Barokke paardenwedstrijd gereden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Barokke paardenwedstrijd gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 21:31

Vandaag reed ik in Hoofdorp voor het eerst een Barokke Paarden wedstrijd. Totaal onverwacht eigenlijk; ik had me een paar weken geleden wel op de reservelijst laten zetten, maar ik had er niet op gerekend dat er genoeg uitvallers zouden zijn. Ik werd zaterdagavond om zeven uur gebeld met de vraag of ik nog mee wilde doen.

Gisteravond dus nog maar even gereden, want ik ging voor het eerst M1 starten met hem, en twee dagen vrij leek me niet zo'n goed uitgangspunt Haha! .

Staart en voetjes gelijk maar even gewassen en toen de kroeg in, want Vinz moest optreden. Geen idee meer hoe laat we uiteindelijk thuis waren 's nachts, maar de wekker die om half negen hadden we wel nodig .

Gelukkig was het stralend mooi weer, dus buiten losrijden in het zonnetje in een bak zonder plassen ging super. Voor de proef mochten we nog even 5 minuutjes de binnenbak verkennen, maar eigenlijk was dat voor Maes overbodig; hij is nooit kijkerig.

De proeven gingen lekker, M-proeven liggen me beter dan de L, je kunt iets meer je paard aan het werk houden en ik hoef niet meer licht te rijden in middendraf. Dat werden dus ook meteen zevens ipv zessen.
Het achterwaarts ging twee keer knudde, dus daar ga ik heel hard op oefenen.

Tussendoor was het trouwens genieten van de Andalusiers die er waren, wat een uitstraling Kwijl . We reden met 5 combinaties in de M1, waaronder 3 Lipizzaners en 2 Andalusiers.

Oh ja, en het resultaat: twee keer eerste met 167 en 165 punten, toppietop dus!

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 09:44

Zo, twee keer eerste, netjes hoor!!!
Heb je Laura Ensing met Avallah toevallig ook gezien? (Lipizzaner)
Ik dacht dat zij ook meedeed...

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 10:57

Welke klasse reed ze?
Ik sprak nog wel een ander meisje uit Drenthe. Toevallig had ze een halfbroertje van die van mij (de moeder was Trofetta geloof ik). De koppies leken op elkaar, en qua karakter ook wel.
Ze rijdt ook mee in het achttal, jouw zus trouwens ook?

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:03

wow gaaf hoor! 2 keer eerste, dat doe ik je niet na hoor Haha!

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:38

Jee, wat netjes! Gefeliciteerd! Ik zou best wel eens willen kijken bij een barokke-paardenwedstrijd. Staat daar ergens een overzicht van op internet?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:58

Welke klasse ze reed? Ik denk L2 of M1.
Haar paard heet Avalla, eentje van Maestoso Madar.
Mijn zus reed niet in het achttal. Wel rijdt ze op de Lipizzanerdag in Amsterdam (december) waarschijnlijk in het achttal mee en doet ze een langeteugel-demonstratie met Pliva. Ga jij daar ook heen?

Weet jij wie er verder in dit achttal reden?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:09

Hier trouwens nog foto's gevonden van de vorige Lipizzanerdag in Ermelo.
http://home.hetnet.nl/~lipizzaner/

De merrie Mara die je ziet bijna onderaan aan de lange teugel is het paard waar ik op de manege altijd op reed.
De merrie Primavera daaronder is het maatje van Pliva, ze zijn samen opgegroeid en zij stond ook bij Pliva en IJsco in de wei.
Ze is nu verkocht naar Brabant.

Grappig om te zien.
Afgelopen week kreeg ik een PB van Yootha of "Pliva II" soms van mijn zus was, stond een stukje over in, in de Paardenkrant, met foto.
Zelfde fokker er zelfde naam dus, maar met het kleine verschil dat Pliva 2 jaar ouder is. Dus dan zal 'onze' Pliva, "Pliva I" wel zijn Haha!

Dit stond erin:

Pliva II: de 10-jarige Pliva II van (Maestoso XXIX 46 Madar) was de beste raszuivere door een nl eigenaar gefokte Lippizanermerrie.

2 merries voor de rubriek 8 jaar en ouder werden door de jury beloond met een 1e premie. Deze merries werden ook ster verklaard.
Het gaat ondermeer om het kopnummer Pliva II, een dochter van Maestoso XXIX 46 Madar in eigendom van R.W. Ensing-Kloen uit Assen. Pliva is ruimgelijnd en staat goed in het rastype, mooie halsvorm en veel massa.Hoofd zou adlihjker kunnen, ruime stappen en in draf tact en balans. Zou wat meerb expressie mogen tonen.

Bleek dit dus weer die "Avalla" te zijn waar ik het hierboven over had.

Het Lipi-wereldje is maar klein.

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 18:39

Karin schreef:
Jee, wat netjes! Gefeliciteerd! Ik zou best wel eens willen kijken bij een barokke-paardenwedstrijd. Staat daar ergens een overzicht van op internet?


Deze stond gewoon in de Paard & Sport hoor.
Maar voortaan sta ik in het 'bestand' Haha! , dus zet ik het wel hier neer als er weer iets leuks is.
Verder is er 15 December Lipizzanerdag in de Amsterdamsche Manege met 's morgens dressuurproeven en 's middags demo's.
Daar doe ik ook mee, hopenlijk in de M2 als ik voor die tijd m'n punten daarvoor heb.

Ik zal even kijken wie er nog meer in het achttal zitten, volgens mij stond er een stukje over (met foto's) in de laatste Reverance.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:41

Leuk dan zie ik je in Amsterdam vast wel want ik rijd met mijn zus en Piet Bakker mee in de auto en Plief in de trailer erachter.
Ik denk dat we er de hele dag wel aanwezig zijn.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:45

Hoi, die site die je noemt Cody is ook van mij! Qua website's in Nederland over de Lipizzaner is het wereldje maar klein want de meeste heb ik gemaakt. De merrie Avalla is inderdaad Best gefokte Nederlandse Lipizzaner dit jaar en de eigenaar van de stal waar ik sta heeft een ere ronde met haar gelopen omdat hij kon voorbrengen dus ook rennen op klompen! Hij werd verkozen tot beste voorbrenger aller tijden! Grappig he! Het Lipi wereldje is echt maar heel klein! Tot december in ieder geval! Of kom je kijken bij ons op stal naar de clinic van een bereiter uit Lipica? Dat is 17 november en deze clinic is opengesteld voor leden van de LVN!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers