E afwenden in stap....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

E afwenden in stap....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:58

Ik heb nu al een paar keer deze proef gereden maar er staat op een gegeven moment dat je bij E moet afwenden en in arbeidsstap, daarna B rechterhand in arbeidsdraf.

Hoe willen ze dat nou zien?Iik wend meestal eerst en neem hem ondertussen terug in stap dus wanneer we helemaal "recht" zijn stapt hij, en net voor B stel ik hem die kant uit en ga ik in draf. Daar heb ik nog nooit commentaar op gehad tot gisteren. Ik moest eerst bij B op de rechterhand en dan pas in draf ? Terwijl ik op de E geen commentaar kreeg...

Wie weet het Clown ?

_Jorien_

Re: E afwenden in stap....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:04

Wat ik vaak heb gehoord is eerst afwenden, wanneer je recht bent overgaan in stap, dan in dit geval bij B op de rechterhand en dan weer als je recht bent aandraven.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:05

Nou zo deed ik het eerst ook Vork
Maar toen ik er commentaar over op mn coupon kreeg heb ik mijn instructrice eens gevraagd, maar volgens mij was het zo dat je eerst moest afwenden, dan rechtstellen en in stap, bij B rechterhand en pas als je op de hoefslag bent overgaan in arbeidsdraf.

Maar ik heb een hele tijd die proef gereden door in de wending de overgang te maken en pas de laatste keer dat ik B startte kreeg ik er commentaar op Nagelbijten / Gniffelen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:32

Je moet de overgang in de wending maken.

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:41

je moet de overgang idd in de wending doen. Anders zou er staan E afwenden en daarna arbeidsstap

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:10

Bij de wending in de E al terug nemen in de stap het móet in je wending.
Overigens vind ik het mooier staan ná de wending, maarja het staat nou eenmaal zo voorgeschreven...

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:11

hier leer je nu eens wat van Tong uitsteken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:23

niet lüllig bedoeld maar iig hoef je er niks van te leren, als je gewoon goed en begrijpend leest zie je gelijk dat je in de wending de overgang moet maken en niet daarna... Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:03

En dit wordt toch zo vreselijk vaak fout gedaan.
De overgang moet idd in de wending gemaakt worden en niet daarna. Vaak zijn mensen maar net voor X terug.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:10

casperrr schreef:
niet lüllig bedoeld maar iig hoef je er niks van te leren, als je gewoon goed en begrijpend leest zie je gelijk dat je in de wending de overgang moet maken en niet daarna... Lachen

Ach, als je de oude proeven gewend bent dan krab je je wel eens achter je oren als je de nieuwe leest.....teminste ik wel.
Van x tot x is ook zo'n mooie. Bij de oude proeven had er gestaan x-a-x, ik vond de oude proeven duidelijker. Maar als je aan de nieuwe gewend bent gaat het ook wel weer.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:59

ik niet... ik las het en ik snapte het gelijk aangezien in de oude gewend was en daar stond "daarna arbeids...." en hier stond het niet en als je goed leest zie je het vanzelf vond het nogal vanzelfsprekend iig.... Nagelbijten / Gniffelen

enfin het 'probleem' is nu opgelost Lachen

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 06:23

Ik had afgelopen weekend een L1 ring te jureren waar ook deze overgang werd gevraagd, alle 28 deelnemers zetten hun paard eerst recht en gingen dan stappen, dit wordt dus niet gevraagd! Het is idd de bedoeling dat je in de wending gaat stappen!

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:28

Ik heb van mijn instructrice geleerd dat je eerst af moet wenden, recht zetten en dan in stap. En als je weer op de hoefslag bent, recht zetten en in draf.

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:29

Ik doe de overgang inderdaad altijd in m'n wending
en ik heb daar nog nooit commentaar op gehad..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:30

CherylDaraxo schreef:
Ik heb van mijn instructrice geleerd dat je eerst af moet wenden, recht zetten en dan in stap. En als je weer op de hoefslag bent, recht zetten en in draf.

Zo ging het dus in de oude proeven, in de nieuwe gaat het er juist om dat de overgang in de wending wordt gereden. Dit is het 'moeilijkheidje' van die proef Knipoog

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:02

ik weet niet beter als dat je gewoon in de wending moet. als je de dvd van de nieuwe proeven bekijkt zegt 1 van de commentators ook iets over dat onderdeel.
dat heeft alles te maken met de woorden E afwenden EN arbeidsstap.. dus in de wending of E afwenden DAARNA arbeidstap, dan moetie dus eerst de wending uitzijn en rechtgesteld zijn.
in de oude proeven gebruikten ze geloof ik DAARBIJ ipv EN.

heb er dan ook nog nooit commentaar op gehad en heb er over het algemeen wel 7ens voor.

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:29

Fitzroy schreef:
En dit wordt toch zo vreselijk vaak fout gedaan.
De overgang moet idd in de wending gemaakt worden en niet daarna. Vaak zijn mensen maar net voor X terug.

Helemaal mee eens!!

Het is vaak zelfs makkelijker om in de wending een overgang te maken als pas na de wending..

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:33

@gekke_koei: ik geloof dat het vroeger "daarna" was. Dus als je goed leest is het idd duidelijk.
@erleyne: Ik meen dat de dressuurcommissie juist van mening is dat de overgangen in de wending makkelijker is, zodat op deze manier de proeven vriendelijker zijn voor de jonge paarden Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:38

Volgens de jury die ik er over sprak, zou het juist moeilijker zijn? Nou ja, maakt ook niet uit, je moet ze gewoon in de wending rijden!

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:37

Ik heb geen idee, moet ze gewoon op het bordje rijden en die staan niet in de wendingen Haha!

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:04

OK, als ik het allemaal goed samenvat kom ik hier op uit: De overgang wordt in de wending gereden en wanneer je de wending uitkkomt, moet het paard in de aangeschreven gang zitten. (Klopt het zo een beetje? ) Dan had ik nog een vraagje, ik wete niet of dat in het topic vermeld kan worden aangezien het redelijk offtopic is, maar misschien dat iemand mij dan een pb kan sturen Lachen : c-x halve grote volte links, gevolgd door x-a een halve grote volte rechts. Ik reed deze altijd netjes een stuk over de hoefslag, maar gister werd mij dit verweten. Hoe moet het dan wel?? Tong uitsteken

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:11

jetjuh schreef:
OK, als ik het allemaal goed samenvat kom ik hier op uit: De overgang wordt in de wending gereden en wanneer je de wending uitkkomt, moet het paard in de aangeschreven gang zitten. (Klopt het zo een beetje? ) Dan had ik nog een vraagje, ik wete niet of dat in het topic vermeld kan worden aangezien het redelijk offtopic is, maar misschien dat iemand mij dan een pb kan sturen Lachen : c-x halve grote volte links, gevolgd door x-a een halve grote volte rechts. Ik reed deze altijd netjes een stuk over de hoefslag, maar gister werd mij dit verweten. Hoe moet het dan wel?? Tong uitsteken

Als je een volte bij A of C rijdt zols jij het omschrijft, is het dus geen volte want deze moet rond zijn. Volte bij A: Net na A ga je de hoefslag af, je snijdt dus de hoek af, je draait zodanig door, dat je halverwege de hoefslag raakt en je draait weer verder door.
Dus voltes bij A of bij C, GEEN hoeken door en GEEN hoefslag volgen!!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 15:32

Citaat:
Ik moest eerst bij B op de rechterhand en dan pas in draf ?

dus ik deed het wel goed (A)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:45

randie schreef:
Citaat:
Ik moest eerst bij B op de rechterhand en dan pas in draf ?

dus ik deed het wel goed (A)

zoals er al ik weet niet hoe vaak boven je is beschreven, je moet de overgang in de wending rijden

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:03

Ja, IN DE WENDING !!