Pas de deux en de kur op muziek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ijsselfee
Berichten: 18
Geregistreerd: 10-05-02
Woonplaats: Loosdrecht

Pas de deux en de kur op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 16:50

Hoi iedereen.

Ik ben een meisje van 15 jaar en heb zelf 3 trakehners, samen met m zus.
nu hebben we elk jaar van de TCN club een stamboekopname dag, waar je je veulens en jaarlingen kunt laten keuren, maar er zijn ook wedstrijden.
Nu heb ik dus samen met mijn zus bedacht om dit jaar mee te doen met moeder en dochter Ijsselliebe en Ijsselfee aan een pas de deux op muziek.
dat wouden wij speciaal die dag gaan doen voor de trakehners.
Maar nu is de vraag.... hoe maak ik het liedje waar ik de kur op wil doen..
want ik heb een liedje van celine dion gedownload de karaoke versie alleen instrumenten, maar die duurt dus 3 minuten en 35 seconden. maar ik weet nou niet zeker, of het wel de juiste tempo is... wie zou mij alstjeblieft willen helpen?
Stuur je reacties naar mn e-mail adres of naar mn profiel...
alvast HEEEEEEEEEEEEEL erg bedankt Pling Haha! Knipoog doei doei
groetjes esmeralda


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 10:40

Aan het in elkaar zetten van een pas-de-deux gaat heel veel werk aan vooraf. Ga eerst eens kijken welke onderdelen je in het proefje wil laten zien, zorg voor veel afwisseling en kijk hoe lang die moet duren. Dan ga je eens samen een proefje bedenken en rijdt die samen eens een keer. Kijk of die aan je verwachtingen voldoet. Pas hem zonodig aan. Dat proefje rijdt je samen nog een keer en neem hem op de video. Zorg wel dat je op een normaal tempo rijdt. Ga thuis de videoband bekijken en draai er eens wat muziek bij, kijk eens wat leuke overgangen zijn voor andere muziek. Bijv. binnenkomst-halthouden, wegrijden vanuit halt, overgang naar galop, wending bij een bepaalde letter.

Het is handig om een soort mengapparaat van iemand te lenen, waar je 2 verschillende muziekjes in elkaar kan laten overgaan enz. Het aantal seconden van een bepaald gedeelte waar jij een stukje muziek op hebt is makkelijk te bekijken op de videoband en dan op te nemen.

Ga het proefje vooral vaak oefenen, met muziek en kijk waar de struikelpunten zitten die je dan weer kan verbeteren. Of misschien moet je de muziek weer aanpassen.

Het is een heel gedoe allemaal, maar als je eenmaal een leuk proefje in elkaar hebt zitten, is het echt heel erg leuk.

Ik heb een keer een pas-de-deux gereden op muziek van Enrico Morricone en de pink panther.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

ijsselfee
Berichten: 18
Geregistreerd: 10-05-02
Woonplaats: Loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 23:53

hai maar met welk programma kan ik dan die liedjes in elkaar over laten vloeien en kopieren en plakken?
want ik weet niemand die zulk apparatuur heeft:( groetjes esmeralda


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FleurSandro, Trendiction en 49 bezoekers