Ik moet betalen terwijl ik niet hogerop mag in de springlessen.

Ik ben in 2007 Mei lid geworden van een Verening in de buurt, dit was tevens mijn laatste ponyjaar. Ik heb kopieen van mijn Fjords paspoort en alles wat nodig was ingeleverd en 2 weken later had ik mijn startkaart op de deurmat

In 2008 ben ik bij dezelfde verening overgestapt naar de paarden. Ik heb via mail doorgegeven aan die enige die daar over ging dat ik van pony naar paard wilde. Via mail kon ik lezen wanneer welke lessen waren en bij wie je dan moest aankloppen. Voor de rest was alles in orde gemaakt en ook binnen no time lag mijn startkaart op de mat.

Toen ben ik gaan lessen in de paardenspring les, de 1e les. Dit viel mij ontzettend tegen. Bij de ponys had ik in 5 wedstrijden 7 winst, en wilde zeker gaan starten in B Paarden. Echter was mijn paardenlesgever hier niet van overtuigt, en zeker aangezien het een Fjord is, en wilde mij eerst paar keer in de 1e les zien. Prima, logisch. Na 4 lessen met 10 man gereden te hebben, waarvan helft jonge paarden, en niet hoger dan 50cm gegaan te zijn, heb ik hem gezegt dat ik graag hoger wilde zodat ik kon starten ? Maar goed dat moesten we eerst maar zien was het verhaal.
Dus ik in februari springen op officiele B paardenwedstrijd op eigen verening, waar we op ons debuut 2 winst punten haalde ! Week erna weer wedstrijd en we sleepten er nog 1 binnen. Nu hoopte ik mij toch wel bewezen te hebben en misschien lesje hoger te maken bij de andere beginnen wedstrijdruiters.
Toen begin Maart, vertelde mij instructeur (na een oefenparcours op meter) dat het bestuur heeft besloten dat ponys niet hoger mogen dan de 1e les. Ongeacht het niveau of bewezen punten... Dat is mij nog nooit verteld ?

Ik heb savonds aan de bel gehangen met de enige die over de Ponys bestuur ging. Zij had hier nog nooit van gehoord en wilde dat ook wel is weten (aangezien haar dochter met haar E pony volgend jaar overmoet). Dus ik heb gelijk de voorzitten van de club gebelt, en jawel.. Dat is idd een regel hier. Hij zei dat ponys de les op zouden houden, ook toen ik vertelde dat ik dus gewoon mee kom in een B paarden wedstrijd. Hij bleef stug volhouden maar het zou in het bestuurs vergadering besproken worden.
Na 2 weken werd ik gebelt dat er een nieuwe regel was, dat ponys wel door mochten nu naar 2de les, maar alléén als de instructeur dat goed vond. En dit was bij mij niet het geval, mijn rijstijl is nog niet voldoende genoeg voor de 2de les. Ongeacht mijn hoge stijlpunten en dat ik [url]8ste was bij de wedstrijd van mijn eigen club[/url]. Maar ik kon wel de laatste 5 minuten van mijn eigen 1e les wat hoger springen als ik dat wilde.
Maar ik betaal geen 290 euro om maar 5 minuten les te hebben.

Om eerlijk te zijn voel ik me toch wel beetje belazerd. Ik heb nooit, ook bij ponys niet, de algemene voorwaardes of reglementen thuis gehad. Nu had ik hier om kunnen vragen, zeker

Maar wat nu ?
Ben ik het ze verplicht, of kan ik bijv. een schikking maken met ze ?
Ik heb in totaal maar 5 lessen gevolgt.. En om eerlijk te zijn voel ik er niet veel meer voor om daar nog te lessen. Zeker niet als de instructeur je duidelijk heeft laten merken wat hij van jou en je pony vond

Ik hoop dat mensen hier hun mening over kunnen geven, of tips.