winstupunt voor springen paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

winstupunt voor springen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 15:07

hoi
ik vroeg me vandaag ineens af hoe dat zit bij het winstpunt voor springen bij de paarden als je dat bij de pony's al gehaald hebt.
bij de pony's moest je 1 wp in de B hebben en dan mocht je springen.
als je bij de pony's 1 wp in de B hebt mag je dan een aantal jaar later bij de paarden meteen gaan springen? of moet je eerst met een paard een wp halen?
groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:31

als je dat w.p.met een D of E pony hebt gehaald mag je bij de paarden direct starten met springen.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 15:33

ahaa... ik heb het met een D pony behaald... dus als ik met een paard zou willen starten kan dat zo. niet dat ik dat ga doen hoor, maar vroeg het me gewoon af.
bedankt!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:42

Niet als je die winstpunt met een C-pony hebt gehaald? Ik heb alleen officiƫle wedstrijden gereden (zowel dressuur als springen) met een C-pony. Dan zou ik dus eerst weer een wp in de dressuur moeten halen om te mogen springen met een paard? Verward

Was het niet zo dat je je hele verdere leven met ieder paard meteen mag springen, als je maar ooit in je leven een winstpunt had gehaald in de dressuur? Of heb ik iets gemist?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:49

Karin, ik heb me vergist. Zie onder voor het reglement, maar dus een keer op je 8e met een shet 1 w.p. gehaald en je mag voor de rest van je leven het springterrein onveilig maken Frusty Belachelijk, dan kun je die regeling net zo goed afschaffen!

DEELNAME SPRINGWEDSTRIJDEN
Artikel 20
1. Een deelnemer, die voor het eerst aan een springrubriek wenst te gaan deelnemen, dient in enige combinatie een dressuurklassering - minimaal B + 1 - te hebben behaald.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 21:56

ooooooooh dan hoef ik me geen zorgen te maken... ik was L+4

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:52

*grinnik*

Ik was 12 toen ik mijn eerste wp haalde in de dressuur, op een ouwe C-pony. Heb zelfs nog 5 wp gehaald in het springen, tot ik het niet meer zag zitten, al dat hout. *LOL*

Heb ook niet echt de ambities om het ooit weer te proberen (zie je mij al 1 meter springen, en dat is nog maar B!), maar wel goed om te weten dat het mag. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 19:58

Het was eerst wel D of E-pony, maar dat hebben ze toen weer verandert Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 20:37

dan had ik het toch goed onthouden, wist alleen niet dat het veranderd was.
Ik vind het overigens belachelijk, IMO zou je bv met de 1e drie paarden die je wil gaan springen een w.p. moeten halen met dressuur, daarna geloof ik wel dat je een beetje kunt sturen. Het is toch te gek voor woorden dat die w.p. met een shet 30 jaar geleden voldoende is? Dan kun je die eis net zo goed laten vallen. Maar dit is wel een beetje off-topic geloof ik Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:43

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb met twee ponies een winstpunt gehaald(M1 en M2 geweest), maar met mijn paard heeft het een half jaar geduurd voor ik het eerste winstpunt in de dressuur had...terwijl hij toen met springen netjes door het B heenliep en goed te rijden was.
Maar over het algemeen is het toch wel waar dat je met een AB-pony makkelijker een winstpunt haalt dan met een paard, dus je hebt toch wel een beetje gelijk. Ben wel heel blij dat die regel niet bestaat Haha! Anders had ik pas in augustus kunnen gaan springen en nu heb ik al 13 punten in de B Haha!

maar we gaan inderdaad een beetje offtopic *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers