van zelfvertrouwen naar nix, en toch nog blij!

Moderators: A_nouk, chocobroodje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

haike

van zelfvertrouwen naar nix, en toch nog blij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 15:25

Ik had deze week best veel vertrouwen in het rijden. Haike liep lekker ontspannen en was helemaal niet zo moeilijk als anders. Had dus veel zin in mijn wedstrijd van vandaag bij onze club.
Gisteren had ik geschreven en daarna nog even gevraagd wie er jury was in de DE-M1. Bleek dat we 2 jury's hadden. anders zou een jury voor 3 Z-ruiters moeten komen en dan konden ze net zo goed de M ook 2 jury's geven. De ene jury rijdt bij onze club en daar had ik de hele week al botsingen mee gehad tijdens het rijden en ik kreeg steeds de schuld. Dus daar had ik al vertrouwen in, en hij geeft bijna nooit een winstpunt. Bij die andere, jury H, scoor ik meestal wel goed, ook als ik zelf een verschrikkelijk slecht gevoel heb. Ze geeft weinig winstpunten maar haal wel meetsal prijs bij haar. Mijn hoop op een winstpunt werd dus al heeeeeeel erg veel kleiner.
Vanmorgen ging ik haike uit de stal halen, weigerde haike mee te komen. Mijn moeder gehaald, nog steeds niet. Na een half uur lieve woordjes, meppen en voer stond haike nog steeds in de stal. Was 10.15 en zou om 11.00 uur moeten starten. Ik werd dus al bang of ik wel op de manege zou komen! Naar de club gebeld of ze iemand wilde sturen. Die was er zo en na nog een kwartier van alles geprobeert te hebben lukte het, zomaar opeens. Was 10.30, snel opgezadeld en naar de club gereden, was daar om 10.40. Toen ik daar kwam bleek dat het inliep en er nog 1 voor mij was, maar als ik wilde mocht ik als laatste, nog na de M2. Dat betekende dat er nog 12 voor mij waren en dat vond ik nog te lang. Snel losgereden en toen de ring in. Haike vond het juryhokje bij H wel heel erg eng en omdat het ook in zijn enge hoek stond (vindt haike tijdens de les ook eng omdat daar een jeugdcircus altijd oefent) duurde het een paar rondjes voordat hij daar langs ging. Proef verliep redelijk gezien de omstandigheden maar op G in linkergalop aanspringen en volte 10 meter in de hoek liep zeer fout. (reslutaat een 2 en een 3.) Maakte er een volte 20 meter van en ging toen door omdat ik geen -2 wilde.
Bij de uitslag bleek dat er helemaal niet hoog gepunt was. De eerste had 158 en 154 (precies een winstpunt) en de tweede had 141 en 143 punten. Ik had nog 142 en 139 punten, viel dus alles mee!! Was bij de jury's derde en vierde dus jah, volgende keer beter.

Maar het leukste kwam pas later: de schrijfster van jury H, ouder van onze club, kwam naar me toe en zei dat ik moest hopen dat ik die jury vaker had. Die had namelijk gezegd toen ik binnenkwam: ' Dit meisje kan super rijden en als ze rijdt zoals ze normaal rijdt is ze zeker eerste. Ze rijdt de sterren van de hemel.' Na de pref had ze daaraan toegevoegd: 'Ze had haar dag niet, dat is duidelijk te zien. Maar ze kan het wel!' Toen ik dat hoorde was ik eigenlijk best wel blij, het betekend dus dat ik wel M1 waardig ben! Bij die andere jury, waarmee ik deze week veel gebotst had, was ik nog tweede, dus ook helemaal niet slecht. Hij heeft alleen niks meer gezegd. Helaas, maar kan nog komen.

Sorry voor dit lange verhaal maar moest het even kwijt!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 15:45

Aaah super zeg! Ik vind een opmerking zoals: leuke combinatie of wat ze over jou zeiden altijd veel waard! Meer dan de punten. Als een jury kan zien dat er meer inzit, maar dat vandaag toevallig niet helemaal tot uiting kwam, das echt goed. En je punten zijn zeker niet gek. Zeker als je maar een combinatie de tijd had....
Ik doe het je niet na!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:52

Was het misschien jurgen waar je zo mee botste,want daar kan ik me echt iets bij voorstellen,mister eigenwijs.
Maar inderdaad erg leuk om te horen dat men vind dat je zeer goed rijd!
Gaat het in en uit de stal halen van haike al wat beter nu of is ze nog steeds zo eigenwijs?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 19:05

goed joh!!!!!!!!
fijn voor je!! Party!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie