Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ikenindi schreef:kan, maar t kan ook wat anders zijn. ik zou even die peesbeschermers niet gebruiken, kijken of dat helpt?

Lucifer123 schreef:Zand tussen de peesbeschermer en het been?
mAnDyXX schreef:Lucifer123 schreef:Zand tussen de peesbeschermer en het been?
Maar daar zitten de peesbeschermers niet echt hoor het is echt daar in die holte boven de hoef zou maar zeggen
WildChild schreef:Het zou ook een combinatie kunnen zijn van mok en peesbeschermers. Door mok wordt de huid namelijk zacht en week en kunnen er op den duur wonden ontstaan. Het kan zo zijn dat de mok bij jouw paard nog niet zo'n ver gevorderd stadium had aangenomen, maar wel de huid zacht en schilferig heeft gemaakt. Dan is een herhalende irritatie die normaal niks aanricht genoeg om een wond te veroorzaken..
.mAnDyXX schreef:ik draag nu al een poosje peesbeschermes het merk Harry's Horse maar gisteren toen ik keek zater er twee wonden aan elk voorbeen
in de kootholte.De eigenaar een iemand die daar ook was dachten dat het door de peesbeschermers komt want aan de binnenkant gaat het stukje
stof steeds naar binnen waardoor het harde gedeelde (buiten kant van de peesjes) over het vel daar heen gaat.
Nu was mijn vraag zou het daar echt door komen en anders waar het nog meer door zou kunnen komen. en wat ik er tegen kan doen?
De wonden zijn ongeveer 2 cm bij 1.5 cm breed en zitten er twee naast elkaar met ongeveer 0.5-1 cm er tussen
onley schreef:mok veroorzaakt niet in 1 x zo een grote snee
dit zou heel goed van de peesjes kunnen komen
de binneste stof rand zeg maar heb je die wel goed zitten als je de peesjes omdoet?
en gebruik je springschoenen
sommige hebben ook een erg scherp randje
waar ze wondjes van krijgen.
mAnDyXX schreef:onley schreef:mok veroorzaakt niet in 1 x zo een grote snee
dit zou heel goed van de peesjes kunnen komen
de binneste stof rand zeg maar heb je die wel goed zitten als je de peesjes omdoet?
en gebruik je springschoenen
sommige hebben ook een erg scherp randje
waar ze wondjes van krijgen.
Hij had toen die keer ook springschoenen aan jah het waren rubbere