welke klasse dressuur bij paarden met een Epony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

welke klasse dressuur bij paarden met een Epony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-02 17:42

Ik rij dus nu nog M1 met mijn pony en heb ook nog een tijdje te gaan (word in April pas 17), maar naar aanleiding van het springtopic over met een pony bij de paarden springen vroeg ik me af, welke klasse moet ik dan eigenlijk rijden als ik bij de paarden ga starten? Moet ik dan eerst weer in de B beginnen of moet ik dan gewoon in die hogere klasse starten waar ik inzit als ik overstap?

01-01-2009
      ♥ Dani 03-08-2011 ♥


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:45

je mag dan verder in de MI of een klasse lager, de LII dus. Je mag geloof ik 1 klasse zakken. Ik heb het niet gedaan, ben toen verder gegaan in de MI.

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-02 17:48

maar telt zoiets niet zwaarder dan?

01-01-2009
      ♥ Dani 03-08-2011 ♥

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:44

Je blijft in dezelfde klasse rijden als waarin je reed bij de pony's, M1 dus voor jou. Je houdt ook het aantal winstpunten dat je daar had.

Je mag altijd teruplaatsing aanvragen naar een klasse lager.
Ik start nu M2, maar op aanraden van de paardenfysio ga ik dispensatie aanvragen voor het starten in de M1..

Dus nog ff en ik kan weer fijn op dressuurconcours Party!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:51

ik dacht altijd dat je een klasse mocht zakken, maar ja, misschien omdat je dus dispensatie aan moet vragen, dat weet ik niet.

beppe
Berichten: 46
Geregistreerd: 06-10-02
Woonplaats: fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:09

hallo volgens mij mag je gewoon 1 klasse lager gaan rijden omdat er bij de paarden nu eenmaal strenger zijn.maar wil je het echt zeker weten de bestuursleden van jouw club kunnen het haar fijn voor je uitzoeken in iedergeval succes

wil je een mooie betrouwbare fries kijk op www.beijemastate.nl stoeterij in fryslan

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:18

beppe schreef:
...omdat er bij de paarden nu eenmaal strenger zijn...


Nou... 'strenger' zou ik het niet direct noemen. Maar juryleden jureren op paardenwedstrijden zoals ze een paard zouden willen zien lopen, en een pony kan nou eenmaal nooit dezelfde bewegingen tonen als een paard, hoe goed die pony ook loopt.

Het is dus maar net hoe de jury je beoordeelt: als combinatie op zich, of gerelateerd aan 'paardcombinaties'. Maar dat ze op paardenwedstrijden 'strenger' zouden zijn dan op ponywedstrijden, dat geloof ik niet zo.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 08:50

ik ben met maverick gewoon verder gegaan in de m1

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 19:56

maar beoordelen ze een E pony dan net zo 'streng' als een kleinere pony bij de paarden? want mijn E pony is ongeveer 1.56m. en dus eigenlijk een heeel klein paard...

01-01-2009
      ♥ Dani 03-08-2011 ♥

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:28

maverick is 158,ik word als ie een goede dag heeft en hij heeft zin om te lopen(hij is een beetje flegmatiek aangelegd)loopt ie gewoom eerste plaats weg met winstpunten.de meeste jury's kijken hoe dat de proef verloopt en niet hoe groot t paard is.er zij natuurlijk ook jury's bij niet zo denken,maar ach dat is dressuur

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

beppe
Berichten: 46
Geregistreerd: 06-10-02
Woonplaats: fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:31

nou ik moet zeggen dat ze toch strenger zijn bij de paarden mijn nichtje haar pony kan geen wedstrijden meer lopen dus is ze op mijn pony bij de pony,s gestart en meestal ga ik mee en lees haar voor ,maar als ik dan zie wat voor fouten zij dan maakt en hoeveel punten ze dan toch nog krijgt.
bij de paarden wordt het veel harder afgestraft en in de b en de L1 moeten ze ook rekening houden met de kinderen maar wat hoger op mogen ze wel wat strenger worden.

wil je een mooie betrouwbare fries kijk op www.beijemastate.nl stoeterij in fryslan

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:28

Ik heb geprobeerd dispensatie aan te vragen toen ik naaer de paarden ging, maar dat slikten ze dus niet. Ik moest gewoon Z1 starten en was daar niet echt blij mee. Ik heb nu dit jaar heel weinig gestart met zeer wisselende resultaten (tussen de 159 en de 192). Volgend jaar zie ik verder!
Maar over het algemeen moet het kunnen hoor, gewoon doorstarten. Of je strenger beoordeeld wordt....dat weet alleen de jury zelf en dat is erg verschillend per jury. Sommigen vinden het maar niks zo'n kleintje, anderen maakt het niet uit.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 08:26

je blijft op de zelfde hoogte springen als je nu doet maar als je al veel winspunten heb dan mag je natuurlijk al hoger.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 11:45

Toen ik met Youri over ging, was het net dat jaar met de omwisseling.
Dus L werd L1 en L2.

Ik ben toen geloof ik in het L2 gestart. en op de laaste wedstrijd waren we m1 startgerechtigd.
Je mag idd geloof ik 1 klasse terug.
Ik had altijd de gedachte gehad dat wanneer je bij de paarden startte dat je gewoon fijn in de B mocht beginnen. Niet dus Lachen Kreeg en mooie brief van de NKB *toen nog* waarom ik ihn in de B was gestart Haha! en moest mij verantwoorden.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers