Een 9 of een 10??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 06:47

Anoukie, in het L heb je nog geen uitgestrekte draf. Alleen middendraf. Jouw paard op de foto strekt wel spectaculair Kwijl Alleen als ie zo in de proef zou strekken zou ie volgens mij geen 9 krijgen (al helemaal niet in een Z proef) omdat de nek hier niet het hoogste punt is. Maar ik neem aan dat toen ie in de proef een 9 kreeg hij waarschijnlijk wel netjes bovenin bleef en ook wat meer bergop strekte.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:25

Hmmm, ik moet dan ook eerlijk zeggen dat ik al een tijdje geen L meer heb gereden,..... Tong uitsteken Ook niet een paar passen???

En inderdaad Pril, goed gezien, veel beenwerk maar zakt in zijn hoofd/halshouding. Maar dit is helaas de enige goede foto die ik heb van zijn uitgestrekte draf, altijd een moeilijk moment om op de foto te zetten. Maar waarom meer bergop strekken? Niet ieder paard strekt bergopwaarts i.m.o.

Ik weet gewoon dat veel jury's alleen naar de voorbenen kijken, als die wat spectaculair bewegen heb je zo een hoog punt, m.n. in de "lagere klassen" (no offence). Vandaar mijn opmerking over het verschil daarin.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:54

Hé Anoukie, ik begrijp best dat je dan een 9 krijgt voor zo'n middendraf Haha! Maar in de proef had je hem dan wel meer nog op het achterbeen en wat meer opgericht neem ik aan? Zelfs in de klasse L krijg je geen hoge punten als ze van voren wat te veel zakken en dus te veel op de voorhand vallen, zelfs al kunnen ze nog zo goed bewegen.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:53

Ik heb 1 keer een 9 gehaald op Skipper, voor halthouden en enkele seconden stilstaan. Toen was ik echt trots, want Skipper is vooral met wedstrijden een heel voorwaarts ponytje die niet makkelijk een overgang terug wil maken. Ze wil met wedstrijden ook overal van schrikken ("Hé! Die voorlezer waar ik nu al 4 keer langs ben gelopen is toch wel heel eng!"), maar toen was het best goed gegaan! Haha!

Afbeelding
Skipper Lovers

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Ik had 8en en 9s in de B en L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 13:38

Ik had voor middendraf en halsstrekken wel eens een 9. Dit was wel in de B en in het L. De middendraf die mijn pony liet zien was gewoon uitgestrekte draf, maar het zag er natuurlijk wel spectalulair uit in de B. In de M werd het echt uitgestrekte draf en toen haalde ik meestal een 7. 8en haalde ik voor contragalop. Door een blessure van mijn pony konden we helaas geen Z meer starten, maar ik denk dat we voor de eenvoudige galopwissels en appuyementen ook wel hoog hadden gescoord.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:06

Heb een paar keer een 9 gehad. weet niet meer waarvoor, te lang geleden.
Wat me wel is bijgebleven was mijn 10 voor de verzorging... dat was in de B. De jury kwam naar me toe en complimenteerde mij nog met uit mooie "witte" schimmel en mijn kleding.. alles tip-top in orde.....
was 7 jaar geleden dat ze op die manege een 10 hadden gegeven.
Was bij een NBVR wedstijd.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:09

heb met prakkie al meerdere keren een 9 gehad. Dat was trouwens alleen in het M2 en het Z1, en wel voor de volgende onderdelen:
-uitgestrekte draf (2x)
-volte 10m in galop
-schouderbinnenwaarts
-overgang van draf naar galop (2x)
-contragalop

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:06

ja 2x..

een keer voor een volte, en de andere keer voor de verzorging. maar overdreven hoog, beetje vreemd maar wel lekker Haha!

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:12

1 keer voor verzorging.
verder wel heel veel 8en.
toedeledoki
gillian

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 09:54

Ik vind het allemaal zo subjectief. Het is maar net hoe hoog een jury punt. Zo weet ik zeker dat mijn uitgestrekte draf van afgelopen weekend een 9 waard was. Prachtig bergop zowel in hals als in beenwerk , ik voelde hem zowat opstijgen Haha!. Maar helaas gaf deze jury niet hoger dan een 7, dus dat was wat ik er voor had.

Ik heb wel 9-ens gescoord, maar het zegt mij vrij weinig.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:14

Fitzroy schreef:
Ik vind het allemaal zo subjectief. Het is maar net hoe hoog een jury punt. Zo weet ik zeker dat mijn uitgestrekte draf van afgelopen weekend een 9 waard was. Prachtig bergop zowel in hals als in beenwerk , ik voelde hem zowat opstijgen Haha!. Maar helaas gaf deze jury niet hoger dan een 7, dus dat was wat ik er voor had.

Ik heb wel 9-ens gescoord, maar het zegt mij vrij weinig.


Idd ja sommige juryleden gaan gewoon niet verder dan een 7. Hoe goed je ook gaat. Boos!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:24

Wat dat subjectieve betreft: een paar jaar geleden startte ik L dressuur met Issedy op een buitenwedstrijd. Het is een lang verhaal maar ik had samen met twee andere ruiters een discussie met de jury over het aanmelden om te starten. Wij drieen stonden gebroederlijk onderaan met rond de 140 punten. Dat vond ik triest genoeg (ik had redelijk gereden), maar later hoorde ik dus dat die jury bij IEDERE deelnemer tenminste een keer een 10 had gegeven, en verder ook royaal had gestrooid met negens. De winnaar had bijna 200 punten (= 76%) en toevallig had ik die proef gezien, die echt om te huilen was! Iemand anders vertelde dat de jury tijdens haar proef achterstevoren had gezeten om het bokkende paard in de ring achter haar te bekijken. Kortom, niet echt geslaagd! Maar door mijn discussie vooraf heb ik dus wel 10-en en 9's misgelopen Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:40

Mijn vriendin voor verzorging, toen had ik toevallig haar paard ingevlochten en getoilleteerd en alles en zij zelf zag er ook toppie uit dus tsja..

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:49

Kheb ook al vaak een 9 of 10 en de laatste tijd steeds meer en meer
Euhm een negen op middendraf,achterwaarts gaan , verzorging,......
Een 10 op gewoon figuren en halthouden en groeten !!!!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:29

Ik geloof niet dat ik ooooit een 9 of 10 heb gehaald..wel een 0 en 1 (zie ander topic...).