waarom wedstrijden rijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 13:25

Ik kan helaas geen wedstrijden rijden. Zelf zou ik het voor de lol doen. En om te laten zien wat een Welshcob kan.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de menwedstrijden mooier vind als onder het zadel. De menners zijn vaak gezelliger.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 13:27

ik doe het omdat ik wedstrijden gewoon superleuk vind om te rijden de spanning, klaar maken, proefje rijden etc. En ook wel om te kijken hoe ver ik kan komen met Jamy. EN ik vind het leuk om ergens naar uit te kijken zoals wedstrijd Lachen

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:45

blancatje schreef:
:D Goeie vraag vindik!!! Want er zijn er zoveel die het doen om te winnen!!!! Wat ik zo super verkeerd vind!!! Ik doe het gewoon omdat ik het leuk vind, en omdat ik heel graag spring, en vooral omdat mijn merrie heel graag springt. Als die kan springen, dan is die DOLGELUKKIG!!! Als die een spring ziet, dan wilt die der maar AL TE GRAAG over! Die springt echt heel graag. Dat is er echt duidelijk aan te merken. Dus, ik doe het omdat mijn merrie het graag doet, en omdat ik het graag doe. Ben ik laatst,...jammer, volgende keer beter. (En er zal dan wel een rede voor zijn, ofwel ben ik het dan die niet goed reed, ofwel was Ursje niet in form, ofwel ligt het aan ons beide,...), win ik, dat is altijd wel leuk hè! Maar het maakt me echt niet uit of ik win of laatst ben. Lachen Maar er zijn er zoveel die het enkel en alleen doen om te winnen. Belachelijk vind ik dat! Zo komt het toen ik mijn merrie kreeg, dat die getraumatiseerd was. Als die een sprong zag, dan begon die te steigeren, en werd die COMPLEET zot!!! En dat kwam alleen, omdat diegene die er voor ik haar begon te rijden op reed, dat die altijd maar wou winnen. Verdrietig Als Ursula weigerde, dan klopte ze er mega hard op met de zweep, en als ze sprong motte ze die ook! Omdat er altijd (volgens haar) iets was wat ze verkeerd deed,... en op de duur wist Ursje nimmer wat ze moest doen,... als ze niet sprong kreeg ze klappe, sprong ze wel kreeg ze ook kloppe!!! Die redenering klopt toch niet?! Ofwel? Ik denk dat geen enkele bokker zoiets zou doen,... toch?! Als die op jumpings kwam met Ursje, dan kwam die binnen en dan begon Urs te steigeren,... En dan ben ik haar gaan rijden, met heel veel geduld, en veeeeel vertrouwen, zijn we er samen doorgekomen,... na één jaar beide heel hard gewerkt te hebben, en veel bijgeleerd te hebben (ik ook! Ik heb vooral vertrouwen gekregen!!! Want zonder vertrouwen in Urs, kom je NERGENS!!!) dus, na één jaar, EXACT (op de dag na ) een jaar, heb ik mijn eerste beker met haar gewonnen. (Met niet meer dan één jumpings in de maand!) En ik kwam voor de eerste keer terug in de Trens op jumping, en toen begon ze te steigeren, dat meisje dat er voor mij op reed zei: HAha!!! Daar begint ze al te steigeren!!! Zieje wel!!! geloof me! Die komt NIET verder dan de twee, ik ben ook nog nooit verder geraakt dan de twee!!! En ik ben toch maar mooi tot de vijf geraakt! Je had ze moeten zien kijken! En de tweede keer in de Trens had ze niet gesteigerd, en waren we FOUTLOOS!!! Onze eerste medaille was binnen! Sindsdien spreekt dat meisje bijna niet meer tegen me, ze heeft dus eindelijk door dat het niet aan de merrie lag dat ze er nooit foutloos mee was, maar dat het dus duidelijk aan HAAR lag! En dat je dus met alsmaar te willen winnen NERGENS komt!!! Maar die pony was toen voor ik haar begon te rijden goed voor de slacht!!! Gewoon doordat ze altijd maar wou winnen, winnen, winnen,...toch SCHANDALIG hè!!! Boos!

Maar zo heb ik ook al vaak met nieuwe manegepony's jumpings gesprongen. Met een pony die amper sprong, voor de eerste keer op parcours, 50-60cm en 60-70cm hoog. Eerste parcours, 7 (!!!) weigeringen op de één, voor de rest ging ze foutloos, tweede proef, twee weigeringen op de één, een weigering op de 7 (een waaier). Ik was dus (zoals je al kon raden) twee keer laatst. Diezelfde avond was de pony verkocht,... Ik dus heel triest, nu net dat ik er iets mee bereikt had, was ze weg,...maar ja, dat wil dan toch wel zeggen, dat die mensen dan toch ook iets in dat beestje hebben gezien hè! Lachen

En dan, een dik pony'tje. Tot haar 5 jaar op een wei gestaan,... ik mocht haar beginnen opleren van de manege-eigenares,... na een jaar ofzo, vroeg ik of ik er eens een jumping mee mocht proberen. Op de eerste één weigering,... voor de rest foutloos, de volgende dag weer parcours, FOUTLOOS!!! In het begin wou NIEMAND van de manege erop. Ah ja, want zo'n bokker, zo'n dikkertje dat niet snel is,...daar wou niemand op, ah nee, daar konden ze niet mee winnen! (VErschrikkelijk toch hè!! Die doen alleen maar mee om te winnen!!!) Totdat ik er mee prijs begon te rijden,... ik was tweedes, is een keer derdes, is een keer vierdes,... En toen! IEDEREEN wou erop,... Met als gevolg, ik moest er altijd een al iets hogere proef mee rijden, dus dat arme beestje reed een stuk of vijf (!!!) parcoursen 50-60cm, en ik moest er dan nog 60-70cm en 70-80cm meedoen, en ja dat arme beestje geraakte amper vooruit, en nam bijna alle balken! Schoon hoor! Eerst wilt niemand erop, dan had ik eindelijk iets bereikt met haar, nemen ze haar van me af,... maar ja,...zo gaat het nu eenmaal hè! Maar ik spring er niet meer mee hoor! Ik wil niet dat ze in elkaar zakt hoor!!!

Maar dus, met winnen bereik je NIETS!!! Doe het voor je plezier! Anders kan je beter niet meedoen!

Aan al diegene die het voor hun plezier, nog veel succes, en zorg dat jij en je pony/paard het leuk blijven vinden!!! Aan al diegene die het doen om te winnen (hopelijk niemand) denk dan maar eens goed na over het (waargebeurde verhaal) dat met mijn pony gebeurde voor ik haar kreeg!!!

Groetjes,
Eske, Urske, en Blancatje!!!



zo dat moest je even kwijt *LOL*

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:46

ow ja ans , ik ga straks wedstrijden rijden om Z te worden en ardon Z te laten worden. waqnt dat moet als je naar deurne wilt gaan dus dat doen we dan maar... bij een echte wedstrijd is er voor mij eigenlijk geen lol omdat ik altijd vette buikpijn heb van zenuwen! onderlinge wedstrijden vind ik wel leuk.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:41

Ten eerste gewoon voor de lol. Daarbij is het ook leuk voor de afwisseling, en ben ik benieuwd hoe ver we kunnen komen.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:42

ardonnypony schreef:
ow ja ans , ik ga straks wedstrijden rijden om Z te worden en ardon Z te laten worden. waqnt dat moet als je naar deurne wilt gaan dus dat doen we dan maar... bij een echte wedstrijd is er voor mij eigenlijk geen lol omdat ik altijd vette buikpijn heb van zenuwen! onderlinge wedstrijden vind ik wel leuk.


heb je dat dan niet met een onderlinge wedstrijd? Ik had het ook met onderlinge wedstrijden! Maar het is wel altijd heel gezwellie!

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:16

ik doe:

wedstijden voor de lol
kijken of ik hem op wedstrijd net zo lekker aan het lopen krijg als thuis
(hij is ergens anders een held op hoefijzers)

Ik zeg altijd tegen mijn paard:

Je mag gewoon weer mee naar huis na de proef zonder dat je op je donder krijgt als het wat minder is gegaan