b winstpunt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

b winstpunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 21:25

ik heb een paard en dat is een super springpaard

ik wil eer wedstrijden mee gaan springen maar daarvoor moet ik eerst een b winstpunt halen.. nou is orlando daar niet erg makkelijk mee(hij is namelijk verkeerd om gereden) en ik ben hard aan het oefenen met dressuur

nou loopt hij op het moment heel erg goed en ik wil me binnenkort inschrijven voor een wedstrijd op hem, maar zodra je hem in de trailer zet gaat hij zo stressen dat hij de hele dag nog aaan het stressen is..... hoe kan ik ooit zo mijn winstpunt halen Huilen Huilen

(trouwens als hij in een binnenbak is is hij helemaal op zijn gemak en dan gaat alles goed)
veel mensen zijn nou ook aan het zeggen tegen me dat ik hem moet verkopen(er is namelijk een bod op hem gedaan en ik wil hem gewoon niet kwijt) en met een ander paard wedstrijden moet gaan rijden omdat ik dan allang wedstrijden had kunnen rijden
ik ben zelf niet zo'n opgever maar als het echt... maar dan ook echt niet lukt
zou het dan ook kunnen om op een ander paard je winstpunt te halen (ik wil het wel eerst op hem proberen) Haha! en dan op hem te starten met springen

Sim

Re: b winstpunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:30

Het is niet noodzakelijk om een wp in de dressuur te halen met het paard waarmee je wilt gaan springen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:45

inderdaad, haal de winstpunt met een ander dier als deze echt zo in de stress schiet. ook zeg je al dat je nog niet gestart bent.
probeer het anders een paar keer, wie weet gaat het ondanks de stress toch nog goed Lachen

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:49

Wacht anders tot het binnenseizoen omdat hij in de binnenbak op zijn gemak is is hij dan misschien makkelijker en minder stressig.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:53

En toch vind ik dat je eerst met je paard een winstpunt moet kunnen halen!
Ik zeg niet dat je deze persee op dit dier moet halen.
Maar je zou het wel moeten kunnen.
Als je namelijk al geen winstpunt kan halen in de dressuur klasse B, ben ik bang dat je voor een parcourse al helemaal niet klaar voor bent.

Je hebt die stress namelijk dan ook voor het springen.
Zorg er eerst maar eens voor dat je paardje een beetje gewend is aan de trailer en op ander terrein rijden!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 06:22

Maar dan nog, als dit beest de trailer afbreekt zal je daar ook last van hebben als je naar een springwedstrijd gaat....
Wat doe je zo'n dier aan om met hem op wedstrijden te willen als hij daar zo gestrest van raakt?

Er zijn 1000den paarden die graag mee willen op wedstrijd, en deze niet.

Keuze ligt bij jou, ga je door met dit paard of kies je een paard die wel met je mee wil?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 08:20

ik ga wel door op dit paard en ga het gewoon proberen we gaan hem ook rustig aan aan de trailer laten wennen door hem er in te zetten en er dan weer uit te halen (hij is alleen lastig in de trailer als de trailer stil staat, als je rijd is het allemaal goed) als dat uiteindelijk goed gaat ga ik het proberen en daarna eerst een oefenparcour rijden ergens anders..Haha!:D daarna ga ik als dat goed gaat me inschrijven voor een wedstrijd Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 08:27

Die ouwe van mij doet dat ook en zal het nooit afleren maar toch ga ik gewoon op wedstrijd als ik er zin in heb en hij vind het ook altijd leuk op wedstrijd. We zorgen dat er altijd iemand bij de trailer blijft staan op wedstrijd hij heeft nl al een trailer aan gort geslagen. Verder denk ik dat je gewoon ervaring met hem op moet gaan doen, kijk of er oefenwedstrijden zijn in de buurt, ga naar oefenspringen, trek er lekker op uit met je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:47

Het is misschien niet noodzakelijk met dat paard, maar aan de andere kant, als je er niet eens een simpel B proefje mee kunt rijden vraag ik me echt af of een parcours wel gaat zoals je wilt.
Ook daar is de basis dressuur, ook daar is hij druk vanaf de trailer.
Dus die tips zijn wel lief bedoeld, maar ik zie dat toch net wat anders Lachen

Zoals jij het aan wilt gaan pakken klinkt het mij iig goed in de oren Lachen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:37

bedankt voor de tips en ik ga me binnenkort inschrijven hij is vandaag uit zichzelf de trailer in gelopen Haha! Haha! ik ben helemaal blij... ook loopt hij de sterren van de hemel, als het trainen zo door gaat gaat het allemaal wel lukken Pling

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 07:32

pansor schreef:
bedankt voor de tips en ik ga me binnenkort inschrijven hij is vandaag uit zichzelf de trailer in gelopen :D Haha! ik ben helemaal blij... ook loopt hij de sterren van de hemel, als het trainen zo door gaat gaat het allemaal wel lukken *D

Zo zo,,en dat in 1 dag?? Gestoord

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 07:35

Nou zo gek vind ik dat niet hoor, ik heb ook weleens een dag dat het super goed gaat en ik bij wijze van spreken bij de s&t hoofdstellen rond zit te kijken.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 10:05

hij gaat echt goed de trailer in en loopt steeds beter het gaat nu echt de goede kant op Haha!:D