paard voor getalenteerde ruiter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 16:54

Waarom is het voor getalenteerde ruiters (en amazones natuurlijk) zo moeilijk om een een dito getalenteerd paard te komen? En dan bedoel ik niet kopen, maar ter beschikking krijgen zonder dat het paard bij het eerste het beste bod verkocht wordt? Gaat het nou echt alleen maar om geld?

Wie heeft daar zo zijn ideeen cq theorien over?

Matsjo

Berichten: 654
Geregistreerd: 01-10-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:55

Yup

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:56

Het gaat idd om geld, en dan veel geld. De reden waarom er zoveel paarden naar het buitenland verdwijnen (of je moet toevallig Zoers heten)

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 16:59

Tuurlijk heten we niet allemaal Zoer Knipoog .

Maar er zijn meer mensen met getalenteerde paarden op stal natuurlijk. Ja

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:00

Die op het moment dat ze ontdekt worden ook van eigenaar verwisselen.

Matsjo

Berichten: 654
Geregistreerd: 01-10-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:02

Wat stel jij voor dan?

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:03

LDRD schreef:
Waarom is het voor getalenteerde ruiters (en amazones natuurlijk) zo moeilijk om een een dito getalenteerd paard te komen? En dan bedoel ik niet kopen, maar ter beschikking krijgen zonder dat het paard bij het eerste het beste bod verkocht wordt? Gaat het nou echt alleen maar om geld?

Wie heeft daar zo zijn ideeen cq theorien over?


Waarom wil iedereen die ook maar denkt dat die goed kan rijden ineens een superpaard in de schoot geworpen krijgen? En dan heb ik het niet speciaal over de TS.
"Gewone" ruiters moeten ook betalen om de beschikking over een paard te hebben. Wat maakt de uitzondering? Waardoor zijn deze ruiters ineens speciaal?

Matsjo

Berichten: 654
Geregistreerd: 01-10-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:04

Goed punt Lachen

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 17:06

bromfiets schreef:
Waarom wil iedereen die ook maar denkt dat die goed kan rijden ineens een superpaard in de schoot geworpen krijgen? En dan heb ik het niet speciaal over de TS.
"Gewone" ruiters moeten ook betalen om de beschikking over een paard te hebben. Wat maakt de uitzondering?


Ho ho, ik heb nergens gezegd dat ik een superpaard in de schoot geworpen wil krijgen .

Ik heb het niet over mensen die denken te kunnen rijden, maar dat allang bewezen hebben en ook zeker niet de eerste de beste zijn.

Anoniem

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:07

Ik ben het om te beginnen eens met bromfiets, koop zelf een paard, ik moet het als niet getalenteerde ook allemaal betalen.
En daarbij, mijn getalenteerde merrie heb ik naar het sportpredikaat laten rijden en dat is verschrikkelijk duur, dus dat is echt niet iets wat ik nu ook met mijn 3 jarige ga laten doen, die verkoop ik dan liever ja.

LDRD: wat denk je dat het kost om een paard bij 'niet de eerste de [naam] te brengen'?

Matsjo

Berichten: 654
Geregistreerd: 01-10-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:08

LDRD: Nogmaals, hoe vind jij dat het moet gaan dan

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:08

Ik ben het eens met bromfiets, het kost nu eenmaal geld. Zo simpel is het. Zorg anders voor je eigen (super)paard om wedstrijden mee te rijden.
Niet zozeer bedoeld richting TS, maar waarom zou je als goede ruiter zomaar een paard aangeboden krijgen. De echt groten maken hier wel kans op (Tineke, Anky, Imke), maar zij zijn ook begonnen met eigen paarden (toch?).
Waarom zou je iets gratis krijgen omdat je er goed in bent? (ik wil de discussie op gang houden Knipoog )

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:10

Als de ruiter echt getalenteert is dan kan ze met haast ieder paard ver komen

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:11

bromfiets schreef:
En dan heb ik het niet speciaal over de TS.


Lezen A.U.B.

Ik moet ook wel zeggen dat er erg veel "goede" ruiters zijn die hun neus ophalen voor een heel goed paard, maar zonder bekende afstamming.

Wij hebben op dit moment en 2-jarige hengst staan die het met de juiste ruiter heeeeeeel ver zou kunnen brengen. Er zijn een aantal mensen voor komen kijken en die vonden het al niks dat hij in de wei staat. En, Oh Jee, hij heeft geen deken op, dat is niks want hij heeft winterhaar.

Dat bedoel ik met zogenaamd goede ruiters die eigenlijk helemaal niet zo goed zijn als ze zelf denken. Oh ja, lees het citaat a.u.b. nog een keer Knipoog

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 17:12

[***] schreef:
LDRD: wat denk je dat het kost om een paard bij 'niet de eerste de beste te brengen'?


Ik weet precies wat dat kost Knipoog , jij ook?

Laat ik wat duidelijker zijn. De Gal's e.d. rijden een paard en worden er vet voor betaald. Zij hebben dan ook verder geen enkele invloed op wat er met het paard gebeurd, gaat ie weg voor een hoop poen dan zij dat zo.
Daarnaast zijn er minstens zo'n getalenteerde ruiters, die een paard netjes willen africhten met behoud van het paard en die GP ambities hebben, kortom de echte sporters. Bij het hebben van GP ambities is het noodzakelijk dat je langere tijd over een paard kan beschikken zonder dat dit, als het voorspoedig gaat, je al je moeite weer in rook ziet opgaan omdat voor het grote geld gezwicht wordt.

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:12

Wanneer iemand als particulier een getallenteerd paard (ik doel dus niet op een paard dat het goed doet, maar die ene uit 1000 waar nu bijv. anky op rijdt e.d) op stal heeft staan, rijdt er vaak zelf op of heeft personeel in dienst.

Ook gebeurd het vaak deze paarden bij handelaren (om zo maar eventje te noemen). Deze houden de paarden niet omdat er toevallig iemand is die echt tallent heeft. Het gaat dus imo idd om geld en niet zo'n klein beetje ook. Het is dan ook erg moeilijk om (als paardeneigenaar) getallenteerde ruiters te vinden die je paarden wil rijden cq uitbrengen. Vaak moet er dan voor betaald worden.

Helaas denken er veel ruiters dat ze tallent hebben en wanneer ze op een "echt" paard komen met karakter ipv een "manege"paard vallen ze nog al behoorlijk door de mand. Het wordt echt onderschat, naar mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Sammy78 op 22-08-07 17:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Mer1980

Berichten: 18922
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:13

Ik zie het anders.

Mensen die niet veel geld hebben, maar per ongeluk een verrekte goed paard in handen hebben en deze zelf gewoonweg niet goed rijden worden bestempeld als profiteur etc als ze zijn/haar paard gratis ter beschikking willen stellen, maar er geen bakken met geld aan kunnen/willen betalen.

Mensen die goed kunnen rijden vragen bakken met geld of het nou een talentvol paard is of niet ze vragen gewoon zoveel dat het voor een normale particulier onbetaalbaar is om zijn/haar goede getalenteerde paard ter beschikking te stellen. Ze moeten dus wel verkopen.

Anoniem

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:17

LDRD je geeft geen antwoord. Ik ken geen hele goede ruiters die voor niks een paard gaan rijden. Ze hebben allemaal sponsors die paarden ter beschikking stellen (dus vet betalen). Heel veel mensen hebben zoveel geld niet.

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 17:19

[***] schreef:
LDRD je geeft geen antwoord. Ik ken geen hele goede ruiters die voor niks een paard gaan rijden. Ze hebben allemaal sponsors die paarden ter beschikking stellen (dus vet betalen). Heel veel mensen hebben zoveel geld niet.


Dan kom je niet de juiste mensen tegen Knipoog .
Of je hebt niet de juiste paarden.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:20

Je kan die hengst bij ons zo komen rijden hoor. Gratis... Alleen de wedstrijdkosten, smid en entingen zijn dan voor jou.

En toch wil niemand dat paard doen. De "betere" ruiters willen per sé dat het paard bij hun komt te staan en alle kosten voor ons zijn. Dat vind ik persoonlijk echt de omgekeerde wereld.

Als je de kans krijgt om zo goed als gratis een paard naar de top te rijden, dan grijp je die toch aan?

Liselot11
Berichten: 484
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:21

bromfiets schreef:
Ik moet ook wel zeggen dat er erg veel "goede" ruiters zijn die hun neus ophalen voor een heel goed paard, maar zonder bekende afstamming.

Wij hebben op dit moment en 2-jarige hengst staan die het met de juiste ruiter heeeeeeel ver zou kunnen brengen. Er zijn een aantal mensen voor komen kijken en die vonden het al niks dat hij in de wei staat. En, Oh Jee, hij heeft geen deken op, dat is niks want hij heeft winterhaar.

Dat bedoel ik met zogenaamd goede ruiters die eigenlijk helemaal niet zo goed zijn als ze zelf denken.


Goed kunnen rijden wil niet automatisch zeggen dat je verstand van een paard hebt.

Zo te horen heb je alleen mensen op het erf gehad die paarden hebben, wat geen paardenmensen zijn. Maar ik geef je gelijk hoor, er zijn een hoop van die koekenbakkers die gewoon geen verstand van een paard hebben en zo'n paard "in zijn hemd" zien staan en denken: jee, dat wordt nooit wat!
Terwijl je daar doorheen moet KUNNEN kijken, wat er veel niet kunnen.

Heb wel het idee dat er tegenwoordig toch niet meer zo heel veel naar afstamming wordt gekeken, als het maar kan lopen en een goed karakter heeft lijkt mij dat dat nu de dag belangrijker is. Niet dan?

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:23

Als je als goeie ruiter een paard wil behouden kan je je hiervan enkel verzekeren door het paard bijvoorbeeld voor de helft over te kopen. Zodat het paard ook voor een deel van jou is. En hoe je dan de rest regelt dat zal er al vanaf hangen wie de mede-eigenaar is.
Maar ik begrijp ook best wel dat mensen hun paard verkopen als er veel geld voor wordt geboden. Het is altijd een risico, misschien krijgt het paard een maand later een blessure of koliek en misschien sterft hij er zelfs aan, dan sta je daar mooi. Als eigenaar is het inderdaad niet goedkoop dus ik kan er best wel inkomen dat zij verkopen. Het zijn geen weldoeners hé, het blijft allemaal commercieel. Dat weten de meeste getallenteerde ruiters ook. En als je talent hebt, kom je er wel, ook al duurt het misschien iets langer.

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:25

LDRD schreef:
[***] schreef:
LDRD je geeft geen antwoord. Ik ken geen hele goede ruiters die voor niks een paard gaan rijden. Ze hebben allemaal sponsors die paarden ter beschikking stellen (dus vet betalen). Heel veel mensen hebben zoveel geld niet.


Dan kom je niet de juiste mensen tegen Knipoog .
Of je hebt niet de juiste paarden.



vaak denken die ruiters dat ze alles kunnen en dat de eigenaar van het paard geen benul heeft wat hij op stal heeft staan. Ik ben het wel met [***] eens. De HELE goede ruiters (en niet wanneer iemand 1 of 2 paardjes naar de Z2 of lichte tour heeft gereden) rijden niet voor niets en vragen veel geld.

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 17:25

Izzy19 schreef:
Het zijn geen weldoeners hé, het blijft allemaal commercieel. Dat weten de meeste getallenteerde ruiters ook.


Idealisten dan?

Anoniem

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:25

bromfiets schreef:
Je kan die hengst bij ons zo komen rijden hoor. Gratis... Alleen de wedstrijdkosten, smid en entingen zijn dan voor jou.

En toch wil niemand dat paard doen. De "betere" ruiters willen per sé dat het paard bij hun komt te staan en alle kosten voor ons zijn. Dat vind ik persoonlijk echt de omgekeerde wereld.

Als je de kans krijgt om zo goed als gratis een paard naar de top te rijden, dan grijp je die toch aan?

Ik ben geen getallenteerde ruiter
Maar betaald heb ik nog nooit voor de paarden die ik uitbracht
Ze stonden wel bij de eigenaar thuis (had zelf toen nog geen plek)

Maar ga echt niet betalen
Paard loopt lekker, word een leuk bod uitgebracht en weg is ie...daar gaat je tijd...en zeker ook nog je centen?
Mooi niet Haha!