vergeet elke keer mijn parcour :?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_easy

vergeet elke keer mijn parcour :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 20:11

hallo alle boker Haha!

ik heb een vraag ik spring sinds kort sprindwedstrijden alleen nu komt het je mag aktijd even een kwartiertje je parcours verkennen en als ik de route helemaal weeet ga ik weer naar mijn paard .
en dan weet ik de route altijd nog heel goed maar dan mag ik beginnen met mijn parcours en wee tik hem helemaal neit meer . maar je kan ook neit logische nadenken waar ik heen moet wand dan ga je juist de andere kant op.
ik rij elke keer weer fout Verward

hebben jullie misschien enig iedee hoe ik het wel kan onthouden alle reacties zijn welkom Haha!
alvast bedankt

nicole

XxSultanxX

Re: vergeet elke keer mijn parcour :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:12

ik volg ff Knipoog

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:12

cijfers op je hand schrijven.
tenminste doen vriendinnen van mij wel die springen Tong uitsteken

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:14

Oh. Hmm lastig. Mis in je hoofd steeds bedenken hoe je moet rijden?

Kheb er namelijk geen last van en ken hem na 1 keer over te kijken Bloos

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:14

Ik heb helaas geen tip, want ik heb hetzelfde probleem, heb nogal last van zenuwen en vergeet daardoor altijd het parcours (is 1 van de redenen waarom geen springwedstrijden rijdt Bloos ) Ik houd dit topic dus in de gaten.

Wat mij wel is opgevallen, is dat ik het beter kan onthouden als ik het iemand ander uit moet leggen, misschien dat dat je helpt?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:16

ik onthoud ook altijd kleuren van hindernissen, en aangezien je nog in de B zit, staat alles op een logische volgorde

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:18

Als je zenuwachtig bent, neem dan een asperientje, dat help heel goed! Na het lopen van het parcours, kijk dan de andere kant op en teken bijv. op de grond in het zand de lijnen na. En als je de ring binnenkomt, wijs dan met je vinger rond even hoe je wilt rijden. (Het staat een beetje knullig, maar ik hoop dat je het snapt.)

Moeminx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:35

Misschien een goede tip, als je denk dat je het gaat vergeten, eventjes voor je gaat springen nog langs de kant het parcours doorkijken of anders de cijfers op je hand schrijven. Knipoog

LoveMooniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:46

als je staat te wachten voor dat je de ring in mag wijs dan die route die je moet rijden aan met je vingers. dit help mij altijd heel goed.. succes

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:48

ik loop het parcour altijd een paar keer, en op het paard, probeer ik de hindernissen en de kleuren daarbij te onthouden

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:36

Ik ben altijd super gestresst dat ik het vergeet, en na 10 x met mijn vinger het rondje doen, weet ik het. En als de gene voor je er in is, mee kijken. Meestal rij ik hem dan zonder problemen. Helaas kom k meestal niet verder als hindernis 6 ofzo, omdat k dan al ben uitgebeld xD

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:40

ik weet niets van springen af , alle wedstrijden dan , maar staan die nummers niet gewoon in volgorde : 1.2.3.4.5.6.7.8... ? Verward

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:46

ik spring al een tijdje geen wedstrijden meer maar bij mij soms van als er nog één voor je was kon je op je pony kijken hoe die andere sprong Tong uitsteken en als je ziet hoe de ander springt onthou ik het meestal wel.
marja niet bij elke wedstrijd mag je kijken hoe je voorganger het doet denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:48

Veel hindernissen volgen elkaar logisch op.
Anders zou je een haakse bocht moeten maken.
Enkele sprongen daar zou je naar 2 kanten toe kunnen gaan, dat zijn dan vooral de sprongen die je echt goed moet onthouden Lachen

Zo deed ik dat meestal Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:57

ik zorg er altijd voor dat ik vlak van tevoren minimaal een ruiter of 4/5 heb zien springen, dan heb je het parkours namelijk veel logischer in je hoofd Ja

Steef_Yelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:17

zelf parcour een paar keer lopen en je laten overhoren (vriendin ofzo) waar staat 1 enz. en dan op je hand schrijven welke nummer je moet rijden doe ik altijd.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:52

Als ik het parcours gelopen heb, doe ik mijn ogen dicht en loop ik het parcours in gedachten. Heb altijd geleerd dat je een parcours pas kent als je het met je ogen dicht kunt springen (bij wijze van spreken dan Knipoog ).

paardengek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:02

inderdaad eerst zo het parcour lopen en dan in je hoofd het herhalen en iemand een of meerdere keren het parcours aanwijzen vanaf de kant. En net voordat je moet een voorgaande combinatie bekijken.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:03

Eef1400 schreef:
cijfers op je hand schrijven.
tenminste doen vriendinnen van mij wel die springen Tong uitsteken

dat is alleen handig met de barrage...

Wat ik zelf altijd doe is met losrijden, het parcours een keer rijden in mn hoofd. En als ik net in de ring ben, even in het rond kijken hoe alles staat. En waar ik van plan ben wat te gaan doen.
Wat ook wel handig is, is om naar een paar mensen voor je te kijken. Dan probeer je om als 20ste te starten ofzo (met vrije start) en dan kijk je de eerste paar.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:49

ik denk dat het hele erge spanning is. Ik hoef het parcour van het blaadje maar te zien en ik kan het zo al rijden (weet dan waar de hindernsisen staan mar de beste lijnen haal ik er zo niet uit natuurlijk)

maar denk dat het beste is om het in gedachten na hetlopen eventjes te rijden.. en diegene voor jou eventjes kijken.. Vaak moet de volgende toch al bij de bak staan (voor snellere doorloop) en dan kun je mooi meekijken

Succes

xxlinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:52

je zou hem voordat de kwartier begint zou je even op het blaadje kunnen kijken waar ook het parkour staat.
vroeger had ik, dat ook
maar je moet er gewoon aan wennen het is gewonn de spannig denk ik want nu heb ik dat helemaal niet meer.
misschien kan je als diegene voor je de ring in gaat kijken of je het nog weet
of miss als je al in de ring bent even snel (maar je moet wel binnen de 45 sec blijven)
en als je barage moet rijden schrijf ik hem altijd op me hand dan kn je nog even kijken

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:07

ik weet niet of je het over de barrage of over het gewone parcour hebt, maar vervelend is het zeker wel! probeer zoals hiervoor al vaker gezegd het parcour te wijzen Haha! ik denk dat het voor een heel groot deel ook aan je eigen spanning ligt ( hier heb ik namelijk zelf ook last van Knipoog ) hier heb je allerlei maniertjes voor, zoals ademhalingsoefeningetjes en rescue. maar boven alles denk ik dat het hem ook in een stukje ervaring zit, eerst lukte mij het namelijk totaal niet om de barrage te onthouden, maar nu gaat dit al een hele tijd goed! Knipoog succes ermee in ieder geval!

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:41

Toen ik begon met wedstrijden, had ik ook zeer veel moeite met mijn parcour te onthouden.
Daardoor was ik toen meerdere keren uitgebeld!
Ik had heel veel stress, maar dat was de oorzaak.
Gewoon proberen rustig te blijven en zeker niet 100x je parcour opzeggen, daardoor vergeet je het sneller! Lachen

tjerkepaed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:42

Parcour vlak voor de wedstrijd nog een aantal keer doornemen. Bloos

Liesje1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:12

Je kan het beste eerst parcours lopen en dan naar de grond kijken, en dan op de grond het parcours tekenen in het zand uit je hoofd 2x sucses