paard voor getalenteerde ruiter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:29

daniella74 schreef:
Ik denk dat Krackertje "kritisch" mee is op concours, je komt tenslotte voor de punten en niet alleen voor de leuk. Je mag er ook wat van verwachten als je iemand je paard laat uitbrengen.


Die indruk kreeg ik inderdaad ook uit het betreffende bericht Lachen Wist alleen niet zeker of ik het goed begrepen had, vandaar de vraag Bloos

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:37

Aimee schreef:
daniella74 schreef:
Ik denk dat Krackertje "kritisch" mee is op concours, je komt tenslotte voor de punten en niet alleen voor de leuk. Je mag er ook wat van verwachten als je iemand je paard laat uitbrengen.


Die indruk kreeg ik inderdaad ook uit het betreffende bericht Lachen Wist alleen niet zeker of ik het goed begrepen had, vandaar de vraag Bloos



Ik geef haar daar geen ongelijk in. Het is heel idealistisch om te roepen dat het altijd maar leuk moet zijn om paard te rijden maar soms is dat gewoon niet zo ongeacht het niveau.

Ik denk overigens dat een bepaalde groep eigenaren/fokkers wel degelijk een goed inzicht heeft in het beoordelen van kwaliteit van de eigen paarden en dat er toch aardig wat van deze paarden in particuliere handen zijn. Probleem is alleen voor deze mensen dat het relatief moeilijk is een goede ruiter te vinden zonder ze meteen bij een prof onder te brengen. Veel van de mensen die zich aanbieden op sites als die van het KWPN vraag ik mij van af of zij wel allemaal zo kundig en gemotiveerd zijn als zijzelf beweren. Vaak loopt het dan op een teleustelling uit voor met name de eigenaar die dan weer huiverig wordt een nieuwe ruiter te zoeken en te vertrouwen.

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:41

LDRD schreef:
krackertje schreef:
Fokkers worden hier wat vergeten dat zijn nl. heel andere soort eigenaren.


Juist een fokker wil zijn paarden toch graag onder de aandacht brengen? En er zijn GP ruiters waarbij het paard zeker geen nummer is en die ook de wereld niet vragen om een goed paard te rijden. En ik vind het volslagen logisch dat een GP ruiter zijn vingers niet gaat branden aan een minder talent, waarom zou hij? Er bestaat ook nog zoiets als een niet commerciele GP ruiter hoor. Nou nog die niet commerciele eigenaar/fokker vinden Haha! .


In ons geval brandde de ruiter zich dus niet aan een minder goed paard maar was er een geschil over andere paarden, kan ook gebeuren.
Oh ja dat de wereld niet vragen dat is direct een risico want er wordt niet aan verdiend en dan moet een getalenteerd paard het maar doen op weinig training.

Kortom bij bepaalde ruiters zijn alle constructies een risico het is maar net vanuit welke hoek de wind waait, geloof het ik heb enkele jaren meegewaaid en gekeken.

Wij zijn dus eigenaren die passen bij niet commerciele GP-amazones, ondanks dat hebben wij nu gekozen voor een amazone die inter 1 rijdt en de ambitie heeft om hoger te komen met ons paard.

Yes, yes wij zijn ideale eigenaren denk ik zo te mogen concluderen uit dit topic.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:46

daniella74 schreef:
Ik geef haar daar geen ongelijk in. Het is heel idealistisch om te roepen dat het altijd maar leuk moet zijn om paard te rijden maar soms is dat gewoon niet zo ongeacht het niveau.

Ik denk overigens dat een bepaalde groep eigenaren/fokkers wel degelijk een goed inzicht heeft in het beoordelen van kwaliteit van de eigen paarden en dat er toch aardig wat van deze paarden in particuliere handen zijn. Probleem is alleen voor deze mensen dat het relatief moeilijk is een goede ruiter te vinden zonder ze meteen bij een prof onder te brengen. Veel van de mensen die zich aanbieden op sites als die van het KWPN vraag ik mij van af of zij wel allemaal zo kundig en gemotiveerd zijn als zijzelf beweren. Vaak loopt het dan op een teleustelling uit voor met name de eigenaar die dan weer huiverig wordt een nieuwe ruiter te zoeken en te vertrouwen.


Oh... ik geef haar daar ook geen ongelijk in hoor! Dat was het punt van de vraag niet Lachen

Tja.... ik weet het niet Bloos Ik ben zelf misschien geen getalenteerde ruiter, maar heb toch zat eigenaren meegemaakt die dachten dat ze een potentieel Olympiade paard hadden staan. Voor mijn beste vriendinnetje, die wèl over het nodige talent beschikt en de juiste trainingsfaciliteiten kan bieden, is het uiteindelijk wel gelukt om een paard van een geschikte eigenaar ter beschikking te krijgen. Maar ook die had verwachtingen waar dat paard niet aan kon voldoen.

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:52

Daniella74. ik denk dat jij aardig begrijpt wat er speelt.

Wij hebben dus een paar jaar geleden ook gekozen voor een een niet-prof maar ja na enige tijd werd deze ruiter dus wel prof omdat hij de GP inschoot en op Jumping Amsterdam reed.

Wij willen graag juist niet in beeld en zien gewoon met plezier onze fokproducten onder de juiste personen gereden worden.
Geloof me ik ken de succesmomenten al aardig en wij hoeven dan niet vooraan te staan dat bedoel ik ook deels met " niet leuk " mee op wedstrijd gaan.

Wij zijn fokkers die gaan voor nationaal of hoger en daar ook in meekijken om te leren in onze fokkerij oftewel sport en fokkerij moet dichter bij elkaar komen.

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:56

LDRD schreef:
Born2BCrazy schreef:
Kan ook samengaan, toch? Blond
Neem aan dat je wel geniet als je ziet dat jouw paard+ruiter goed presteren..


Dat is toch waar het om draait? Plezier vóór bakken met geld?


Beetje idealisme kan geen kwaad toch? Haha!

Enne krackertje, ik denk zeker dat jullie in de buurt komen! OK dan!

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:58

Aimee schreef:
daniella74 schreef:
Ik geef haar daar geen ongelijk in. Het is heel idealistisch om te roepen dat het altijd maar leuk moet zijn om paard te rijden maar soms is dat gewoon niet zo ongeacht het niveau.

Ik denk overigens dat een bepaalde groep eigenaren/fokkers wel degelijk een goed inzicht heeft in het beoordelen van kwaliteit van de eigen paarden en dat er toch aardig wat van deze paarden in particuliere handen zijn. Probleem is alleen voor deze mensen dat het relatief moeilijk is een goede ruiter te vinden zonder ze meteen bij een prof onder te brengen. Veel van de mensen die zich aanbieden op sites als die van het KWPN vraag ik mij van af of zij wel allemaal zo kundig en gemotiveerd zijn als zijzelf beweren. Vaak loopt het dan op een teleustelling uit voor met name de eigenaar die dan weer huiverig wordt een nieuwe ruiter te zoeken en te vertrouwen.


Oh... ik geef haar daar ook geen ongelijk in hoor! Dat was het punt van de vraag niet Lachen

Tja.... ik weet het niet Bloos Ik ben zelf misschien geen getalenteerde ruiter, maar heb toch zat eigenaren meegemaakt die dachten dat ze een potentieel Olympiade paard hadden staan. Voor mijn beste vriendinnetje, die wèl over het nodige talent beschikt en de juiste trainingsfaciliteiten kan bieden, is het uiteindelijk wel gelukt om een paard van een geschikte eigenaar ter beschikking te krijgen. Maar ook die had verwachtingen waar dat paard niet aan kon voldoen.



Dacht al dat we redelijk op een lijn zaten op dat punt.

Beetje off topic maar ik denk dat het ook een beetje per streek verschilt. Ik zie dat jij ook in de randstad woont net als ik en ik heb sterk de indruk dat veel eigenaren hier in de regio anders tegen paarden in het algemeen en hun eigen paard in het bijzonder aankijken dan in de traditionele paardengebieden als Twente, Brabant en Limburg. Ik lig regelmatig krom van het lachen omdat iemand een omhooggevallen recreatiepaard bijna bovennatuurlijke talenten toeschrijft of juist een echt goed paard afbrandt omdat ze er zelf niet mee kunnen rijden/springen.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:02

daniella74 schreef:
Dacht al dat we redelijk op een lijn zaten op dat punt.

Beetje off topic maar ik denk dat het ook een beetje per streek verschilt. Ik zie dat jij ook in de randstad woont net als ik en ik heb sterk de indruk dat veel eigenaren hier in de regio anders tegen paarden in het algemeen en hun eigen paard in het bijzonder aankijken dan in de traditionele paardengebieden als Twente, Brabant en Limburg. Ik lig regelmatig krom van het lachen omdat iemand een omhooggevallen recreatiepaard bijna bovennatuurlijke talenten toeschrijft of juist een echt goed paard afbrandt omdat ze er zelf niet mee kunnen rijden/springen.


Ja, ik woon inderdaad in de randstad. Maar de eigenaren met de grootste "sterallures" trof ik toen ik in Nijmegen woonde Bloos

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:02

krackertje schreef:
asjemenou schreef:
Dat weet ik nog zo net niet.
Ik denk dat veel eigenaren die zo`n paard echt voor de hobby hebben, en niet voor het geld, net zo blij zijn met een iets minder getalenteerde ruiter die er ook heel veel plezier met het paard heeft.
Die vinden het gewoon leuk om naar hun paard te kijken als deze gereden wordt, en gaan leuk mee op wedstrijd kijken.
Ze zien wel hoe ver de combinatie het schopt, als het maar leuk blijft.

De eigenaren die liever wel een zo goed mogelijke ruiter erop willen, en het paard ook zo hoog mogelijk in de sport willen zien komen, zijn imo ook degene die het paard verkopen als er een goed bod komt.
Hoe beter de ruiter, hoe beter het paard tot zijn recht komt, hoe hoger de winst die er te halen is.


Even een puntje van een eigenaar zoals gedeeltelijk hierboven omschreven.
De eigenaren zijn niet meer zo dom om alles maar als leuk te willen zien en ervaren.

Vraagje wat is een betere ruiter en wel op korte als lange termijn gezien?

Oh ja wij gaan heel vaak niet " leuk" mee op wedstrijd, wat voor eigenaren zijn wij dan ( als we toch in hokjes aan het plaatsen zijn ben ik hier wel benieuwd naar )????
De stelling hierboven neigt naar erg zwart/wit, ik ben bang dat wij ergens in het grijze gebied hangen.

P.s. de echte fokkers willen ook graag hun fokproduct hoog laten lopen, hoe moeten we die mensen dan plaatsen, geen centenjagers maar ook niet die gezellige,leuke eigenaren want er wordt toch iets verwacht.

Fokkers worden hier wat vergeten dat zijn nl. heel andere soort eigenaren.

Dit is idd even heel zwart/wit, maar dat is alleen om duidelijk te maken dat mensen om heel verschillende redenen een goed paard kunnen hebben en laten rijden.
Ik denk dat de meeste eigenaren er wel ergens tussenin zitten.

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:05

Aimee: kijk vooral rond in Brabant waar de fokkers zitten die de concurrentie aangaan met elkaar dus qua kwaliteit verder ontwikkelen wat ook wel moet anders komen we niet aan de bak als fokkers.

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:06

Ik kom uit brabant Haha!
Ik fok alleen niet.....

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:23

krackertje schreef:
Aimee: kijk vooral rond in Brabant waar de fokkers zitten die de concurrentie aangaan met elkaar dus qua kwaliteit verder ontwikkelen wat ook wel moet anders komen we niet aan de bak als fokkers.


Oh... ik ben niet op zoek naar een paard om voor een eigenaar te rijden hoor Lachen
Als deze merrie overgenomen wordt, ga ik lekker met m'n eigen paard klooien. Zelf ben je nog de beste eigenaar Haha!

Maar ik kan me inderdaad wel voorstellen dat concurrentie de kwaliteit omhoog drijft.

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 07:56

Kackertje, ik begrijp je helemaal, loop ook al weer even mee Knipoog .

Wat ik alleen niet begrijp is dat er een GP ruiter zonder paard rondloopt terwijl we paardentalenten zat hebben in Nederland. Als je niet schreeuwend op de voorgrond wil treden is het kennelijk zeer moeilijk om aan de juiste paarden te komen met dito eigenaren.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:00

Één GP ruiter maar, LDRD? Haha!

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 11:16

minimaal Tong uitsteken

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:17

@LDRD: Mag ik vragen in welk deel van het land je woont?

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 15:03

zelfde als jij, maar volgens mij doet dat er niet veel toe?

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:31

Ik ken veel paarden en eigenaren, misschien dat ik iets voor je kon betekenen....Lachen

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 16:36

Dank je, maar dat is niet nodig. Ik heb zelf paarden zat Knipoog .
Ik ben zelf zo'n eigenarenmalloot die zijn paarden houdt en ter beschikking gesteld heeft namelijk. Koe