kunnen ze mij buitensluiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

kunnen ze mij buitensluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 09:25

bij de club oefenen we nou viertal en willen in het voorjaar op wedstrijd gaan.
Aangezien ons groepje 6 mensen telt, en er waarschijnlijk een nooit mee kan, moet er dus een iemand altijd reserve zijn.
Een andere groep op de club oefent ook voor het viertal, en die commendante, die beweert dat ik met Toscar niet mee mag doen, geen gezicht, zo'n haflinger tussen 3 donkere paardjes!
(We moeten wel aan de naam van de club denken.... Frusty )

Nou, mijn commendante was het daar dus totaal niet mee eens, en heeft de KNHS gebelt, en volgens hun was dat grote onzin, ik mag gewoon meedoen, TENZIJ de club hun regelement aanpast (want nu staat er niks) en mij dus zo buitensluit, omdat ik met een haflinger rijd.

Ik vind dit eigenlijk gewoon discriminatie!
En dan kunnen ze zeggen, dat een haflinger minder toont, maar (ik zeg niet dat ik goed rij) maar Tos loopt soms echt wel beter als een een paar van die New Foresten ofzo Lips are sealed

Maar zouden ze mij dus buiten kunnen sluiten? Verward

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:31

Jee, wat een verhaal. Ik denk het niet, maar je kan natuurlijk wel zelf even naar de KNHS bellen. Is het wel zo'n fijne club? Als ik je verhalen lees, zou ik er toch over gaan denken om een andere club te zoeken (kom eens kijken bij Den Dungen!!! HINT)

Toos paardloos

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:35

De club kan niet zomaar het reglement wijzigen Ethelate, daarvoor moeten ze toestemming hebben van de algemene ledenvergadering, de leden dus!

Je kan er inderdaad over discussieren of het mooi is als er 1 ander paardje in een viertal meedoet, het zal het punt voor uniformiteit niet ten goede komen, maar het is zeker niet verboden volgens het regelement van de KNHS!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:48

Voor het uiterlijk:
Men wil gewoon graag vier paarden met dezelfde kleur laten rijden, of bijv. een bruine, een schimmel, een bruine en weer een schimmel.
Dat laatste deden ze bij ons, was best leuk!

Maar goed, dat punt voor uniformiteit (zoals dat schijnbaar heet) verlies je dan, maar aan de andere kant rijdt Tos er een hoop punten bij met z'n mooie getrainde lichaam, ja toch? Knipoog

Dus mocht jouw eigen team je niet meer willen, dan zeg je gewoon: het scheelt een puntje, maar het scheelt voor jullie nog veel meer punten als je een slecht lopende pony in het viertal laat lopen, aan Tos heb je een hele goede!

Veel sterkte en volgens mij mag jullie commandante dat toch gewoon zelf beslissen en heeft die andere daar niks mee te maken?

Hooguit kan in de a.s. vergadering van de club het reglement worden gewijzigd: dat er voortaan in 't viertal alleen vier dezelfde kleuren mogen lopen o.i.d.
Dan heb je pech, maar die regel komt er alleen als meer dan 50% van de vereniging het hier mee eens is.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 09:54

Het groepje waar ik in rij, en mijn commedante die vinden het onzin, en vinden Tos juist allemaal leuk en schattig... Haha!
maar die andere commandante, die de andere groep heeft, die heeft altijd commentaar...
Volgens mijn is ze een beetje jaloers ofzo, maar, de ledenvergadering is pas geweest...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:16

Dan kunnen ze het officieel in ieder geval niet wijzigen voor de volgende ledenvergadering.
Als die commandante er weer over begint, kan je haar er gewoon op wijzen dat ze eerst het reglement van de club moet nakijken, en als ze moeite daarmee heeft altijd een verzoek tot wijziging van het huishoudelijk reglement bij het bestuur kan indienen, maar dat ze dan wel een tweederde meerderheid van de stemmen van de algemene ledenvergadering nodig heeft om haar ideeen er door te krijgen Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:03

Bij de ponyclub hier in 't dorp rijd er ook n haflinger tussen 2 bruintjes&een vosje in het viertal, en die zijn wel kringkampioen geweest, daarna NCB(of hoe heet dat nu)kampioen en mochten naar NKBkampioenschappen, maar toen waren 2 vd 4 pony's verkocht omdat die meisjes met n paard verder gingen, en die hadden geen zin meer in hun pony...

maar ze zijn echt heel vaak 1e geweest, en oke 4 dezelfde paardjes ziet er bij het binnenkomen beter uit dan 4 verschillende, maar uiteindleijk gaat het erom hoe je rijdt!


heb er weer ff de spelfouten uitgehaald, kan m toch maar beter ff goed nakijken voor ik m plaats!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:07

Als er genoeg aanbod binnen jullie vereniging is, kan ik me voorstellen dat ze het liefst 4 uniforme kleuren bij elkaar houden.

Wij hadden vroeger een 4-tal in de volgorde vos, vos, bruin, bruin en dat was toch ook erg netjes.
Met het 8-tal hadden we 4 schimmels en 4 bruinen. Er werd bij onze vereniging wel degelijk op kleur geselecteerd, maar ja, in die tijd wilde iedereen graag 4 of 8 tal rijden, dus er was aanbod genoeg.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:17

Bij ons hebben ze een 8-tal paarden geprobeerd. Dat is niets geworden. De kleuren van de paardne waren wel ok, maar degene die de boel moest regelen wilde perse dat iedereen een zwart dressuurzadel, zelfde bit, nieuw hoofdstel had. Tja, en om nou iemand te verplichten om z'n bruine springzadel om te ruilen, een kk-ultra bit te kopen en allemaal een neiuw hoofdstel gaat helemaal te ver. Het is dus niets gewordne.

Bij de pony's regelde een ander het, en die zijn dus wel naar de hippiade geweest. Welliswaar slecht gereden omdat ze bij de L startten en 3 ruiters nog geen pony ana de teugel konden rijden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:12

nee dat mogen ze idd niet, als het dezelfde ruiters zijn als het carroussel op dier&show zou het niet leuk zijn als ze jou eruit zetten! Maar er was toch nog een haf? Waarom geen 2 haffies en 2 bruinen ofzo?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:28

wat?? ze kunnen toch niet zo iemand buitensluiten??? wij reden dit jaar met een schimmel, 1 vos en 2 bruinen en zijn toch kringkampien geworden. op de kleur van je pony kunnen ze je toch niet afstraffen?
wij zijn nkbkampioen 2001 geworden met 2 bruine, 1 vos(haflo) en 1 zwarte, dus waarom zou een haf niet mogen?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 16:43

Het gaat in de eerste plek om de kwaliteit van jullie viertal !
Imo. dient een beter lopende pony geselecteerd te worden voor een minder goed lopende pony "in de juiste kleur".

In een viertal is ook de uniformiteit belangrijk, maar de kleur van de ponies is daar slechts een deel van.
Uniformiteit kun je ook gedeeltelijk bereiken door dezelfde kleding te dragen, zelfde shabrak etc. en nog belangrijker: door goed op elkaar ingespeeld te zijn.

Het rijtechnische gedeelte wordt overigens veel zwaarder gepunt dan het onderdeel uniformiteit, vandaar ook mijn mening dat een goedlopende pony boven een "goed passende" pony gaat.
Gelukkig denkt jullie commandant er ook zo over !

En die andere commandant ?
Lekker negeren, of hooguit een keer zeggen: we zien de resultaten volgend jaar wel (dan is het jouw feestje Knipoog ).
Laat je plezier niet bederven door een of andere prutsmiep die zo nodig haar mening moet verkondigen, het gaat om het plezier in de sport, niet om een pony in de juiste kleur.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 19:34

liberty schreef:
nee dat mogen ze idd niet, als het dezelfde ruiters zijn als het carroussel op dier&show zou het niet leuk zijn als ze jou eruit zetten! Maar er was toch nog een haf? Waarom geen 2 haffies en 2 bruinen ofzo?

Die haflinger is al ouder, en daar zijn ze nu mee gestopt, met rijden.
en die zat trouwens ook niet bij ons groepje.

We zijn met zijn 6e aan het trainen en kijken hoe het gaat, en zo het groepje samenstellen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 21:40

Wat grappig: een commandant met commentaar....!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers