Piece Of Mind/Peace Of Mind??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Piece Of Mind/Peace Of Mind??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 19:13

ik heb deze vraag ook gesteld bij vraag maatr raak, alleen geen reacties, ben toch wel heel benieuwd ernaar dus hier ook maar even!

het gaat dus om een soort kalmeringsmiddel voor kijkerige paarden.

afgelopen zaterdag waren veel paarden erg bang van het juryhokje, toen heb ik van iemand gehoord dat oa hun paard het spul Piece Of Mind (als ik het goed heb onthouden) kreeg, was er in pilvorm, of Peace of Mind

dat zorgde ervoor dat ze zich meer op de ruiter zouden richten en zich veel minder van de (enge) omgeving zouden aantrekken.

nu ben ik dus benieuwd of meer mensen dit spul kennen.

en of er andere, niet verboden, goed werkende kalmeringsmiddelen zijn die een kijkerig paard kunnen helpen.

ben zelf niet van plan om het te gebruiken maar ik was heel erg verbaast om te horen dat het zomaar is toegestaan op wedstrijden!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:09

Al die middeltjes helpen alleen voor het spekken van de portemonnaie van de fabrikant.
Het enige wat je paard helpt in dit soort situaties is veel op wedstrijd gaan en ervaring c.q. gewenning op laten doen!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 08:50

ja dat dacht ik dus ook al!

maarja die mensen zeiden dat hun paard het kreeg, en kennisen van hun die er ook waren gaven het ook aan hun paard.

Quentin is normaal al niet echt werklustig die moet ik echt 'wakker' maken en een beetje verzet/spanning vanwege bv een juryhokje daar wordt ie alleenmaar mooier van en loopt dan beter!
maar iedere wedstrijd loopt ie beter langs enge dingen, dus ik was ook niet van plan om dat spul te gaan gebruiken!

maar was benieuwd of er hier mensen waren die ervaring met dat soort middeltjes hadden.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 00:20

Als je vindt dat je op zo'n manier een wedstrijd moet gaan rijden, dan kun je maar beter stoppen, want dan ben je echt verkeerd bezig. Je moet er zelf voor zorgen dan je paard zich op jouw richt en niet door allerlei "doping" te gaan gebruiken. Arme paarden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 00:50

Toch kan Bach bloesemtherapie zeer zeker helpen bij erg kijkerige paarden. Ik ken gevallen waar dat zeker geholpen heeft. De paarden werden rustiger...en de ruiters ook...*LOL*

Enb voor de rest: veel oefenen en gewoon doen...

Je suis Charlie.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 02:01

Cassidy schreef:
Toch kan Bach bloesemtherapie zeer zeker helpen bij erg kijkerige paarden. Ik ken gevallen waar dat zeker geholpen heeft. De paarden werden rustiger...en de ruiters ook...*LOL*


Hihi dat is het belangrijkste effect van dit soort middelen.......het werkt wel........tussen de oren van de ruiters meestal!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 09:13

ja ik weet van mezelf dat bij Quentin maar 1 ding helpt, en dat is zelf vooral niet kijken naar de 'enge dingen' die er zijn, en ook niet kijken hoe erg de paarden die voor mij moeten aan de kant springen of omhoog gaan enzo

het enige wat helpt is vooruit kijken en brutaal voorwaarts rijden!

als ik al zou twijfelen, dan is het 100% zeker dat Quentin ook twijfelt of ie er langs zal gaan, dus dan gaat ie omhoog en springt de ring uit...

dus ik maak voortaan gebruik van mn recht dat ik heb(als ik niet om de ring heen kan natuurlijk) om een rondje in de ring te rijden, met zweep!voordat mn proef begint!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers