewerkt door Goldie op 30-01-03 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:14

Dat vind ik dus ook! Iedere ruiter heeft toch zijn eigen verantwoordelijkheid...
Dan zouden ze het springen ook maar moeten verzwaren Haha! Vijf punten in het B is niets en 20 zit je ook zo aan hoor...Daar nemen de meeste ruiters toch ook zelf de verantwoordelijkheid Verward
En met springen vind ik in een te hoge klasse rijden heel wat gevaarlijker dan in de dressuur Haha!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:17

Aha Germie, dat is positief toch? Dus deze regeling zorgt ervoor dat de jury's strenger gaan jureren Knipoog ? Trouwens als je een aantal maal Z bent gestart mag je niet meer in de B starten. Ik denk dat er voor beiden wat te zeggen is. Maar ik vind het grootste pluspunt nog steeds dat mensen met wedstrijdvrees, zo wat langer in een voor hun makkelijker klasse kunnen blijven rijden. Bij ons staat ook zo'n meisje op stal en zij heeft nu heel vaak hors-concours moeten starten, omdat zij dus barst van de zenuwen, maar wel elke keer een winstpuntje haalde met een wedstrijd. Terwijl je ze niet herkende als je ze zag rijden (complete metamorfose in negatieve zin Huilen ). En dus moest ze uiteindelijk over naar de L1, wat alleen maar voor meer zenuwen zorgde. En dat hors-concours is toch anders, dan het 'echte' starten. Ook zijn er nog heel veel mensen, die graag willen starten, maar een niveau hoger nog niet aankunnen. Deze mensen kunnen dan ook wat extra wedstrijdjes rijden, zonder dat ze over 'moeten'.

Maar misschien geeft KingMarco hiervoor dan een betere oplossing?

Mij maakt het iig niet zo veel uit.

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 10:19

Ik vind dat men wel blijft hangen als men een klasse te hoog start. Ik oefen liever 5 maanden thuis door dan verplicht 5 keer (of nog vaker) te moetne starten om eindelijk die 10 wp te halen. Ik kom nu nooit meer in het Z. Het traject wordt zo veel te lang.

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:38

Het duurt niet zo lang om 10 winstpunten te halen, maar het verschil tussen wedstrijden in regio Noord en sommige andere regio's, is dat je hier maar één proef per wedstrijd mag rijden. Dus waar sommige ruiters dus inderdaad dan in drie wedstrijden een klasse door zijn, moeten wij toch echt minstens vijf/zes wedstrijden hoge punten halen.

Dan vind ik ook dat het aantal startmogelijkheden per wedstrijd gelijk getrokken moet worden. Als ik twee proeven per wedstrijd mag starten, zie ik er ook niet zo'n groot probleem in, maar wij moeten nu een keer zoveel wedstrijden starten om aan hetzelfde aantal winstpunten te komen als in een andere regio. (er vanuitgaande dat de combinatie goed voor elkaar is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:43

Hier is per wedstrijd zoveel deelname, dat het onmogelijk is om een combinatie 2x te laten starten.
Dus helaas kunnen ze dus nooit voor elkaar krijgen dat het overal kan.
Gewoon laten zoals het was, dat was goed.
Waarom veranderingen?
ja geld, want iedereen weet dat de KNHS dat tekort komt.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:50

Idd wordt het voor de combinaties die maar 1 proef kunnen rijden wel een lang traject, dat ben ik met jullie eens. Ik vind het altijd opvallend dat als je de wedstrijdkalender in de P&S bekijkt dat er zo weinig wedstrijden zijn in het Noorden. (Waar zou dat eigenlijk aan liggen?)

Maar Mickey bv. die toch ook in Brabant woont rijdt wel altijd 2 proeven, hoe verklaar je dat dan, RK?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:52

Die rijd in de regio waar voorheen de NBVR vooral zat.
De NBVR was een stuk kleiner als de NKB en kon dus wel 2 proeven laten rijden.
Ondanks dat het nu samengevoegd is zie je nog steeds het verschil tussen de oude NKB wedstrijden en de NBVR wedstrijden.

In de zomer zie je bij een NKB wedstrijden ruim 30 ringen met 30 deelnemers.
In de winter zit het van smorgens 9 tot savonds 9 vol.

En dat allemaal met enkele starts.

Springringen zijn er in de zomer ook 3 of 4.
En meer als 1200 combinaties zijn dan ook geen uitzondering op een buitenwedstrijd.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:56

Je moet nu ook wel echt bizar slecht rijden om een verliespunt te scoren, bijna een prestatie te noemen als het je lukt Haha!
Ook al hoor je niet in een bepaalde klasse thuis qua nivo, een verliespunt zul je toch niet snel scoren als je paard zich een beetje normaal gedraagt en je iets laat zien dat er in de verte op lijkt.
Misschien moet die grens aangepast worden? Niet bij 117 een verliespunt maar bij 130/135 ofzo.
Balen als je paard dan een keer z'n dag niet heeft en het loopt helemaal in de soep, maar dat haal je dan wel weer op als je 'm verder voor elkaar hebt. Is het structureel niet in orde, dan degradeer je dus.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:14

Margreet schreef:
Je moet nu ook wel echt bizar slecht rijden om een verliespunt te scoren, bijna een prestatie te noemen als het je lukt Haha!
Misschien moet die grens aangepast worden? Niet bij 117 een verliespunt maar bij 130/135 ofzo.

hey
ik rij wedstrijden in België en wij moeten 25 winstpunten hebben voor we over mogen gaan naar een volgende klasse. Ze jureren hier ook heel wat strenger als bij jullie. Ik ken mensen die echt slecht rijden en toch zomaar in de L2 mogen gaan starten. Hier krijg je amper ooit een 7 (uitzonderlijk) voor de rest als het echt heel erg netjes is, een 6, heb je wat weinig impuls en de rest is goed: 5. Vanaf dat je paard ook maar 1 stap verkeerd zet (of bijvoorbeeld 1maal zijn mond beweegt) dan krijg je al een 4. Ik kan je zeggen dat je een verliespunt hier snel hebt hoor!
Wij krijgen een wp bij 55% en vp onder de 50% Vorige wedstrijd heb ik combinaties gezien die 35% reden.. dat zouden al ongeveer 5 verliespunten zijn...
Streng jureren heeft zijn voordelen hoor, de klassen zitten soms ook overvol, maar je ziet hier tenminste geen mensen die in een klasse zitten wat ze totaal niet aankunnen, en terecht.
xxx

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:17

Die Belgen zijn zo gek nog niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:20

Maar hoeveel klasses hebben de belgen?
En dit is dan eigenlijk een andere discussie die al vaker gevoered is.
Hier in deze streek van brabant word ook streng gejureerd.
Strenger dan in andere delen van NL.
Ik heb een clubgenote die dus graag een stuk met haar vrachtwagen naar een makkelijke plaats rijd om daar ff wat winstpunten bij elkaar te rijden.

Dus dat is dan meer een punt waar de knhs aandacht aan moet besteden.

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 11:26

strenger jureren ontmoedigt ook. 10 jaar geleden was het niveau veel lager. ZE moeten niet M gaan jureren in de B zeg maar.
Dus dat ze in Brabant strenger zijn is ook niet terecht. OP zich vind ik het jureren streng genoeg. Je blijft rustig hangen in een klasse als je er niet thuishoort (degraderen vind ik ook niet nodig). Dus ga dan thuis trainen.

Maar het aantal startmogelijkheden mogen ze wel uitbreiden vind ik. Ik kan maar 1 keer starten per wedstrijd. Ik heb mij in november opgegeven voor de eerste wedstrijd in maart. Eerder kon niet, was al vol. Of men wilde mij niet inschrijven omdat ik nog geen startcoupons had (startkaart is in november aangevraagd, ik heb hem nu 2 weken in huis).

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:48

Die verliespuntenpuntengrens verhogen vind ik wel een goede! Bij springen heb je ook twee verliespunten als je uitgebeld wordt of als je eraf valt. Als je slecht rijdt bij een dressuurwedstrijd, rijd je zga nooit een verliespunt.
Dus sneller verliespunten in plaats van meer winstpunten vind ik zo gek nog niet...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:47

iemand roept hier dat het niet willen rijden van tien winstpunten gemiemel is. Wellicht. In mijn geval is het gewoon geld en tijdgebrek. Ik beschik niet over een trailer, heb ook geen auto die een paard kan trekken. Dus ik rij zomin mogelijk wedstrijden en meld me pas als ik zeker weet dat ik mijn punten ruim kan rijden...Dat kan ik dan in een wedstrijd of 3 - 5 (afhankelijk van 1 of 2 wp) regelen. Nu moet ik gewoon 2x zo vaak om door een klasse te komen. En dat kost per wedstrijd toch ook weer een hele dag. Een dag die ik niet te vaak geheel aan mijn paard kan besteden (op straffe van heel hard klagend thuisfront, die nu nog wel begrip kunnen opbrengen voor mijn hobby)...Dus 10 winstpunten belachelijk. Iedereen die te snel promoveert komt zichzelf wel tegen. Of gaat gigantische verliespunten rijden...Dan haal je het starten als je er nog niet aan toe bent wel uit je hoofd...