Contributie Vereniging, verplicht ongeacht gebreken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Contributie Vereniging, verplicht ongeacht gebreken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 22:42

Een heel verhaal, maar zit er beetje mee in de knoop.
Ik moet betalen terwijl ik niet hogerop mag in de springlessen.

Afbeelding

Ik ben in 2007 Mei lid geworden van een Verening in de buurt, dit was tevens mijn laatste ponyjaar. Ik heb kopieen van mijn Fjords paspoort en alles wat nodig was ingeleverd en 2 weken later had ik mijn startkaart op de deurmat Ja. De rekening kreeg ik in Augustus en heb ik via internetbankieren overgemaakt.

In 2008 ben ik bij dezelfde verening overgestapt naar de paarden. Ik heb via mail doorgegeven aan die enige die daar over ging dat ik van pony naar paard wilde. Via mail kon ik lezen wanneer welke lessen waren en bij wie je dan moest aankloppen. Voor de rest was alles in orde gemaakt en ook binnen no time lag mijn startkaart op de mat. Ja

Toen ben ik gaan lessen in de paardenspring les, de 1e les. Dit viel mij ontzettend tegen. Bij de ponys had ik in 5 wedstrijden 7 winst, en wilde zeker gaan starten in B Paarden. Echter was mijn paardenlesgever hier niet van overtuigt, en zeker aangezien het een Fjord is, en wilde mij eerst paar keer in de 1e les zien. Prima, logisch. Na 4 lessen met 10 man gereden te hebben, waarvan helft jonge paarden, en niet hoger dan 50cm gegaan te zijn, heb ik hem gezegt dat ik graag hoger wilde zodat ik kon starten ? Maar goed dat moesten we eerst maar zien was het verhaal.

Dus ik in februari springen op officiele B paardenwedstrijd op eigen verening, waar we op ons debuut 2 winst punten haalde ! Week erna weer wedstrijd en we sleepten er nog 1 binnen. Nu hoopte ik mij toch wel bewezen te hebben en misschien lesje hoger te maken bij de andere beginnen wedstrijdruiters.

Toen begin Maart, vertelde mij instructeur (na een oefenparcours op meter) dat het bestuur heeft besloten dat ponys niet hoger mogen dan de 1e les. Ongeacht het niveau of bewezen punten... Dat is mij nog nooit verteld ? Koe Het staat ook niet in reglementen. Daarbij vertelde mij instructeur even dat het toch wel op hield met mijn Fjord na de B, want L was het niet voor een Fjord. Dan zakt het gevoel ook al snel, om van zon iemand les te krijgen.

Ik heb savonds aan de bel gehangen met de enige die over de Ponys bestuur ging. Zij had hier nog nooit van gehoord en wilde dat ook wel is weten (aangezien haar dochter met haar E pony volgend jaar overmoet). Dus ik heb gelijk de voorzitten van de club gebelt, en jawel.. Dat is idd een regel hier. Hij zei dat ponys de les op zouden houden, ook toen ik vertelde dat ik dus gewoon mee kom in een B paarden wedstrijd. Hij bleef stug volhouden maar het zou in het bestuurs vergadering besproken worden.

Na 2 weken werd ik gebelt dat er een nieuwe regel was, dat ponys wel door mochten nu naar 2de les, maar alléén als de instructeur dat goed vond. En dit was bij mij niet het geval, mijn rijstijl is nog niet voldoende genoeg voor de 2de les. Ongeacht mijn hoge stijlpunten en dat ik [url]8ste was bij de wedstrijd van mijn eigen club[/url]. Maar ik kon wel de laatste 5 minuten van mijn eigen 1e les wat hoger springen als ik dat wilde.

Maar ik betaal geen 290 euro om maar 5 minuten les te hebben. Slapen

Om eerlijk te zijn voel ik me toch wel beetje belazerd. Ik heb nooit, ook bij ponys niet, de algemene voorwaardes of reglementen thuis gehad. Nu had ik hier om kunnen vragen, zeker Ja. Maar op de reglementen op de site stond hier niks over en bij de overstap van pony naar paard (waar bij in de mails stond dat het om de springlessen ging) is mij hier ook niks over verteld. Dat het bestuur van de ponys dit niet weet is natuurlijk ook al raar genoeg.

Maar wat nu ?
Ben ik het ze verplicht, of kan ik bijv. een schikking maken met ze ?

Ik heb in totaal maar 5 lessen gevolgt.. En om eerlijk te zijn voel ik er niet veel meer voor om daar nog te lessen. Zeker niet als de instructeur je duidelijk heeft laten merken wat hij van jou en je pony vond .

Ik hoop dat mensen hier hun mening over kunnen geven, of tips. Lachen

Lowara

Re: Contributie Vereniging, verplicht ongeacht gebreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:53

persoonlijk vind ik dat ze discrimineren. de hoogte van een dier zegt niets over de kwaliteiten.
ik weet wel, dat als ze dit op onze club zouden invoeren, ze aan mij een hele gevaarlijke zouden hebben.
Ik denk dat je eens goed met de instructeur om de tafel moet gaan zitten, en helder uitleggen dat je hier niet van gediend bent.
als ze je geen toestemming geven om te promoveren in de lessen, zou ik een biref sturen waarin je uitlegt dat de club niet voldoet aan je wensen en naar een andere club gaan. qua betaling, als je slechts 5 lessen hebt gehad, neem ik aan dat je redelijk sterk staat om de contributie terug te krijgen
Ikzelf rij ook met een Tinker pony tussen de paarden, maar heb tot voor kort altijd in de hoogste les mogen meedressuren en springen. zodra je bij de paarden rijdt, vind ik dat ze je pony als paard moeten gaan zien, vooral als je officieel start.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:40

oh wat vervelend Amber, echt niet te geloven, als jou instructeur moet hij trots zijn op jullie!!!
ik hoop dat het verder goed afloopt, dat je je geld terug krijgt, maar lessen bij hun zou ik echt niet meer doen, probeer die leraar die ik had trouwens op de Harn, hij vond jou echt super rijden en misschien kan je dan ff lessen nemen van hem bij Karel op stal 1 keer per 2 weken en delen met iemand anders op stal ofzo, daar heb je meer aan. Ook zou ik overstappen naar een andere RV, er zijn genoeg die echt heel trots zou zijn met zo een lid!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:05

Jammer dat je eea niet beter nagevraagd hebt voordat je lid werd.

Jammer da je niet (meer) overtuigd bent van de kwaliteiten van de instructie. Voordat je lid werd heb je bewust gekozen voor de instructie (dus zou je deze wel goed gevonden hebben) en nu vind je zijn/haar aanbeveling om te wachten niet goed.

Jammer dat je het idee hebt dat je weer te maken hebt met fordendiscriminatie. Heb ik ook last van want mijn paard is zwart, en als ik mijn punten niet haal ligt dat daar aan.

Het is allemaal een beetje sarcastisch bedoeld, maar ik zou lekker afschied nemen van deze vereniging en proberen een deel van je geld terug te krijgen.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:19

Kunnen de andere lessers geen goed woordje voor je doen?
Anders zou ik idd mijn geld terug vragen als ik jou was, zo heb je niet veel aan je lessen!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:21

pfff... misschien moet je je instructeur eens vertellen over Theodore O’Connor.
Een pony van 1.43 die op olympisch niveau mee deed aan eventing wedstrijden....

En zo zijn er vast veel meer gevallen te noemen...

Wat een onzin dit!

Succes meid!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:22

-> TAO

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:28

mischien raar (ben blond Blond ) maar staat een fjord niet
oficieel te boek als paard. Net als een arabier????
los van de schoft hoogte

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 09:59

Ja ze worden wel Fjordenpaard genoemd, maar Fjordy is een echte pony, 1.42.

CharlyBrown schreef:
pfff... misschien moet je je instructeur eens vertellen over Theodore O’Connor.
Een pony van 1.43 die op olympisch niveau mee deed aan eventing wedstrijden....

En zo zijn er vast veel meer gevallen te noemen...

Wat een onzin dit!

Succes meid!

Ja inderdaad,

En ik vond het logisch dat ik mezelf eerst paar keer in de les moest laten zien Ja. Maar toen ik eenmaal naar wedstrijden was geweest had ik wel gehoopt hoger te mogen.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:02

Ach mischien is het simpel te verklaren, en is zo gewoon
stinkmodder jaloers ha ha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:35

Niet te veel stress over krijgen..

Laat ze maar in de blubber zakken..

Gewoon op zoek naar andere club.. met andere instructie...
Waarmee het wel klikt..

Zou proberen in ieder geval contributie van deel van het jaar
dat je nog niet gereden hebt.. dus nu tot december terug te krijgen..

Overigens fjord is misschien wel een paard..
Maar ik heb bij mij op de manege daar ook hele discussies over gehad..
Ik wou haar in een paarden stal hebben,(en daar uiteraard ook voor betalen..)
maar dat mocht niet want het was een pony....

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:58

Goh Amber het zit je wel mee...
De enige tip die ik je kan geven is per direct stoppen met de lessen. Tenzij je wat aan de tips van de instructeur op het 'lage' werk in het begin van de les hebt. Dan is het niet erg, als je op het eind dan maar wat hoger mag. Over dat betalen, er zijn meer verenigingen waar je verplicht bent te betalen of je nu wel of niet mee rijdt. Ik ben daarom ook over gestapt omdat ik ook jaren betaalde terwijl ik er geen gebruik van maakte. In dat geval zou je dit jaar gewoon zo kunnen laten en voor volgend jaar een vereniging zoeken waar je alleen lid van kunt zijn om via hun een startkaart te hebben en verder geen verplichtingen.

Verder zou ik me er weinig van aantrekken (klinkt makkelijk..). Ga gewoon je eigen weg en kijk rond of je iemand anders kunt vinden voor les of hier en daar een training kan volgen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:14

Ik ben niet echt thuis in hoe rijverenigingen precies werken, maar het lijkt me dat de regelementen gewoon gepubliceerd moeten worden en beschikbaar moeten worden gesteld aan de leden. Als er door het bestuur (niet de ALV???) besloten is om een regel aan te passen, moet dat ook verwerkt worden in de regelementen.
Misschien kun je eens bij de NHS navragen of dit allemaal wel door de beugel kan?

PS om welke vereniging gaat dit? Ik zie dat je in Ede woont. Mag per PM Knipoog