2e selectiewedstrijd, en staltrubbels, ** UPDATE

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

2e selectiewedstrijd, en staltrubbels, ** UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-03 17:06

Zondag heb ik mijn tweede selectiewedstrijd in de L2. Na de eerste sta ik vijfde, maar met slechts 5 punten verschil van de nummer 1, dus er kan nog van alles gebeuren. En nou ging mijn wedstrijd bijna niet door! Ik moet 's avonds om 18.30 u, een klein uurtje rijden van de manege waar Duvel staat. Maar die sluit altijd om 18.00 uur. We zitten met zijn 3-en in de L2, de laatste moet om kwart over 7. Maar nu weigert de manege-eigenaar om voor ons nog even het hek open te doen, als wij met die drie paarden om kwart over 8 ongeveer weer terug zijn bij stal.
Ik weet wel dat regels regels zijn, maar dit is ook niet zomaar een wedstrijd, maar een selectie wedstrijd en we staan met zijn drieën 4, 5 en 6, dus in principe is er nog van alles mogelijk in het klassement.
De manege waar we naartoe gaan, ken ik niet, en de eigenares van Duvel ook niet, dus ik mocht niet daar blijven overnachten van haar. Nu hebben we al overlegt met het secretariaat of we misschien eerder konden starten. Dat was wel mogelijk, maar dan telde hij niet mee voor de selectie, dus dan zou ik alleen één proef voor punten rijden en verder niks. En dat is toch ook niet echt leuk, als je er nog redelijk goed voor staat. Uiteindelijk vond iedereen het heel rot voor ons en heeft het wedstrijdsecretariaat met die manege waar de wedstrijd wordt gehouden overlegd en nu mogen onze drie paarden toch daar 1 nachtje blijven! Eén van die andere meisjes rijdt ook op een paard van een ander en die eigenaar wilde haar paard ook liever niet ergens anders laten 's nachts, maar omdat de andere paarden er ook mogen blijven, mag zij toch ook.
Dus nu ga ik er echt helemaal voor, ik ga echt het onderste uit de kan halen, want nu hoop ik zeker dat ik door mag naar de Zuid-Hollandse kampioenschappen! (Ik ben wel bang dat dat niet gaat lukken, want er mogen er maar 2 naartoe, maar je weet het nooit, ik ga het iig toch proberen)
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 13-01-03 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 19:39

wat een story, zou echt rot zijn als je niet mee kon doen! maar nu moet het zeker lukken hoor!!!! veel succes!!! en aangezien je maar een paar punten scheelt kan het best nog lukken.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:31

Jeetje wat een gedoe, het zal ook nooit eens zo gaan zoals jij wilt . Fijn dat er in ieder geval een oplossing is gekomen . Succes zondag .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:23

Dat is toch vreselijk, zo'n stalhouder. (Ik zou daar spontaan een andere stal om zoeken!) Maar gelukkig heb je nu een oplossing gevonden. Veel succes!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:27

Wat is de reden dat je na 18.00 uur niet meer terecht kan.Is hij gesteld op zijn rust?Hij had dan echt een ander vak moeten kiezen.Hoe doen diegenen op stal die werken dat?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:47

Wat een ellende zeg met die stalhouder. Boos!
Tuurlijk: regels zijn regels, maar regels zijn er ook om overtreden te worden Knipoog
Een beetje flexibiliteit zou hem sieren !

Afijn, gelukkig heb je een oplossing gevonden !
Rest me niets anders dan je heel veel succes te wensen, ga er voor !!!

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:53

Jeetje wat een vervelende stalhouder zeg. Ziet hij het nu van deze wedstrijd niet in ofzo. Gelukkig heb je zelf voor een oplossing kunnen zorgen. Nou maak er wat van en we horen graag hoe het gegaan is. Succes!

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 10:07

Hij is alleen in het weekend om 18.00 uur gesloten. Doordeweeks is hij tot een uur of half twaalf open, geloof ik, dat hangt er een beetje vanaf hoelang de laatste klanten aan de bar blijven hangen.
En hij denkt zo: zij met z'n drieën weg, dan heb ik toch weer drie boxen vrij voor nieuwe klanten Extreme duivel .

Maar goed, gister zijn we dus geweest en we zijn zeker niet voor niets geweest.
We zijn lekker ruim van te voren vertrokken, want de paarden hoefden immers toch niet op de trailer te blijven staan, ze konden daar meteen op stal. De reis is vlot verlopen en Duvel leek zich meteen wel op zijn gemak te voelen in zijn logeerbox.
Met opzadelen enzo wasie nu eens een keer wel rustig, itt wanneer ik hem bij de trailer op moet zadelen, dan is er geen land met hem te bezeilen. Met losrijden leek hij aanvankelijk erg druk, maar na een lekker stuk galop om goed warm te draaien was dat ook over.
Toen ik in de wedstrijdbak aankwam, durfde hij alleen eerst niet langs de A en langs de C, ze hadden namelijk hele rare verlichting, een soort spots die daar op de wand gericht waren ofzo. Maar voordat ik mocht beginnen, kreeg ik hem er gelukkig wel langs. Ook wel grappig, ik rijd mijn proeven altijd uit mijn hoofd en normaal geeft de jury altijd een seintje aan de lezer dat je gaat beginnen. Nu werd er eerst door de microfoon aangekondigd dat ik in de ring was en daarna ook nog door de microfoon dat als ik er klaar voor was, ik mocht starten Knipoog
Mijn proef begon een beetje rommelig, ook omdat hij dat licht nog een beetje spannend vond en er hing een spiegel en Duvel is erg ijdel, alsie een spiegel ziet, wilie er altijd heel graag inkijken Frusty (met als gevolg tegen de hand en zo, maar gelukkig kon ik dat dit keer nog net voorkomen, ik leer hem steeds beter door te krijgen Haha! ). Toen ging mijn eerste middendraf helaas de mist in, hij viel in galop. Verder ging het vrij redelijk, vond ikzelf. Alleen vlak voor het afgroeten, na B-X halve volte halve baan, gleed Duvel met een achterbeen uit, waardoor hij naarvoren schoot. Toen stond ik niet meer bij de G stil, maar met zijn hoofd bijna tegen het kantineraam aangeplakt, maar ja, kleinigheidje houd je altijd Haha!
Al met al wasik niet ontevreden, had wel eens beter gereden, maar goed, zoiets is toch elke keer weer een momentopname.
Maar bij de prijsuitreiking kreeg ik een grote verrassing, want ik bleek de 2e prijs te hebben behaald, met 160 punten! En Ellen, één van mijn stalgenootjes was zelfs 1e! En helaas ben ik 4e geworden van de kring, waardoor ik niet door mag naar het regiokampieonschap, want er mogen er maar 2 door. Maar Ellen is kringkampioen geworden, en die mag dus wel door. Echt leuk, dan zijn we iig zeker niet voor niets geweest, ondanks al dat gedoe met overnachten enzo.

Straks gaan we onze paarden weer terug naar huis halen.
Van stal veranderen doen we voorlopig toch maar niet, zo vaak komt het gelukkig niet voor, dat we 's avonds ergens moeten starten en verder hebben we het nog niet zo heel slecht daar. Overal is het wel wat. Bovendien is Duvel ook niet van mij, dus ik heb daar zowieso niets over te zeggen.

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 10:23

zow heej, echt goed!!! gefeliciteerd met je 2e en 4e prijs!