Hoe lang over het traject van B tot en met Z?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 10:26

Met mijn vorige pony ben ik op 3,5-jarige leeftijd in de B-dressuur begonnen, en op 4-jarige leeftijd in de B-springen. Volgens mij heb ik er 3 tot 4 jaar over gedaan om M1-dresuur te worden en Z-springen.
Ik reed in ieder geval bijna iedere dag, had 1 keer in de week ponyclub-les en ik ging in ieder geval 1 of 2 keer in de maand op concours. In de zomer vaak dressuur en springen en in de wintermaanden 1 van beide.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:02

Het ligt denk totaal aan je pony/paard en je eigen kwaliteiten.. De ene paard/pony springt alles omdat hij nergens naar kijkt.. nergens van schrikt... terwijl een ander paard/pony overal naar kijkt en denkt het wordt mij te eng dat ie dan stopt of iets anders doet.. maar die laatste heeft misschien wel meer kwaliteiten dan die andere.. Ik heb mijn pony nu zo 3 jaar en ben met hem M springen en L2 dressuur.. ik doe egt haast nooit een dressuur.. in het 1e jaar wel veel en ik was toen ook zo L dressuur.. springen ging toen ook heel erg goed in het 1e jaar.. dus binne een half jaar was ik al L.. achteraf veelste snel omdat hij toen veelste sterk was.. en omdat ie zoveel karakter heeft had ie op een gegeven moment zoiets van ik spring niet meer... toen een jaartje rustig aan gedaan zowel met dresuurwedstrijden als met springwedstrijden. en weer langzaam begonne in het B springen.. na een 1,5 jaar ben ik al weer M springen.. en ben ondertussen al weer l2 dressuur.. ik heb alle klasses netzolang gewacht met overgaan totdat ik een brief kreeg van de KNHS Haha!.. dus heb alles helemaal uitgereden.. Omdat mijn pony zoveel karakter heeft en hij heel vaak weer nieuwe dingen uitprobeerd is het moeilijk om hem gelijk in 2 jaar naar het Z te rijden.. als ik wat ouder was geweest (en dus vooral sterker) en toen deze pony had gekregen was het denk ik wel zeker veel sterker gegaan....

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 00:01

Oh ik hoop n u zo dat ik voor november door de B heen ben. Dan kan ik me opgeven voor het KNHS instructeursopleiding!! Kan niet wachten!!!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:40

Hoi, Ik ben afgelopen juli voor het eerst gestart in de B (en ben zelf ruim 30 +...) en in 4 wedstrijden had ik 4 winstpunten en een aantal prijzen. De eerste keer ging het echt waardeloos omdat ik stijf stond van de zenuwen vanwege het geklets hier op de club. Iedereen wist het beter en ik kon maar beter recreatie blijven rijden.... Maar ik had ondanks dat het sh... ging toch een winstpunt dus toen begon ik er lol in te krijgen. Ondertussen rijden een aantal van die beterweters al 3 jaar in de B en hebben 0! winstpunten... Dus ik trek me nergens meer wat van aan. Vanwege een ernstige ziekte van mijn paard heb ik 5 maanden niet kunnen starten, maar nu gaat ie weer hardstikke goed en 1 april ga ik er weer voor! *LOL*

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:41

ik heb m'n pony Jafet ben Jaquar nu net 4 maanden.

ik ben in oktober begonnen met dressuur.
in 3 wedstrijden was ik de B door, ( gedeelde 1ste/180 punten,3de/166 punten, 1ste/170 punten) 5 winstpunten dus

toen L1 in 5 wedstrijden, ( 2de/2 x 162 punten,(finale van de 1ste x L1, telde niet mee voor punte, mar was 1ste/170 punten), 5de/157 punten, 1ste/172 punten, 2de/163 punten, 1ste/174 punten) 7 winstpunten dus.

nu heb ik 1 x L2 gestart, 1ste/175 punten en nu dus 2 winstpunten.

ik heb mar vier selecties gereden voor de limburgse maar mag zeker door in het L1 dan.

en B springen, mar heb dat pas 1 x gestart, uitgebeld, ik ga eerst toch nog wat meer met hem oefenen zodat hij meer vertrouwen in mij krijgt.

groetjes Steph

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:05

JollyJumper schreef:
De eerste keer ging het echt waardeloos omdat ik stijf stond van de zenuwen vanwege het geklets hier op de club.


dan weet je dat het tijd wordt voor een nieuwe vereniging...

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 20:58

sjemig wat een successtory's hier!!!! Nou ja ik ben zelf niet zo ambitieus, dat wil zeggen: mijn streven is wel Z worden maar hoe lang het gaat duren maakt me niet uit... dat is overigens maar goed ook want ik heb nooit hoger dan L gereden en heb net een nieuw groen paard dus...Lachen

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 21:06

heeey

ik zou eerlijk gezegd niet weten
heb mijn vorige wedstrijd verpest nou hard oefenen voor de volgende

groetjes

Al val ik nog zo diep, ik kom altied weer terug!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:42

mijn paard was 10 toen ik hem voig jaar kreeg. L dressuur startgerechtig. ik ben gewoon B begonnen, heb in de L2 en M1 meerdere wp dan (L2 7? en M1 14) normaal gehaald. de rest 5 wp. ik start nu nog een paar keer M2 en ga in feb. Z1 starten (onderling al wel gestart). dus bij elkaar ongeveer 1,5 jaar en 3 maal per week wedstrijd. met de pony die ik daarvoor had heb ik maar zelden gereden. ik heb hem anderhalf jaar gehad, waarvan ik 3/4 jaar erop heb kunnen zitten. ik heb ongeveer een half jaar gestart en ben M1 +wp geweest.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 13:46

Ik hoop super dat het me gaat lukken om L1+1wp wordt voor ze het niet meer aankan (ivm dracht). Dan kan ik me met een gerus hartje opgeven voor die opleiding en dan lekker op mijn gemakkie starten.

Ik heb er echt zin in. Vergeet ook kleine dingetjes Dromen zoals witte handschoentjes en haarnetje. Nooit meer aan gedacht! Thanx Diana! Knipoog

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:51

Straks 2 keer zolang als die belachelijke, absurde en ronduit stomme 10-wp regel doorgaat.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:23

Germie hoe zit dat precies met die stomme 10-wp regel???

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 01:05

Ja ik begreep dat dat vanaf april in zou gaan. Echt balen. Heeft mijn dag wel een beetje verpest.... maar ja, dan nog maar vaker starten... Boos!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 12:23

En toch... als je je paard goed genoeg voor elkaar hebt dan vlieg je er doorheen, of je nu 5 of 10 punten bij elkaar moet rijden.

Ik zou eens afstappen van het gefixeerd naar winstpunten kijken en gewoon gaan rijden!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 12:37

Dat zal er veel aan liggen,
Wat voor proeven je rijd,wat voor paard je hebt en hoe vaak je wedstrijden rijd. Sucses alvast !

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 12:13

Vertel eens wat meer over die 10 WP regel, ik heb er nog nooit van gehoord!!!!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 15:14

kijk eens hier op WD, er is een apart topic over.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 18:37

Twinkie schreef:
Dat zal er veel aan liggen,
Wat voor proeven je rijd,wat voor paard je hebt en hoe vaak je wedstrijden rijd. Sucses alvast !


Thanx Lachen

Ik rij een Lusitano merrie die al Z heeft gelopen. Dus aan haar zal het )denk ik) niet liggen. Vandaag voor de 2e keer in de bak gereden, ging niet eens mega beroerd... Hopen dat het zadel over een maand goed ingereden in en dat we kunnen gaan starten tegen die tijd Haha!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Queenie

Berichten: 8
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:45

heyz..

Ik rijd nu met Quinsy 2 jaar wedstrijden dressuur. ik heb 1 1/2 jaar in de B gereden. M'n pony had wedstrijdangst en was heel erg kijkerig. Nu afgelopen winter ben ik L1 gestart en 't gaat errug goed. Nu rijd ik L2. Van de zomer hoop ik M1 te starten. Ze loopt nu heel ontspannen de proefjes wat ze eerst niet deed. Een hele vooruitgang duz.

knuffels Evelien en Quinsy

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 12:48

Queenie schreef:
heyz..

Ik rijd nu met Quinsy 2 jaar wedstrijden dressuur. ik heb 1 1/2 jaar in de B gereden. M'n pony had wedstrijdangst en was heel erg kijkerig. Nu afgelopen winter ben ik L1 gestart en 't gaat errug goed. Nu rijd ik L2. Van de zomer hoop ik M1 te starten. Ze loopt nu heel ontspannen de proefjes wat ze eerst niet deed. Een hele vooruitgang duz.

knuffels Evelien en Quinsy

Gek he dat ie in de B wel heel kijkerig was en nu in het L iets minder... Waar zou dat aan liggen?

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:17

poeh, ik weet niet wat er normaal voor is, maar ik deed er 2 jaar over...
1 jaar voor de B (mijn 1e pony, dus we moesten nog aan mekaar wennen!!), en daarna ging het heel snel. Een jaar later waren we Z1 met winst. Nu na bijna 3 jaar ben ik echt Z2

Queenie

Berichten: 8
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 18:26

masja"]
[quote="Queenie schreef:
heyz..

Ik rijd nu met Quinsy 2 jaar wedstrijden dressuur. ik heb 1 1/2 jaar in de B gereden. M'n pony had wedstrijdangst en was heel erg kijkerig. Nu afgelopen winter ben ik L1 gestart en 't gaat errug goed. Nu rijd ik L2. Van de zomer hoop ik M1 te starten. Ze loopt nu heel ontspannen de proefjes wat ze eerst niet deed. Een hele vooruitgang duz.

knuffels Evelien en Quinsy

Gek he dat ie in de B wel heel kijkerig was en nu in het L iets minder... Waar zou dat aan liggen?
[/quote]

Hoe Bedoel je?!!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 18:31

ik weet het juist niet.. zou het aan het soort oefeningen liggen? Misschien heeft ie nu minder kans om te kijken oid?

Ik merk aan Ionica dat als ik veel hoefslag en voltes rij, zij zich gaat vervelen en gaat lopen klieren. Zou jou paardje dat ook hebben?

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Queenie

Berichten: 8
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 18:38

Neeh ze heeft vroeger bij de grote paarden gelopen in de B met een onervaren ruiter. En ze heeft L gesprongen. Tijdens 't springen is ze een keer gevallen en afgerost vanwege "haar" fout! Ze is daardoor errug bang geworden. Toen ik 'r kocht ben ik er etterlijke keren vanaf gevallen... Totdat ze mij ging vertrouwen. m'n eerste wedstrijd was dan ook een crosswedstrijd --> kan errug hard galopperen (vroeger op de renbaan gelopen in Belgie)
Maar nu ze mij vertrouwt loopt alles een stuk soepeler...gelukkig!

groetjez Evelien

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:38

Marco en ik beginnen komend jaar voor het 3e jaar met dressuurwedstrijden rijden. Ik rijd nu L1. Het was zowiezo al soms dubbel zo moeilijk om een winstpunt te scoren op een wedstrijd met een haflinger als je net de verkeerde jury trof maar tevens is hij af en toe zo ontzettend eigenwijs dat ik nu nog geen proef met hem kan rijden, omdat hij simpelweg geen zin heeft. Het is er eentje waarvan ik soms (lees: heeel soms) sta te kijken van wat hij allemaal kan, maar waarop ik meestal na de proef met een zuur gezicht de ring uitloop omdat hij het weer eens vertikte om te galopperen Extreme duivel (ja, zelfs in de L1 doet hij dat nog, laat staan middengalop) Het is gewoon een liever-lui-dan-moe-paard.
Daar heb ik me inmiddels bij neergelegd, maar ik zie toch nog wel een kleine vooruitgang. Zo galoppeert hij nu meestal (net) wel en wijken gaat steeds beter, hij heeft wat meer impuls en ik krijg hem ook in proef wat meer opgericht (normaal hing hij de hele proef met zijn hoofd op de grond, maar kreeg ik wel 8ten voor halsstrekken Tong uitsteken )

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers