met ijslanderzadel geen B wedstrijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

met ijslanderzadel geen B wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 19:37

Ik heb een paar dagen geleden eindelijk een passend en leuk ijslanderzadel voor Rinkja gevonden. Party!!
Vanmiddag zei m'n instructrice dat je er geen wedstrijden mee kunt rijden.Dat wist ik niet,maar ik had er ook nooit over nagedacht.
Ik vind het niet zo erg,want ik rijd toch recreatief,
maar kan het ook niet in de B of L?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:12

Een engelse optoming is verplicht.
een western zadel mag ook niet.

ff regelement opgezocht

Artikel 121 - Harnachement


1. Het paard dient te zijn opgetoomd met een deugdelijk, goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend engels rijzadel (of dameszadel), hoofdstel en bit.

2. Het rijzadel moet voorzien zijn van ruime beugels. Vanwege veiligheidsredenen mogen de stijgbeugelriemen en/of de stijgbeugels niet aan de singel worden vastgemaakt. Het gebruik van een dekje/bontje o.i.d. over het zadel is niet toegestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 16:23

dat wist ik niet dat er geen bontje onder mocht!! ik heb dat altijd, weer wat geleerd!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 16:31

Er staat OVER Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 16:40

Tigger schreef:
Er staat OVER Haha!


joh, ik krijg het iedere keer te horen dan er geen onder mag, en iedere keer zeg ik van, lees de het maar eens goed, er staat OVER. Die juryleden weten het ook altijd beter he Knipoog

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 16:52

Haha, idd. Neem het reglement een keer mee. Dan kunnen ze het zelf zien....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 16:55

Tigger schreef:
Haha, idd. Neem het reglement een keer mee. Dan kunnen ze het zelf zien....


ach ze laten me dan gewoon starten, dan moeten ze maar zeggen dat ik zo niet mag starten, het komt ook altijd achteraf, en dat bontje wat ik heb is erg zichtbaar!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:09

weet je ik had bij de eenhoorn een bondje voor over m`n zadel gekocht en mijn zusje wou hem effe uitpronbere maar naar haar parcourvzij de parcour bouwer dat er geen bondje over jec zadel mag wel raar

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:25

het word wel veel gedaan, het is niet toegestaan, eigelijk vreemd, dan kunnen ze een broek met ledere zit ook netzo goed verbieden. Werkt ook als anti slib. ja en een bontje ook nog tegen het door rijden!!

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:45

weer wat geleerd!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 08:30

runningkawa schreef:
Een engelse optoming is verplicht.
een western zadel mag ook niet.

ff regelement opgezocht

Artikel 121 - Harnachement


1. Het paard dient te zijn opgetoomd met een deugdelijk, goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend engels rijzadel (of dameszadel), hoofdstel en bit.

2. Het rijzadel moet voorzien zijn van ruime beugels. Vanwege veiligheidsredenen mogen de stijgbeugelriemen en/of de stijgbeugels niet aan de singel worden vastgemaakt. Het gebruik van een dekje/bontje o.i.d. over het zadel is niet toegestaan.


Hier bedoelen ze dus een westernzadel mee, of zo'n spaans zadel. Een ijslanderzadel mag wel, dit zijn immers gewone zwarte zadels die dezelfde look hebben als een dressuurzadel, alleen wat plattere kussens en zit. Daar mag je in de B/L gewoon mee starten, een pietlut die er op let.
Overigens zijn er ijslanderzadels die niet van een dressuurzadel te onderscheiden zijn.
Viv

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 10:43

Volgens mij mag je wel met een ijslanderzadel starten? Misschien ligt het er ook maar net aan wat voor soort je precies hebt. Ik heb IJslanderzadels gezien die net op dressuurzadels/VZH lijken, maar ook met van die uitstekende punten aan de achterkant. Misschien mogen deze niet?

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:35

mag niet... onder engels verstaan ze dressuur spring of veelzijdig. En western is dus americaans en een ijslander zadel uit...... hoe raad je het zo... ijsland!! En deze zijn overduidelijk te onderscheiden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:37

Neem je toch gewoon een ijslander zadel dat in engeland gemaakt wordt heb je toch een engels zadel Haha! Knipoog

Ohh sorry is beetje erg off-topic...