paard voor getalenteerde ruiter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:13

Hier wordt de familie Smarius genoemd als de iedeale eigenaar wat hierbij vergeten wordt is dat de familie Smarius al flink in de slappe was zit en het voor het geld ook niet hoeft te doen.

Conclusie daarvan is dat je mensen met veel geld zo gek moet zien te krijgen dat die een talentvol paard kopen, daar een stevig contract langs en je bent al weer wat zekerder van je zaak.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:32

Ik ben geen Anky-fan, ik zie dat Anky-effect dan ook niet als iets goeds. Maar dat is weer een compleet andere discussie en dat gaat te ver off-topic.

Een oom van mij bezit ook sportpaarden, vraag me niet op welk niveau ze nu lopen want ik heb geen contact met hem. Hij is ook echt een liefhebber, maar al zijn ruiters moeten een contract ondertekenen. Niet alleen dat hij de paarden niet verkoopt, maar ook dat de ruiter niet "weg kan lopen". Van de andere kant gezien s het natuurlijk ook waarschijnlijk dat de ruiter ingaat op een ander/beter aanbod en dan sta je daar met je paard. Maar voor zover ik het begrepen heb zijn die contracten niet mals bij contractbreuk.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:34

Als je om heen kijkt pik je echt de getalenteerde ruiters er wel uit.
Ik begrijp dat het moeilijker is, maar ook Imke was dan wel ergens gekomen. Miss niet Sunny, maar een ander talentvol paard. Dit is koffiedik kijken. Ik ben wat dat betreft blij dat ik niet met die handel zit. Ik rijdt leuk en daar houdt het mee op.

Kunnen ze geen scouts in het leven roepen oid

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:35

Ja krackertje... en dan nog heb ik gezien dat een topruiter en een eigenaar die voor het geld écht niet hoeft te verkopen er samen niet helemaal uit kwamen, zelfs al was het familie.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:38

Geld maakt meer kapot dan je lief is Haha!

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:36

Aimee schreef:
een eigenaar als de familie Smarius is echter zeldzaam.

Idd!
Deze hoeven hun paard niet te verkopen, want ze hebben alles al wat hun hartje begeerd.
Deze zullen dus idd hun paard niet snel verkopen.

Maar mensen die gewoon een normaal loontje hebben, waar ze elke dag hard voor moeten werken, en een dure hypotheek op hun huisje hebben, die kun je het toch niet kwalijk nemen dat ze het paard verkopen? Zodat ze misschien een paar uur minder in de week kunnen gaan werken ofzo.
Ik vind niet dat je van mensen kunt verwachten dat ze het paard houden om er iemand anders er een plezier mee te doen. Ja, als het om kleine bedragen gaat wel, maar niet als het om bedragen voor een potentieel gp paard gaat.

Anoniem

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:25

Aimee schreef:
Verward

Hèt Anky-effect... dat is toch gewoon een begrip? Anky heeft enerzijds de dressuursport in Nederland een enorme impuls gegeven, vóór Anky was dressuur bij lange na niet wat dressuur nu is. Anderzijds heeft zij Nederland als dressuurland op de kaart gezet. Het ene staat uiteraard niet los van het andere.


Dat is trouwens niet unbedingt gunstig geweest voor de manier waarop er met de sport wordt omgegaan Lachen.

En ja, het is nog steeds mogelijk om zelf een goed paard uit te zoeken en die zelf van net zadelmak naar de GP te rijden. Als je talent hebt, dan kan dat 'gewoon'. Je moet behalve talent ook nog beschikken over een hele lange adem, bijna bovenmenselijk incasseringsvermogen en een overdosis doelbewustheid. Maar het kan wel hoor.

Het valt mij een beetje op dat er altijd heel veel mensen geld willen verdienen aan een paard en dat ook echt proberen, meestal in het belang van de eigen portomonnee Lachen.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:33

WinBinChes schreef:
Ik bedoel dus te zeggen dat als je talent hebt, je echt wel gezien wordt. Neem Imke maar....


Ik vind Imke zeker een getalenteerde steengoeie amazone, maar ik vraag me oprecht af of ze op dezelfde plaats had gestaan als nu als ze niet de dochter van GP-Olympiade-amazone Tineke was geweest, geen ervaren Barbria om de kneepjes van het vak mee te leren etc.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:44

Urielle schreef:
WinBinChes schreef:
Ik bedoel dus te zeggen dat als je talent hebt, je echt wel gezien wordt. Neem Imke maar....


Ik vind Imke zeker een getalenteerde steengoeie amazone, maar ik vraag me oprecht af of ze op dezelfde plaats had gestaan als nu als ze niet de dochter van GP-Olympiade-amazone Tineke was geweest, geen ervaren Barbria om de kneepjes van het vak mee te leren etc.


Nee dat zou kunnen, maar talent kan je niet aanleren. Je hebt het of je hebt het niet. Ik heb het iig niet, maar dat neemt niet weg dat ik aardig leuk kan rondsturen. Het is ook maar net wat je onder talent verstaat natuurlijk. Er zijn genoeg ruiters die zonder paarden achtergrond leuk meedraaien in de top

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:51

Ik denk dat het grote voordeel voor Imke is dat zij al helmaal opgenomen was in die wereld. Ze was al bekend met de druk en heeft daar al vroeg mee leren omgaan.

Het helpt natuurlijk ook wel mee dat zij meestal goede paarden onder haar kont heeft. Ik geloof niet dat ze op een manege heeft leren rijden.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:54

Nee op éen shet Haha!

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:57

Om de beginselen te leren is dat logisch. Maar toen ze wat beter begon te zitten ed, zal ze toch wel op een goedgereden pony verder zijn gegaan?

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:58

Ik zou het niet precies weten, ik haalde haar aan als voorbeeld, omdat ik vindt dat zij echt talent heeft. Ik had ook Cornelissen aan kunnen halen

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:00

Ik denk dat Imke net als Marlies al snel na de shettijd een behoorlijke pony hebben gekregen en ik denk dat instructie van mama vanaf het begin geen slechte invloed heeft gehad.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:16

Als je cornelissen had genoemd, had ik niet geweten over wie je het had Bloos
Maar we gaan nu wel erg ver off-topic...

Ik denk dat je over dit onderwerp een eindeloze discussie kan voeren. Er zijn tenslotte twee standpunten, die van de eigenaar en die van de ruiter. Die zullen vrijwel altijd botsen.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:46

Adelinde Cornelissen komt ook uit een paardenfamilie. Volgens mij rijden er echt niet zo veel rond waar pa en ma zelf geen paardenachtergrond hebben ofwel zo'n gigantische bult geld dat er een zeer intensieve begeleiding tegenaan gegooid kon worden.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:50

Ja centen moet je wel hebben, maar dat vindt ik al duur genoeg voor de hobby. Laat staan dat je op dat nivo rijdt

Anoniem

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:51

Urielle, dat denk ik ook, geldt immers ook voor Anky.

Maar neemt niet weg dat je als amateur of parttime semi-prof ook GP kunt worden als je dat wilt. Je hebt vooral doorzettingsvermogen nodig, een paard, een trailer en wat spulletjes.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:18

Dan nog moet je het geld hebben om een goed paard onder je kont te hebben of ongelofelijke mazzel dat je een paard met die kwaliteiten voor een normaal bedrag hebt kunnen kopen.
En dan nog heb je een achterstand natuurlijk. Als je als miepvandehoek het geluk hebt dat de omstandigheden zo mee zitten, zelf gecreeerd of niet, dat je idd naar de GP komt, krijg je wel tegenstanders die toen jij nog op de manege hobbelde al naar het ponyEK waren uitgezonden Knipoog
Maar goed, dat gaat allemaal weer even los van 'paard aangeboden krijgen'

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:40

Urielle schreef:
Dan nog moet je het geld hebben om een goed paard onder je kont te hebben of ongelofelijke mazzel dat je een paard met die kwaliteiten voor een normaal bedrag hebt kunnen kopen.
En dan nog heb je een achterstand natuurlijk. Als je als miepvandehoek het geluk hebt dat de omstandigheden zo mee zitten, zelf gecreeerd of niet, dat je idd naar de GP komt, krijg je wel tegenstanders die toen jij nog op de manege hobbelde al naar het ponyEK waren uitgezonden Knipoog
Maar goed, dat gaat allemaal weer even los van 'paard aangeboden krijgen'


Als je dan extra talent heb..haal je dat misschien weer in.. Knipoog

als je paard niet verkocht wordt op de weg naar Nors opkijken

Koekje_

Berichten: 2879
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Punthorst [OV]

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:20

bromfiets schreef:
Als je cornelissen had genoemd, had ik niet geweten over wie je het had Bloos
Maar we gaan nu wel erg ver off-topic...

Ik denk dat je over dit onderwerp een eindeloze discussie kan voeren. Er zijn tenslotte twee standpunten, die van de eigenaar en die van de ruiter. Die zullen vrijwel altijd botsen.


Hier ben ik het mee eens. Maar je 'kiest' er zelf voor om een paard van een ander te rijden, en daar zitten nadelen aan. Maar ik snap beide kanten wel.

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:26

Je kiest er lang niet altijd zo bewust voor denk ik..
Goede (en nog enigszins "betaalbare") paarden vind je niet zo makkelijk..

Dus als je er een aangeboden krijgt, is dat toch mooi meegenomen!

Plus dat het opleiden nogal wat tijd kost enzo

Koekje_

Berichten: 2879
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Punthorst [OV]

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:07

Born2BCrazy schreef:
Je kiest er lang niet altijd zo bewust voor denk ik..
Goede (en nog enigszins "betaalbare") paarden vind je niet zo makkelijk..

Dus als je er een aangeboden krijgt, is dat toch mooi meegenomen!

Plus dat het opleiden nogal wat tijd kost enzo


Als je er 1 aangeboden krijgt is natuurlijk fijn. Maar hij is dan nog wel van de ander. Dus als die hem goed kan verkopen vind ik niet dat je moet klagen dat hij weg gaat.

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 15:38

jori_X schreef:
Als je er 1 aangeboden krijgt is natuurlijk fijn. Maar hij is dan nog wel van de ander. Dus als die hem goed kan verkopen vind ik niet dat je moet klagen dat hij weg gaat.


Jullie willen jezelf toch niet vergelijken met iemand op bewezen GP niveau, want daar gaat het hier om namelijk. Knipoog

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:02

LDRD schreef:
jori_X schreef:
Als je er 1 aangeboden krijgt is natuurlijk fijn. Maar hij is dan nog wel van de ander. Dus als die hem goed kan verkopen vind ik niet dat je moet klagen dat hij weg gaat.


Jullie willen jezelf toch niet vergelijken met iemand op bewezen GP niveau, want daar gaat het hier om namelijk. Knipoog


Tja, ook dat kun je op meerdere manieren opvatten...

Sommige mensen kunnen ook goed rijden en/of een paard opleiden zonder wedstrijdambities.

En zoals je het hierboven neerzet vind ik het wel een beetje cru en neerbuigend overkomen....