Jahaa.. een superafsluiting!! (cross in Barchem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Jahaa.. een superafsluiting!! (cross in Barchem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 21:22

Slapen Slapen Slapen Man, wat ben ik kapot zeg!!

Gistermiddag dus toch maar besloten om vandaag toch Barchem te rijden.
Gisteravond werd het half 2 en vanmorgen was het... kwart voor 6.... Slapen Haha!
Maar goed, vol goede moed uit bed gestapt en om kwart voor 7 waren we al op stal.
Karin en vriendin van mij voerden de paarden, terwijl ik (natuurlijk weer Knipoog ) een sjaggie Retje probeerde in te vlechten. Ook deze keer was meneer het er niet mee eens Haha!.

Half 8 vertokken we richting Barchem. Het weer zag er goed uit voor vandaag. Het was wel nevelig, maar het belangrijkste was dat het DROOG was! En dat was het!
Om half 10 mijn dresuurproef gereden. De ring waar ik in reed (ring 5) was echt de ergste modderpoel van alle ringen. Boos! Ameretto zakte zowat een halve meter weg, de stap werd daardoor nogal onregelmatig, alleen de galop ging lekker.
Ging dus met een minder goed gevoel de ring uit...Uiteindelijk had ik lekker toch nog 163 punten en stond daarmee 7e in de tussenstand).
(leuk detail: alle 4 mijn crossen van dit jaar staan ALLEMAAL op 163 punten in de dressuur! Toeval of niet Verward Haha!

Daarna paardje op de trailer gezet en de cross verkend.
Mijn complimenten aan de organisatie, want de bodem was echt onwijs goed!
Er was een mooie route uitgestippeld. De route van vorig jaar hadden ze op bepaalde plekken omgelegd, omdat de normale velden te drassig waren.
Het verschil met vorig jaar (toen reed ik nog B pony's), was dat er deze keer een wal in zat (hindernis 13). Vanaf dat punt had je een onwijs mooi overzicht op bijna de helft van de cross. Daarom hebben we mijn vader ook maar op dat punt neergeplant, zodat hij vanaf daar mooie video-opnames kon maken.

Nou ja, wij kwamen dus terug van het verkennen en toen ik langs de springring liep, viel het me op dat de startnummers boven mij al aan het losspringen waren en zelfs al bezig waren met starten. Verward
Goed, het bleek dus dat de tijden waren opgeschoven, zodat het programma korter werd. Doordat er zoveel afmeldingen waren, vielen er grote gaten in het programma, dus dat hadden ze maar op deze manier opgelost.

Wij als een gek Ameretto opgetuigd en mijn zus vroeg ondertussen aan de ringmeester of het een probleem was dat ik later startte. Was gelukkig geen probleem!!

De losrijbak voor het springen was ook een grote baggerzooi. Ik heb maar 4 sprongetjes kunnen maken en toen moest ik de ring in, omdat ik voor 12,20 MOEST starten. Daarna begonnen ze namelijk met de volgende klasse.
NOu ja, dan maar op goed geluk het parcours in. Ik zag het gelukkig helemaal zitten, want tijdens het losspringen was hij super!
Het enige wat me opviel was, dat hij nog niet helemaal wakker was, maar toen de bel eenmaal was gegaan, gingen z'n oortjes erop en was Ret klaarwakker Haha! (en ik inmiddels ook Knipoog )

Het springparcours ging ongelooflijk lekker, hij sprong echt super. Ik heb hem lekker voorwaarts gereden en alles paste perfect!
Dit maakte mijn humeur na de dressuur toch weer een stukkie beter Haha!!

Tussen het springen en de cross door nog even naar de keuring. Hartslag van 66, prima dus.

Toen was het zover. Het feest kon beginnen (zo dacht Ret erover)! Party!!
Hij voelde echt weer super aan, net als in de springring. Hij was heel makkelijk te rijden en te sturen.
Soms heeft hij weleens de neiging om sterk te worden, door heel erg naar beneden te gaan hangen en zwaar te worden op de hand. Maar vandaag was hij echt ongelooflijk fijn te rijden!
Alle 15 hindernissen gingen goed, nergens was hij kijkerig of aan het twijfelen. De waterbak ging super en de wal ook.
Foutloos en met een tijd van 5.43 kwamen we door de finish Party!! !

De optimale tijd was 6.04, dus we waren wel 21 seconden te snel. Dat was dus 0,4 strafpunt, maar ondanks dat wel super!
Die gek had zelfs een hartslag van 54!! bij de nakeuring! Hij was zoooo ontspannen!

Rond half 4 startte de laatste en was het tijd voor de prijsuitreiking.
Daarvoor had ik al op het uitslagenbord gekeken en toen werd mijn ring net opgehangen. Dus ik zat al een beetje in het midden van de lijst te kijken, maar zag ons niet staan. Keek toen heel toevallig helemaal boven aan de lijst en....ja hoor, daar stonden wij dus! HELEMAAL boven aan de lijst! Mijn kleine Retje-pony had het gewoon voor elkaar gekregen om van al die grote concurrenten te winnen Haha! Party!! Haha! Lovers !!!!

Ik was echt ongelooflijk blij!
We hebben 60 euro gewonnen en als ereprijs kreeg ik een supergaaf boek met 477 bladzijden. Het heet L'annee hippique 2001/2002. Het is een naslagwerk van alle bekende en belangrijke concoursen die in die periode zijn gehouden; dressuur, springen, eventing en endurance, het staat er allemaal in. Ook ongelooflijk veel mooie foto's om bij te kwijlen Kwijl !

Vanavond heb ik de opnames van mijn vader bekeken en die zijn echt zoooo mooi!!! Kwijl Hij heeft ons gefilmd vanaf de wal. Vanaf daar kon je hindernis 3,4,5 en 6 erg goed zien. Het is echt een plaatje om naar te kijken! Je ziet Ameretto en mij in volle concentratie voorbij komen tegen een achtergrond van heuvels, weilanden, boerderijen en nevel! Echt om te kwijlen Kwijl ! Deze opname duurt ook nog eens een halve minuut en is de mooiste die ik heb van mijn crossen. Thanks Pap Lachen

Nou, dit was de laatste wedstrijd van dit seizoen.
En die hebben we samen toch ff mooi afgesloten op deze manier! Lovers Cool Ben trots op mijn kleine Retje Lachen

En grooms van vandaag: THANX!! Party!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:30

Lau, echt super gedaan van jullie!
Jullie hebben echt een veelzijdig paard.

Startte je eigenlijk B of L ?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:30

wauw super joh!! Gelfeliciteerd!!!!! Op naar het volgende cross-seizoen!!! haha

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:46

Proficiat!!! Echt goed gedaan!!

Wel heel toevallig van de dressuurproeven!? En dan 4 verschillende jury's???

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:48

Super hoor *LOL* Gefeliciteerd!

Ik heb er geen spijt van dat ik niet meer heen ben gegaan, heb dit weekend een hele hoop achterstallig schoolwerk weggewerkt en vandaag mijn zusje de laatste puntjes voor het Z heel netjes bij elkaar zien springen! Party!! Volgend jaar weer een seizoen, ik heb evengoed een topweekend gehad Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:59

Toen Karin ergens aankondigde dat ze jou zelf een verslagje wilde laten plaatsen had ik al zo'n idee dat je wel eens erg hoog geëindigd kon zijn.
Die kleine stoere Ameretto loopt zo even alle paarden eruit, wat een super gevoel moet dat zijn! 't Is echt een wereldpaardje, en dat die hartstlag zo laag was...dat beest is zo veelzijdig, heeft nu zo'n beetje alles wel een keer gezien geloof ik *LOL*
Van harte gefeliciteerd! Toch nog het seizoen kunnen afsluiten en dan ook nog met zo'n prestatie. Karin's laatste endurance van dit seizoen was ook al zo super. Leuk!!
Wat zal hij blij zijn dat hij geen vlechtjes meer in hoeft Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:03

He! wat goed van Retje. Die kleine dondersteen heeft ze er toch allemaal maar mooi uitgereden. Van harte proficiat hoor.

Leuk verslag ook.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:18

Wow, ik ben ook he-le-maal gesloopt... Hele week gewerkt, vrijdag P&K, zaterdag LAN-party, afgelopen nacht net 3 uurtjes slaap... Was voor deze ene keer wel blij dat ik vanavond niet met de auto terugging naar Utrecht maar met de trein, heb lekker geslapen tussen Apeldoorn en Utrecht.

Maar goed, ook even mijn verslagje. Gistermiddag sloeg bij Lau even de twijfelfase toe. Om 2 uur kreeg ik een telefoontje: 'Ik start niet in Barchem'. Om 3 uur weer een telefoontje: 'Ik start toch wel in Barchem'. Uiteindelijk startte Lau dus wèl in Barchem, en met een heel mooi resultaat. Cool

Hedenochtend om 3 uur kwam ik dus aan bij mijn ouderlijk huis, kon gelukkig met Maarten meerijden vanaf de LAN-party. Om half 7 alweer werd ik m'n bed uit geschopt door Lau met de mededeling dat we NU naar stal gingen. Ik zag nog helemaal sterretjes wegens slaapgebrek, maar langzaam trok de mist op, niet alleen buiten maar ook in m'n hoofd. Haha!

Dat haasten voor het springen was geheel te danken aan mijn wakkere toestand. Lau kreeg bij haar startnummer een NIEUWE startlijst, met NIEUWE tijden. Ik zag alleen de tijd van de dressuur en die was hetzelfde gebleven. Niet bij stilgestaan dat een secretariaat niet voor niets NIEUWE startlijsten uitgeeft, dus helemaal niet gezien dat de spring- en crosstijden met drie kwartier vervroegd waren. Heb nog nooit in m'n leven zo snel een paard parcoursklaar gemaakt. Haha!

Maar goed, ondanks die 10 minuutjes losspringen (of misschien wel dankzij) reden Lau en Ret een heel net parcours. En toen de cross in. Vanaf de laatste hindernis had ik mooi zicht op het akkerland voor de waterpartij. Zo mooi om Ret daar te zien galopperen met zijn staart als uitgestoken vlag...

Afijn, de afloop weten jullie inmiddels. Die hartslag van 54 bij de nakeuring was gewoon geweldig, Ret kreeg een groot compliment van de veterinair. Toen ik even op de lijst spiekte, zag ik dat de meesten een hartslag van rond de 72 hadden, dus we waren zeer tevreden. Er was trouwens een combinatie met een vrij aso tijd van 5.10 (terwijl 6.04 toegestaan was, daarboven en onder de 5.44 kreeg je straftijd), dus die had een heleboel strafsecondetjes opgelopen... Tong uitsteken

Vanavond heb ik met een grote glimlach op m'n gezicht naar de video zitten kijken. Zo ontzettend mooi om zo'n blij paard met zo'n lief zusje erbovenop over akkers en weilanden te zien galopperen. Een silhouet afgezet tegen een nevelige achtergrond, ik kreeg al bijna associaties met Black Beauty... Knipoog

Maar goed, het wedstrijdseizoen zit erop voor Ret. Lau en ik hebben het allebei met een goed gevoel afgesloten, ik in Holten en Lau dus in Barchem. Nu gaan we deze winter lekker thuis trainen, en vanaf maart mag Retje het allemaal weer in de praktijk gaan brengen. We kunnen iig terugkijken op een heerlijk wedstrijdjaar! Cool

BTW ik heb trouwens ook gemeet met Amy (New Forest) en Melano (helemaal in het geel)! Ik hoorde haar naam omroepen toen ze net de springring uit kwam, was daarvoor dus net te laat. Heb haar en Melano wel zien crossen, haar vader en ik zijn bij de waterpartij gaan staan om ze aan te moedigen. Uiteraard laat ik het verslag aan haarzelf over, ik vond het iig erg leuk om zo'n enthousiast meisje met haar even enthousiaste pony aan het werk te zien! Lachen


[Edit] typo's [/edit]

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

katjatencate

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:42

Super gereden hoor! Gefeliciteerd!
Als crosser weet ik hoe super het voelt, als je zo met je eigen paardje zo'n cross kunt rijden, door de bossen enz.....geeft echt een kick! Cool
leuke verslagen trouwens...
Laatst bijgewerkt door katjatencate op 17-11-02 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:48

Lautje is een beetje kwijt... denk dat ze al in bed ligt, ik ga zo ook maar eens. Nog ff antwoord op de vraag van Fitz: dit was in de B (ze waren L bij de pony's) en ze hebben nu 10 wp. Het idee is om volgend voorjaar nog even een opwarmertje in de B te springen en dan over te gaan naar de L, maar dat zien we tegen die tijd wel, dat is helemaal aan Lau om dat te beslissen.

We waren eerst wel wat bang dat dat te zwaar voor hem zou worden, L bij de paarden. Hij is tenslotte 'maar' een pony Tong uitsteken. Maar volgens mij gaat dat ontzettend meevallen, de loop- en springlust is iig duidelijk aanwezig!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:03

Joh, wat gaaf zo'n geweldige afsluiting. Proficiat, en lekker nagenieten nog!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 08:47

Wat gaaf!!! Cool

Wie weet past deze aparte manier van losrijden Ret gewoon heel goed! Dus misschien gelijk weer wat van opgestoken voor een volgende wedstrijd.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:58

Gefeliciteerd Lachen Alle drie Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:02

Karin schreef:
Lautje is een beetje kwijt... denk dat ze al in bed ligt, ik ga zo ook maar eens. Nog ff antwoord op de vraag van Fitz: dit was in de B (ze waren L bij de pony's) en ze hebben nu 10 wp. Het idee is om volgend voorjaar nog even een opwarmertje in de B te springen en dan over te gaan naar de L, maar dat zien we tegen die tijd wel, dat is helemaal aan Lau om dat te beslissen.

We waren eerst wel wat bang dat dat te zwaar voor hem zou worden, L bij de paarden. Hij is tenslotte 'maar' een pony Tong uitsteken. Maar volgens mij gaat dat ontzettend meevallen, de loop- en springlust is iig duidelijk aanwezig!


denk eraan dat L bij de paarden "maar" m bij de pony's is he, valt wel mee, als ik hoor hoe goed het gaat!
Super gereden hoor!

Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:09

Gefeliciteerd he! Echt knap...hoe groot is die "pony" eigenlijk? En inderdaad, M pony's is nog wel te doen hoor, als hij nu ook overal overheen vliegt... Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:14

Onze 'bospony' is 1.56... Het moet ook wel te doen zijn, denk dat het vooral bij onszelf tussen de oren zit. De betreffende pony lijkt er zelf minder problemen mee te hebben. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:05

Karin schreef:
Onze 'bospony' is 1.56... Het moet ook wel te doen zijn, denk dat het vooral bij onszelf tussen de oren zit. De betreffende pony lijkt er zelf minder problemen mee te hebben. Haha!


ik rij nu op een paard van 1.60, niet veel groter dus.. Die is nu ook Z startgerechtigd bij de paarden.. Dus m moet lukken met een pony van 1.56. Het zal de meesten nog verbazen wat pony's allemaal kunnen. Idd tussen de oren, heb ik ook soms hoor Haha! Haha!

Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:31

Voor een indruk van de cross: er staan foto's van het L/M-kampioenschap van zaterdag op http://www.horses.nl/p&s/fotoreportages ... m2002.html .

Een hele mooie hindernis was het berkenkruis, dat je onderaan pagina 2 ziet. Helaas zat-ie er bij de B niet in, die hadden een simpel boomstammetje aan de rechterkant...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:27

Zoo, Laura hasrtikke goed van jullie zeg, gefeliciteerd!
Echt geweldig, niet normaal!
Ik moet ook zeggen, de bodem was perfect! Bij het inspringen ging het net maar de cross was helemaal toppie!
Ik vond het ook een erg leuke cross, best wel pittig maar das wel goed! Een hele mooie omgeving ook, zo'n gaaf gevoel is dat!
Een hele mooie aflsuiting en volgend jaar weer net zo beginnen als nu hé! Knipoog

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:18

He super gefeliciteerd!! Ik hoorde bij de Lan-party van Karin dat je toch zou gaan starten, en al dat duimen wat ik heb gedaan heeft toch geholpen... Haha!

GEFELICITEERD!!!

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:49

Super zeg!!!
Op naar de L, moet toch makkelijk kunnen lijkt me Lachen Gefeliciteerd!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:12

Yeah!!!! Party!! Hoorde het al van Karin dat het zo geweldig goed ging!! Lachen Echt van harte gefeliciteerd en geef die dravebier maar een knuffel Lachen (zal ie vast wel niet willen hebben, want het is een echte kerel *ahum* Schijnheilig )

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 18:56

Jaaa, daar ben ik weer!
Ik was inderdaad kwijt gisteravond. Ben om 11 uur gaan slapen en heb vanaf dat moment 15 uur non-stop geslapen!! Ik werd vanmiddag om 2 uur wakker Haha! Bloos
Maar ja, wat wil je ook na 5 weken stage en een hele dag crossen Lachen...

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!
Ik ben echt ontzettend trots op mijn pony-beest dat ie zoiets moois heeft geflikt Haha!.
Dit had ik dus ook als doel gesteld: ooit een keer met Retje winnen tussen de paarden....En mijn doel is gehaald, dankzij mijn paardje Lachen.

Wat Ka dus ook al zei, in Ambt-Delden (mei 2003) gaan we nog een keertje B starten en dan in het najaar over naar de L.
Moet gewoon lukken met zo'n superknollie, haha Haha!.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:08

Beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd een dikke kus voor alle drie Kusje (jaja ret ook voor jou).

Balen dat ik het missen moest door de griep maar gelukkig een sms verslag van karin, thnx.

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:34

jeetje wat ontzettend gaaaaaaaaf!!!!! kreeg helemaal kippevel van je verslag! wat een topprestatie, en juist op je laatste wedstrijd van dit seizoen. hartelijk gefeliciteerd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers