Nou ook eens lage punten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Nou ook eens lage punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 08:02

Gisteravond heb ik met Max voor de 2e keer M2 gestart en voor het eerst hebben we eens geen winstpunten gehaald. Hoewel de proeven best goed aanvoelden, de 2e beter dan de 1e hadden we 149 en 147 pnt. Precies andersom dan mijn gevoel dus Verward .

Gelukkig maakte de protocollen en de bemerkingen veel duidelijk. Het was een strenge maar rechtvaardige jury, die makkelijk een 3 geeft maar bij de goede onderdelen blijft steken in de 7 ja en dan wordt het moeilijk om met een paard dat nog niet in alle m2 oefeningen bevestigd is een winstpunt te halen. Op zich niet erg natuurlijk want er rijd al genoeg in de Z rond die daar niet thuis horen. Ik had dus voor de travers een 3 en een 4 in beide proeven (bijna niet getoond), voor de keertwendingen 4-en en nog een aantal 5-en. Voor de onderdelen die heel erg netjes gingen kregen we een 7. De uitgestrekte stap was slechts een 6 omdat de overgang naar verzamelde stap niet voldoende verschil was en dat terwijl we voor de uitgestrekte stap bijna altijd een 8 hebben. Verder veel onderstrepingen op het woord verzameling. En ja, daar wordt druk aan gewerkt maar dat heb je natuurlijk niet zo 1,2,3 voor elkaar met zo’n slungel als Max Haha! . Dus aan de hand van het protocol kon ik de jury prima volgen (hoewel de 3 voor de travers in mijn ogen en gevoel te laag was). We trainen rustig door en over 2 weken gaan we het nog een keer proberen.

Claudia en Jura rijden vanochtend op de zelfde westrijd. Mogen ze dit nog lezen (claudia niet want die moet volgens mij om 8.30uur }> ) dan wens ik ze heel veel succes. Ze starten beiden in de Z1!!!!

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 10:51

Ah joh, volgende keer beter toch!
En zo schrikbarend is het nou ook weer niet, een beetje gemiddeld. Het is alleen irritant als je inderdaad altijd hogere punten rijd, dan schrik je je kapot van in de 140.
Maar denk maar aan al die mensen die met die punten en lager jaren en jaren in de B zitten....die moeten zich ook wel heel rot voelen...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 23:38

Jammer joh,
maar goed, het gaat allemaal toch snel zat met Max of niet?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 23:56

Ik had het al gehoord van je punten! Erg jammer, maar er was ook wel heel streng gejureerd, de eerste plaats was 156 punten!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 06:40

Sjuimpje schreef:
Jammer joh,
maar goed, het gaat allemaal toch snel zat met Max of niet?


Yep, februari in de L1 begonnen met angst en beven, hij kan namelijk nog wel eens uit de band springen van vrolijkheid. Haha!

En ik vind het ook niet erg hoor, liever blijf ik even hangen in de M2 (wat volgens sommige Z ruiters moeilijker is dan de Z1 maar daar ben ik nog niet van overtuigd) dan dat ik straks de deksel op mijn kop krijg. Voor mij is het belangrijkste dat er progressie in zit en dat zit er zeker in. Voor de onderdelen die voor max heel moeilijk zijn zoals de contragalop scoorden we 6en en 7ens. Veel oefeningen tussendoor zoals de kleine volte's scoren ook 7ens, dan is het beeld in ieder geval mooi lijkt me. En die travers kan hij ook best goed maar de inzet is altijd wat moeizaam, dat probeerde ik nu wat gelijdelijker maar dat is dus niet de weg blijkt wel. De keertwendingen vinden we beiden nog moeilijk maar dat gaat ook wel goedkomen.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers