Tips organiseren wedstrijd???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Tips organiseren wedstrijd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 14:29

Wie o wie heeft er ervaring met het organiseren van een wedstrijd en heeft nog wat bruikbare tips ???
Opzich zijn we al goed opweg, maar misschien dat jullie door ervaring nog iets weten.
Het word een onderlinge wedstrijd van een school, meer kan ik helaas niet zeggen omdat het nog geheim moet blijven..

Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt Mirrie Koe

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 14:34

oei oei oei ik is nieuwschierig vraag maar wat je weten wilt!! ik ben tenslotte niet voor niets bijna elke wedstrijd secretariaat!!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:47

Mag ik meedoen?? Lijkt me leuk! Ga in ieder geval op tijd jury's regelen, anders ben je zeer zeker te laat! Regel ook schrijvers als ze die zelf niet meenemen. Het is ook heel leuk om er iets bij te bedenken wat de deelnemers krijgen als ze zich aanmelden bij het secretariaat. Het hoeft helemaal niets duurs te zijn, als het maar grappig is. Dan is iedereen al blij voordat ie gaat starten!
Veel succes, ik hoor het wel! Dan zetten Lonneke en ik de tinker en de schimmel op de trailer en gaan we rijden!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:23

wauw goed idee mar!!

_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 21:42

Jullie moeten nog ff paar maanden wachten Tong uitsteken ik mag nog niks zeggen namelijk Lips are sealed maar dan horen jullie zeker meer en ja jullie mogen meedoen! In ieder geval alvast bedankt voor de tip Mar!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:43

Jeuh!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:45

ik heb ervaring in het organiseren van wedstrijden, wel onderlinge
14 en 15 december organiseer ik het clubkampioenschap voor paarden en pony's, springen,dressuur,mennen(dressuur en vaardigheid) en western
als je tips wilt moet je me ff pb! ik heb wel een voorbeeldje voor inschrijfformulieren

enne als je officiele juryleden wilt hebben dan moet je dik 3 maanden van te voren regelen! het is erg moeilijk om zoiets te regelen! je hebt ook juryboeken waar ze instaan
als je officiele juryleden doet dan zou ik een kleine bijdrage vragen aan de deelnemers, jury's zijn nu eenmaal duur
maar de meeste onderlinge bestaan uit leden van de club zelf die jurylid zijn en dus gratis willen jureren en aan het eind geef je gewoon wat leuks aan ze

algemene bepalingen is wel handig als je ze hebt!
xxx

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 10:55

ben al aan het oefenen!!!

_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 12:03

hahahahaha veel succes, maar je weet nog niet eens wat je moet doen...

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:34

IK heb ook wel een klein beetje ervaring met het organiseren van wedstrijden... zit in het bestuur van een ponyclub en help altijd met de wedstrijden!!!!

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:21

oh ik lees niet goed, had al een heel verhaal getypt over fnrs enzo, maar voor een school. Uhm heb zelf geen ervaring met wedstrijden organiseren, maar dacht dat als je echt iets op wil zetten fnrs wel goed is (ben zelf jury sinds kort) Kan je verder niet helpen, sorry

enedium

Berichten: 81
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:47

Als je geen officiele juri kiest, kun je beter wel iemand van buitenaf kiezen, dit om narigheid te voorkomen door bijvoorbeeld verdenking op partijdigheid, zul je altijd zien, organiseer je iets leuks, heb jij het naderhand gedaan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:03

Leuk idee !
Je doet de deelnemers een groot plezier als je je goed aan de tijdsplanning kunt houden.
Zo voorkom je dat deelnemers lange tijd moeten wachten voordat ze de ring in kunnen doordat het programma uitgelopen is, maar ook dat mensen al moeten starten terwijl ze nauwelijks los hebben kunnen rijden.
Je kunt dit voorkomen door telkens een vast punt in te voeren waar je tijdsverlies of -winst in kunt corrigeren.

Stel, je hebt in totaal 100 deelnemers (doe maar een gok hoor, het gaat om het voorbeeld), alsvolgt verdeeld:

De eerste combinatie start om 09:00 uur.
Reken op ca. 2 combinaties per kwartier.
Het eerste uur zul je waarschijnlijk nauwelijks problemen hebben, mits je op tijd begint natuurlijk Knipoog
Daarna beginnen de uitvallers en uitloop in het programma mee te spelen.
Dit kun je voorkomen door bijv. 8 combinaties te plannen tussen 09:00 en 10:00 uur, en dan een kwartier pauze in te lassen.
De negende combinatie start dus weer op een vaste tijd, 10:15 uur in dit geval.
Mocht er een uitloop zijn, dan kun je altijd besluiten om de pauze in te korten of niet te doen, zo zit je snel weer op schema.

Veel succes met de organisatie !

_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 15:17

allemaal bedankt, het gaat echt een succes worden ik voel het!