verslag wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

verslag wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 19:26

Nou vandaag was het weer zover hoor! Party!! Haha!

M'n 5e keer in de L1 en waarschijnlijk de laatste. Met inrijden was Sevin vrij lastig }> , hij liep een beetje te klooien, maarja, hoop houden dacht ik.

Eenmaal in de binnenbak was ie gelijk weer rustig. Eerste proefje vond ik op zich wel redelijk gaan, alleen hij was echt supersloom Schijnheilig
Ik vond het zelf niet een winstpunt waard, maar ik vond wel dat er toch nette stukken in zaten, ondanks dat ie sloom was.

Buiten heb ik hem lekker aangepakt, waardoor ie gelijk wat frisser werd. Tweede proefje liep ie dus wel lekker door Lachen . De tweede vond ik zelf best lekker gaan, wijken ging veel beter en hij liep voor m'n gevoel lekker.

Bij de prijsuitreiking bleek dat ik voor de eerste proef 144 ( Bloos ) punten had voor de tweede 154 Frusty
Dit had ik dus echt niet verwacht Scheve mond . De eerste proef oke, maar ik dacht dat de 2e proef toch echt wel een puntje waard was.
Op het protocol stond ook niet eens veel commentaar. Voor het aanspringen in galop had ik een 5 met niks erbij, terwijl ik niet weet wat er mis was met dat aanspringen.

Naja, beetje balen dus. Ik had voor januari opgegeven in de L2, omdat ik de keer hiervoor twee keer over 160 reed, maar ik begin nu een beetje te twijfelen. Ik zie het wel gewoon,

greetz, Manon

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:55

was de jury al weg? heb je niet gevraagd waarom hij/zij de punten heeft gegeven? een jury hoort te blijven tot een half uur na de prijsuitreiking om eventuele vragen van deelnemers te kunnen beantwoorden ik vind het vaak jammer dat er maar weinig ruiters gebruik van maken en als ik zelf start is de jury vaak al weg Verward zodat ik niets meer kan vragen

Fitzroy

Berichten: 25111
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 00:35

Idd Rhijnauwen, dat is mij dus ook al opgevallen. Ik heb natuurlijk nog niet zoveel ervaring als jij maar er is nog niemand naar mij toegekomen met vragen.
Of mijn commentaar moet zo duidelijk zijn dat het niet nodig is Schijnheilig

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:07

Is het een idee om je proeven eens op video te laten zetten?
Dat werkt misschien verhelderend, het kan immers soms best goed aanvoelen terwijl het beeld anders is en andersom.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 14:44

De jury was nog niet weg, maar al bezig de volgende rubriek te jureren, die pas rond 3 uur afgelopen was, terwijl ikzelf al om 1 uur klaar was. Sorry, maar ik had geen zin om daarop te wachten en dan nog niet de garantie hebben dat de jury er nog is.

Op video zetten vind ik wel een goed idee, maar we hebben geen videocamera Frusty . Ik ken wel iemand die er eentje heeft, maar zij moet vaak werken als ik een wedstrijd heb, dus dat gaat dan niet.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 00:41

waarom geef je je al voor de L2 op als je nog niet genoeg winstpunten hebt?je kan wel 2x boven de 160 punten halen, maar dat is geen garantoe dat je dat nog een 3e en 4e keer doet!
waarom rijd je niet wat langer L1 totdat je altijd boven de 160/165 punten zit?
ik rijd de klasse altijd uit tot ik over MOET en ik ga niet meteen een klasse hoger zodra het mag! dus met 5 wp ga ik niet, met 15 wp wel!
en van de L naar de M ga ik dus met 10 niet en met 20(dan moet je)dus wel!

op die manier kan je ook in een klasse hoger gelijk al goede punten halen
als het in de L1 redelijk tot goed gaat, dan gaat het in de L2 vaak net nog niet goed genoeg om een leuk aantal punten te halen!

je kan beter wat langer L1 blijven rijden, wat prijzen winnen(is altijd leuk!) en dan overgaan naar de L2 en daar meteen goede punten halen, is leuker dan dat je kan zeggen ja ik rijd nu al L2, maar dat je ondetussen slechte punten haalt!

maar dat is alleen maar mijn mening!

lieke2
Berichten: 2133
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:16

Je moet je wel bedenken dat als je een 5 krijgt voor een onderdeel dat dit voldoende is..... (vreemd, maar wel waar) Anderzijds is het voor de jury niet te doen om nummer 10 van de startlijst na de wedstrijd van commentaar te voorzien, vooral omdat ze de combinatie vaak niet meer terug kunnen halen. (mijn ervaring als jury).
Ik denk ook dat het beter is om jezelf een keer op video te laten zetten.
Succes!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:22

Heb je in schoonhoven gereden?

Ik heb een meisje met schimmel gezien.. rode trui, net voor of net na de proef met de shet, was jij dat?