Mag je op wedstrijden een bontje achter de oren bij het hoofdstel?
Ik kan het niet vinden in het algemene wedstrijden regelement, zal er vast wel over heen kijken
.Iheb het nu al 4 keer doorgekeken en ik kan het maar niet vinden.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Doe het zelf ook altijd. Heb een mailtje van de KNHS dat het wel mag! Als je het zekere voor het onzekere wil nemen, mailtje sturen naar de KNHS en deze dan uitprinten. Heb je een bewijsje bij je! daffodil schreef:En wat dan als die persoon die dat bontje onder het kopstuk achter de oren doet en daar iets in doet......want dat is dus de reden dat dit soort dingen niet toegestaan zijn.
Overigens reed er gisteren iemand bij de Olympishce spelen wel met zo'n bontje om het kopstuk mee......
Simmie schreef:– oorkappen, vliegennetjes, oogkleppen, bontje om de neusriem of elke andere
voorziening, die het oriëntatievermogen van het paard beperkt.
IMO mag het dus niet aan de bakstukken en neusriem.
Op het kopstuk en bv aan de onderkant van de neusriem bij het gespje zou het moeten mogen want op die plekken hinder je het paard niet in zijn orientatievermogen.
Zilly schreef:Ik heb hier ook eens het KNHS voor gebeld, na lang wachten kreeg ik een BRILJANT antwoord: Als er niet in de regelementen staat vermeld dat het WEL mag, dan mag het NIET