Mannelijke of Vrouwelijke jury?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Mannelijke of Vrouwelijke jury?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 12:46

Ik heb de ervaring/mening dat vrouwelijke jury's vaak veel strenger jureren.Het kan toeval zijn als je een paar wedstrijdjes hebt gedaan maar als je langer meedoet lijkt me dat sterk.

Ik heb echt het gevoel dat mannen wat nonchalanter en makkelijker zijn
wat punten geven betreft.
Als je twee proefjes achterelkaar rijd,en voor jou gevoel loopt je paard/pony precies hetzelfde,toch heb je dan van een mannelijke jury vaak hogere punten dan van vrouwelijke.

Wat is jullie ervaring hiermee,ik heb liever een man,die zijn vaak ook een stuk vrolijker.
Of zou het komen dat vrouwen onderelkaar best krengen zijn? Haha!

Dit is verder geen aanval op vrouwen hier op bokt die jury zijn hoor,tis gewoon een vraagje naar mening/ervaring.


HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:02

hihi, ik denk het niet hoor. Alle jury's moeten gewoon de oefeningen beoordelen die jij rijd. Ik denk dat de meeste jury's dit gewoon eerlijk doen, hoewel er altijd uitzonderingen zijn Frusty . Mannen of vrouwen, ik denk dat er geen verschil is, misschien kijken mannen er wat minder kritisch tegen aan dan vrouwen Verward, lijkt me sterk maar toch.
Ik denk dat het gewoon toeval is hoor dat jij van mannelijke jury's hogere punten krijgt dan van vrouwelijke.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:12

Ik denk ook niet dat het uitmaakt of een jury mannelijk of vrouwelijk is.
Tenminste bij mij maakt het niet zoveel uit. Het hoogste aantal punt heb ik gehaald bij een vrouwelijke jury en het laagste ook.
Volgens mij ligt het gewoon aan de manier van kijken en niet van het geslacht van de jury.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:44

Ik heb ook altijd het idee dat vrouwen strenger zijn.
Vraag me niet waarom, ik knipoog toch echt niet tegen de mannen Knipoog
Misschien wel eens tegen de vrouwen gaan doen Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:44

ja!! dat klopt!!1geef mij maar een mannelijke jury, het liefst een al wat oudere!!laat die wp's maar komen hoor!!!

maar een vrouwelijke...nee heb gelukkig niet vaak een vrouw als jury, maar degene die ik heb gehad waren vaak chagie en heeeeel streng! niemand een wp(oke wel in de M1 dus dat is wat anders dan de B maar toch)
maar er zijn ook 2 mannelijke jury's die ik ken die superstreng zijn, maar over t algemeen, wat oudere mannen jureren het soepelst!
en vrouwen rond de 30-40 het strengst!

daar ben ik na ruim 5,5 jaar wedstrijden rijden wel achter ja!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:31

Grappig dat je dit zegt, ik heb nl. ook altijd dat gevoel
Vooral de oudere mannetjes willen nog weleens flink uitpakken.
't Kan een gevoel of toeval zijn, maar toch....... Knipoog

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 19:40

Zie je wel..ben ik dus niet de enige.
Die oude mannetjes zijn ook altijd vriendelijk.
Zeggen vaak tegen mji als voorlezer wat een mooie combinatie mn vriendin en haar pony zijn of wat een mooie pony het is....

Vrouwen zeggen alleen maar,start maar op mijn teken.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:54

SANEX schreef:
Zie je wel..ben ik dus niet de enige.
Die oude mannetjes zijn ook altijd vriendelijk.
Zeggen vaak tegen mji als voorlezer wat een mooie combinatie mn vriendin en haar pony zijn of wat een mooie pony het is....

Vrouwen zeggen alleen maar,start maar op mijn teken.


Dan zal ik zoals gewoonlijk wel weer een uitzondering op de regels zijn! Frusty
Ik heb tot nu toe alleen nog maar twee onderlinge wedstrijden gereden met Kore (zijn van plan om B te starten nu). De eerste keer met een vrouwelijke jury van ongeveer 40: ik was derde!
Tweede keer met een ouder mannetje: ik was laatste van de 7! Kreeg me een partij commentaar van die man, werd er niet vrolijk van! Bah!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:56

Nu je erover begint zijn idd de vrouwen vaak strenger. Maar daar komt wel bij, dat ik niet heel veel mannen als jury heb gehad. En wel vrij veel vrouwen.

Maar wat de reden nou is dat vrouwen strenger zijn Verward

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 19:59

Ja weet niet,vrouwen/meiden in de paardenwereld onder elkaar zijn niet de liefsten en gunnen elkaar weinig.
Mannen/jongens hebben daar wat minder last van volgens mij en zijn wat makkelijker onder elkaar.

Vrouwen zijn soms echte bitches!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:16

Haha toeval of niet maar ook ik heb alleen maar goede ervaringen met oudere mannetjes! Ik heb niet direct het idee dat ze hoger punten maar ze brengen alles wat positiever. Je wordt op een vriendelijkere manier afgekraakt haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:22

Ik heb 2x een mannelijke jury gehad, de een van het helemaal niks, de ander juist wel *LOL* .

Mannen zijn idd vrolijker, die vrouwen zitten af en toe zo zuur te kijken.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:51

Naar mijn idee zien die oude mannelijke jurys het liefst dat je je proef vlot rijdt, dan maar wat fouten, terwijl de vrouwen liever alles netjes hebben, en veel strenger jureren dus ook.
Geef mij dus ook maar een mannelijke!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 11:00

Hmmmmmmmm, misschien moet ik toch maar wat aan mijn carrièreplanning gaan doen. Ik val precies in de strenge doelgroep Scheve mond

Navragen is beter dan afvragen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 13:18

Jasmijn schreef:
Hmmmmmmmm, misschien moet ik toch maar wat aan mijn carrièreplanning gaan doen. Ik val precies in de strenge doelgroep Scheve mond


Jazeker, het is echt het hol van de leeuw Knipoog Haha!
Maar troost je: oud word je vanzelf, alleen het is maar de vraag of je je om wilt laten bouwen om bij de felbegeerde doelgroep te horen.
Aan jou de keuze ! Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:44

Ik heb meestal vrouwelijke jury's en dan tref je dus ook meer strenge vrouwelijke jury's *LOL* Al lijkt het idd vaak zo...Haha!
Had laatst ook een kreng van een man trouwens...Een 2 voor het halsstrekken; paard loopt te diep. En twee nullen voor de arbeidsstap; paard stapt te ruim Clown (sorry hoor, hij stapt nu eenmaal over als hij ontspannen over zijn rug stapt *LOL* )

Nog een leuke stelling trouwens: Hoe liever ze lachen, hoe lager de punten...! *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 00:12

gomir schreef:
Nog een leuke stelling trouwens: Hoe liever ze lachen, hoe lager de punten...! *LOL*


Zoiets heet scheinheiligheid Knipoog

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 01:26

Oscar"]
[quote="Jasmijn schreef:
Hmmmmmmmm, misschien moet ik toch maar wat aan mijn carrièreplanning gaan doen. Ik val precies in de strenge doelgroep Scheve mond


Jazeker, het is echt het hol van de leeuw Knipoog Haha!
Maar troost je: oud word je vanzelf, alleen het is maar de vraag of je je om wilt laten bouwen om bij de felbegeerde doelgroep te horen.
Aan jou de keuze ! Haha!
[/quote]

Ik werk wel op de polikliniek waar ze geslachtsveranderingen doen, dus misschien kan ik wel wat afdingen op de hormoonpillen en consulten. De operatie laat ik toch maar achterwege, te vaak gezien hoe het eruit komt te zien (foto's hoor Haha! ) en dat heb ik er toch echt niet voor over!!
Bovendien ziet iedereen toch alleen mijn bovenlichaam in de auto of juryhok, dus dat ik dat stukje Cool overgeslagen heb ziet niemand Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:29

Precies mijn ervaring. Hoe jonger de vrouwelijke jury hoe lager vaak de punten. Hoe oude de mannelijke jury, hoe hoger vaak de punten. En al helemaal bij mijn Gelderse ruin. Oud type paard, daar houden die jonge meiden niet zo van. Die oude mannetjes vinden het vaak nostalgie. Die jonge meiden willen alleen van de langbenige KWPN-ers zien. Gelukkig heb ik die ook wel een, maar je weet als je inschrijft nog niet welke jury je krijgt en welk paard je mee moet nemen.
Nee dat laatste is natuurlijk onzin. Daar kijk ik niet naar. Ik ga gewoon om en om met mijn paarden naar de wedstrijd en zie wel met wat voor punten ik weg kom.
Maar toch heb ik ik liever oude mannetjes bij mijn ruin.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 01:04

Ik had een paar weken geleden een wedstrijd met 1 mannelijk en 1 vrouwelijk jurylid (2 proeven). De hele ring had bij de man zo'n 10 tot 15 punten meer *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 13:26

Misschien omdat oude mannetjes meer op Sinterklaas lijken Schijnheilig

Iig heb ik zelf die ervaring niet. Ik kon net zo goed hoog scoren bij vrouwen als bij mannen.
En krijg je mij als jurylid dan zullen mensen met in de 130 er waarschijnlijk wel zo over denken, maar ik vraag me af wat degenen zeggen die in de 170 rijden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 13:33

Fitz, ik weet ook niet of het altijd zo is, maar in Geldrop viel het erg op. In de eerste proef (vrouw) hadden er 3 een w.p., in de 2e (man) 15 Haha! En ik denk niet dat iedereen zoveel beter is gaan rijden in 10 minuten *LOL* Ik was trouwens ook streng als jury (10 jaar terug) Haha!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:45

denk dat je wel gelijk hebt, maar waarom? Hebben vrouwen er meer zicht op? Nee toch? Willen mannen gewoon iets anders zien? Ook raar.
Maarv waarom dan?

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:41

Hallo,

Ik denk niet dat mannelijke jury leden nonchelanter zijn dan vrouwelijke jury leden. Jurylid zijn is vrijwillig werk dat betekend dat die mensen in hun vrije tijd jou en vele anderen zitten te jureren, dus het lijkt me sterk dat ze (mannen/vrouwen) nonchelant gaan jureren daar schieten ze niks mee op. Tuurlijk het blijft een jury sport er zullen altijd jury leden tussen zitten die niet eerlijk jureren.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:51

Of er echt verschil tussen mannelijk en vrouwelijke jurys zit in het geven van punten durf ik niet te zeggen.
Er zijn wel jurys die er om bekend staan dat ze heel streng zijn.
Maar ik was dan juist super trots als ik juist bij deze mensen mijn punten scoorde.
Want dan had ik echt het gevoel dat ik er voor gereden had en de punten ook echt had verdiend.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iris_123 en 23 bezoekers