singel met buikflap mooi voor dressuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:31

Uhm, ik hou alles apart.. Ik heb dressuursingels ( ook dressuurzadels Lachen ) en dan ook springsingels. Ik hoor hier vaak van: alleen een flap als het echt nodig is!! Ik snap het niet hoor, als je het om wil doen, doe je het paard er geen pijn mee., Ik rij alles met buikflap, omdat ize in de cross nog wel eens anders op willen springen dan je hoopt.. Echt ontzettend veel mensen crossen ermee. En sommige van mijn paarden sloegen bij wijze van spreke de gaten in hun buik... Een losse flap heb ik ook gehad, was ik totaal niet blij mee, veel te veel gedoe: zorgen dat ie precies in het midden zit enz. Ik heb gewoon ze vast aan de singel.... Maar ik zou er niet mee dressuren, vind het ene beetje overbodig..

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 14:27

Ik wil er ook nog wel een keer één kopen, vooral voor de cross om dezelfde reden die merel ook al geeft. Soms loopt het gewoon net even anders dan je verwacht en het paard dat ik nu heb vouwt ook behoorlijk in. Maar voorlopig heb ik net een nieuwe singel gekocht(soort wintec-singel). heel zacht en zweet nauwelijks(was ik nog een beetje bang voor). Ik wilde eigenlijk een leren singel, maar die was ruim twee keer zo duur en deze is veel praktischer in het gebruik Haha!

1.50 is trouwens wel loeigroot hoor...Mijn paard van 1.68(gewoon gemiddelde breedte) heeft een singeltje van 1.20 *LOL* Zit aan twee kanten op het vierde of vijfde gat van de singel stoot.

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:04

ik rij ook altijd met een singel met buikflap ook springen ook dressuur thuis lorijden
ik vind het zelf fijne singels je kunt de martigaal er makkelijk aan maken of je elastiek of je slofteugel is heel makkelijk.
bij gewone singels lijkt mij dat zeer doen als je een singel hebt en dan doe je dat ding eraan van die martigaal het uiteinde
het lijkt mij zeer doen
en zo'n springsingel niet majaah ieder zijn mening

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:18

En, is de keuze gemaakt??
Ik zou dus NOOIT met een buikflapsingel in een dressuurpiste durven te verschijnen he!
Ik zou idd gewoon voor de dressuur een katoenen of kunststof singel kopen, die zijn echt wel betaalbaar! Je geeft toch ook een hoop geld aan een springsingel uit, waarom zou de dressuur dan verwaarloosd moeten worden? T is kiezen of delen!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 19:04

Als in het reglement er niks over staat, dan mag het gewoon. En als jij het mooi vindt, wat let je?

Ik zou het zelf niet mooi vinden, maar ik kan me voorstellen dat als je wilt dressuren en springen, dat je niet het geld hebt op aparte outfits te gaan kopen.