Starten jullie in zwart of blauw, of anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:25

ik start soms in het grijs en soms in het zwart. van de club zijn we verplicht in het zwart te starten maar als ik buiten de rind start dan trek ik lekker mijn grijsje jasja aan vind ik veel mooier!!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 16:38

Blauw met cremekleurig vind ik echt super mooi!! Maar dan wel ALLES blauw met cremekleurig, anders vind ik het eigenlijk niet zo mooi... Dus ik zou in jouw situatie een zwart jasje kopen..

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:01

Zwart met wit/gebroken wit. Blauw met grijs vind ik niet mooi. Ik vind vooral zwart/wit heel "statig", zou bij het springen ook geen overbodige luze zijn, want daar kan je met je lila jackje en roze sjabrak starten, da's toch geen gezicht? In een net pakje is een wedstrijd echt iets aparts vind ik.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:20

Verschilt dat niet per rijvereniging dan? Ik dacht dat alle rijverenigingen clubtenues hadden? Verward Ik rij zelf geen wedstrijden maar ik weet dat onze rijvereniging groene jasjes heeft (ponyclub en rijvereniging), verder gewoon een (gebroken) witte rijbroek. Leden die in zwarte jasjes rijden krijgen toch wel commentaar van o.a. het bestuur. Maar goed, er zijn er genoeg die eigenwijs zijn en geen ander jasje kopen Haha!

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 10:54

Niet elke vereniging heeft een clubtenue.
Ik zou direct een club opzoeken die geen GROENE jasjes voorschrijft of andere exotische kleuren. Zwart en blauw zijn af en toe betaalbaar, maar een andere kleur is altijd duur. Bovendien heb ik een rijjasje en ga geen andere kopen.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:01

germie schreef:
Niet elke vereniging heeft een clubtenue.
Ik zou direct een club opzoeken die geen GROENE jasjes voorschrijft of andere exotische kleuren. Zwart en blauw zijn af en toe betaalbaar, maar een andere kleur is altijd duur. Bovendien heb ik een rijjasje en ga geen andere kopen.

Haha! Donkergroen trouwens Tong uitsteken Foutje, vergeten erbij te zetten. Zit namelijk nogal een verschil in gewoon groen en echt donkergroen Haha! Weet niet of het in prijs veel scheelt. De ruitersportzaak hier in Enschede is voorbereid op de groene jasjes-vraag van onze ponyclub en rijvereniging Haha! Vooruitziende blik Knipoog Maar mocht ik ooit eens een jasje nodig hebben dan weet ik genoeg mensen waar ik hem van kan lenen Schijnheilig Haha!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:35

Ik heb zwart/wit maar iemand bij ons op de vereniging heeft blauw jasje met een blauw hoedje en dan creme dekje/broek en handschoentje en ik vind at wel zo onwijs sjiek!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 09:08

Ik heb een blauw jasje, blauwe cascocap, witte broek, wit shabrakje en zwarte laarzen, zadel en hoofdstel. Staat toch iets minder strenmg dat zwart vindtik.
Viv

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:18

Citaat:
hallo ik ben militair en ik start nu dus in het dagelijks teneu dat is een groen/bruin jasje creme kleurige broek stropdas om en een hoedje .mensen kijken je wel raar aan maar hier in de buurt zijn ze er nu wel aan gewend hoop ik zo niet hebben ze pech.juryleden weten meestal niet hoe ze moeten groeten dat is wel lache ik beng namelijk een militaire groet .
_________________


Ik vind het er netjes en verzorgd uitzien en het heeft wel wat.
Daarnaast vind ik het raar dat een jurylid niet weet hoe hij een militair moet groeten, doen ze geen curssusen meer ofzo, ik vind het er wel bij horen.

Zelf rijd ik western en mag ik zelf bepalen wat in aantrek, oaky een hoed, blouse ,laarzen en sporen zijn wel verplicht maar je mag je eigen fantasie hebben.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:34

Ik start zelf in een donkerbaluw jasje. Dat is onze clubkleur en wij zijn dan ook verplicht hiermee te rijden. Ik heb gewoon zwarte laarzen en witte broek en zwarte cap. Het maakt mij niks uit, als ik maar kan rijden~!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:44

Ik start zwart/wit. Ik vind blauw ook wel mooi, maar dan inderdaad met een creme kleurige rijbroek. Maar ik blijf zwart/wit mooier vinden.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 16:49

germie schreef:
Niet elke vereniging heeft een clubtenue.
Ik zou direct een club opzoeken die geen GROENE jasjes voorschrijft of andere exotische kleuren. Zwart en blauw zijn af en toe betaalbaar, maar een andere kleur is altijd duur. Bovendien heb ik een rijjasje en ga geen andere kopen.


Nee hoor mijn rode Misselijk jas was net zo duur als de blauwe en zwarte........gewoon goedkope van eurostar.....

Je mag niet met een andere kleur dan blauw of zwart starten tenzij het je verenigingstenue is.
Leden die bij ons niet in hun rode jas starten (buiten 't Z dan) krijgen een startverbod als ze zich hier niet aan houden! Verenigingstenue is gewoon verplicht.

Overigens zal ik wel blij zijn als we het voor elkaar krijgen dat voortaan de dressuurruiters niet meer in die rode jas hoeven te starten. Zelf vind ik het ook erg lelijk!
Afbeelding

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:46

vonneke schreef:
ik start soms in het grijs en soms in het zwart. van de club zijn we verplicht in het zwart te starten maar als ik buiten de rind start dan trek ik lekker mijn grijsje jasja aan vind ik veel mooier!!


en waar koop je die jasjes dan?? kan ze nergens krijgen Huilen

kimberley_o

Berichten: 87
Geregistreerd: 10-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:13

ik rijd altijd gewoon in een zwart jasje met witte broek enzo
maar blauw is inderdaad ook mooi ja Knipoog

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:30

ik heb een grijs setje liggen, vind ik zelf wel erg mooi. Moet nog maar eens kijken voor het standaard zwart, wordt op sommige wedstrijden meer gewaardeerd.

Sharon

Berichten: 55
Geregistreerd: 17-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:45

Als je zelf mag kiezen, moet je doen wat jij het mooiste vindt. Ikzelf heb pas een donker-antracietgrijs jasje gekocht met zwartfluwelen kraag, omdat ik het veel mooier vond dan zwart (en past heel mooi bij Kasjmir, een nog erg grijze schimmel). Zolang je club geen specifieke eisen stelt...

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 09:34

ik start altijd in mijn club tenu (hoe je dat ook schrinft)
hoewel ik het zelf lelijk vind.
een bordeaux bodywarmertje en een witte rijbroek en hand schoenen,zwarte cap zwarte zweep,zilveren sporen,en een wit haarstrikje.
en met springen een bordeaux rood jasje een wit sjabrak met bordeaux rode letters waarop staat OWF.
wit bloesje,witte rijbroek en een bruin zadel(binnen kort zwart )
enz maar het is jouw smaak toch ??????
dus wat jij mooi vind maart eigenlijk moet je in het clubtenu verschijnen maar als je dat niet weet tja dan mag je dat zelf weten.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 15:08

Toen ik bij de Marleruiters kwam rijden was ik van plan gewoon een standaard zwart jasje te halen. Maar toen kreeg ik te horen dat het clubtenue een donkerblauw jasje was met een zwarte fluwelen kraag.
Dat vond ik eigenlijk nog veel mooier dus gingen we op pad. Bij Horse-lover vonden we toen de Pikeur Diana. Hij pastte super, kon niet beter. Alleen de prijs viel tegen... Toch hebben we het gedaan en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Een jasje maakt het geheel gewoon helemaal af.
Op concours