Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Linda_E schreef:Ik denk zelf dat niet alle tuigpaarden geschikt zijn, maar de gemiddelde tuiger heeft meer capaciteit voor het echte dressuurwerk dan het gemiddelde "dressuur gefokte rijpaard".
Linda_E schreef:....
Hoe denken jullie er over, tuigpaarden in de dressuur?
Sta er zeker positief tegen over! Maargoed ben bevooroordeeld in de zin van heb leren rijden en doen met tuigers en Geldersen. Voor mij kan er weinig tegen de bouw, gangen en het karakter op. Vind dat de meeste tuigers/Geldersen prima kunnen verruimen, maar ook mooi verzameld terug kunnen komen, snel leren en oefeningen mooi oppakken.
.
.
[***] schreef:Ik weet wel wat je bedoelt, maar ik ben het niet met je eens. Het gemiddelde duitse paard zal nog zwaarder zijn dan een tuigpaard of een gelders paard, het is juist een vooroordeel dat gelderse paarden lompe bokken zijn. Front heeft niks met zwaar te maken.
Ienemienie schreef:Zelf mag ik Z2 starten met een Ed King Hill uit een gelderse merrie.
Ienemienie schreef:Ik hou wel van een tuiger in de "hogere" dressuursport.
Ze hebben idd net dat beetje meer als het " normale" dressuurpaard.
Ik zou mijn hand er niet voor om draaien het enige nadeel is misschien als je er 1 hebt die hoog opgooit dat ie niet lekker zit!
Ik zou zo een tuiger kopen. Geen probleem.
Zelf mag ik Z2 starten met een Ed King Hill uit een gelderse merrie.