starten met haflinger / reacties anderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:11

blondiedaan"]
[quote="Nathalie"][quote="Kleintje"]
[quote="germie schreef:
Als je haf goed loopt moet je het gew oon doen.
Maar ik ehb wel eens iemand gezien..................geen gezicht, een haf die niet aan de teugel liep, te vet was, lelijke korte gangne had en niet netjes verzorgd was. Nou, als je zorgt dat je haf netjes loopt, en in wed strijdconditie i s dan kan het echt wel hoor. Moet je wel even de manen wassen, want dat had die per soon dus niet gedaan.

En weer is hieraan te zien dat het om uiterlijk vertoon gaat.

In de B hoeft het paard niet aan de teugel. Het gaat erom hoe het beestje loopt, wedstrijdconditie of niet, in de B is alles nog niet zo zwaar dus wat is dan wedstrijdconditie???

Het gat om de proef!
[/quote]

Tuurlijk moet 'ie wel in wedstrijdconditie zijn!
Hij moet er toch netjes uit zien?
Netjes schoon, ingevlochten op uitgepluist of weet ik veel.
Witte manen en een oranje vacht. En niet grijze manen van de modder en weet ik veel wat!
En uiteraard netjes getoileteerd.
[/quote]


uhm....mag ik oo ff?? ik heb zelf op een manege haflinger gereden.....ja een leuke haflinger maar geen verruimde gangen.... liep wel aan de teugel en wijken, schouderbinnenwaarts etc etc kon hij wel heel goed!! maar ja mange pony's zijn nooit zo mooi als een pension...en toch reed ik er mooie pony's uit terwijl hun met super gangen komen enzo!!!hihi daat was wel cool!!
Tong uitsteken
groejtes daniella
[/quote]

Ik heb het toch niet over gangen?
Maarover de conditie van het paard. Het moet er netjes uit zien, PUNT. En of het dan een haf is of een sportgefokte KWPN'er, ze moeten er beide netjes uit zien.

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:27

Leuk dat je met je haflinger wedstrijden wilt gaan rijden,gewoon doen!
Ik rijd zelf ook wedstrijden met een fjord,en ik heb echt aleen nog maar leuke reackties gekregen!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:52

moossie schreef:
Hee blondiedaan. Die foto's zien er echt cool uit!! En ik ga het gewoon doen hoor...
Dat van die juryleden hoor je inderdaad vaker, maarja jammer dan. Ik doe het inprincipe toch alleen voor de lol, dusssssss no problem..



dank je dank je!!
moet je ook maar is in me profiel kijken staan nog meer foto's!!

groetjes daniella

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:58

Gewoon doen hoor, als jij je pony goed voor elkaar heb dan kunnen ze gewoon geen lage punten geven. En wat maakt het nou uit wat andere denken, alsof hun de sterren van de hemel rijden!
Ik rijd ook wedstrijden met een Fjord en het gaat best wel goed. Ik heb drie wedstrijden gereden en bij de laatste had ik 1 winstpunt en een 1ste plaats. (ik had toen geen kalkoenen dus ze gleed vaak uit, dat kost punten)
Hier ff een foto hoe mijn Fjordje loopt:

Afbeelding

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:56

zo evy nie slecht!!!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 18:48

Dank je!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:44

rhijnauwen schreef:
ik ben gisteren op de Utrechtse paardendagen geweest en daar was een demonstratie van een haflinger die afgericht was op GRAND PRIX niveau en het ging echt super goed!! daarnaast heb ik al een aantal keren een haflinger in de m dressuur gejureerd en dat ging ook niet slecht!! Ook staat er bij ons op stal een haflinger die NEDELANDS KAMPIOEN westernriding is! dus................ Haha! gewoon starten en kijken hoe hoog je komt! succes!


Sorry maar dat was een Fjord, had je kunnen weten als je een beetje op de tekst gelet had, hihihi
Guus is lid van ons Fjordenshowteam.
Viv

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:47

Nathalie schreef:
Ik zie liever een Haflinger met een ruiter die samen een hartstikke mooie combi zijn, dan een groot paard met een ruiter die er juist totaal niet bij staat!!

Bij ons in de kring start een meisje met een fjord. Super combi! Echt!
De laatste keer dat ik ze gezien heb (is al bijna een jaar geleden Schijnheilig) reden ze iedereen eruit in de L2!! En lopen dat die fjord kon! Echt super!!

Gewoon doen dus!


Dat is ongtwijfeld Jolanda geweest met Guus, ze rijden nu Z2 (bij de paarden Z geloof ik) en kunnen al grandprix oefeningen.
Viv

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:14

Hoi Rhijnaauwen,

Ik zag je reactie: sorry hoor, maar ik weet echt het verschil wel tussen een haflinger en een fjord in de hoofdring samen met Misha Koot (of was het haar zus) was een meisje op een haflinger (en dus geen fjord (die in de bijring oa. werd gelongeerd door Lammert Haanstra)
en die HAFLINGER ging SUPER!!

Was dat die Haflinger bij het duo springen? Dat zag er inderdaad mooi uit. Sorry voor het misverstand, maar onze rodblakke Fjorden worden regelmatig aangezien voor Haflingers, vandaar!

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:39

Rhijnaauwen, was dat die Vivienne van de Huppelepuphoeve misschien? Ik heb op zich meerdere Haffies gezien die Grand Prix oefeningen deden, ook in Oostenrijk, maar bovenstaande pony heeft heel veel indruk op mij gemaakt.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 20:37

Vippie"]
[quote="rhijnauwen schreef:
ik ben gisteren op de Utrechtse paardendagen geweest en daar was een demonstratie van een haflinger die afgericht was op GRAND PRIX niveau en het ging echt super goed!! daarnaast heb ik al een aantal keren een haflinger in de m dressuur gejureerd en dat ging ook niet slecht!! Ook staat er bij ons op stal een haflinger die NEDELANDS KAMPIOEN westernriding is! dus................ Haha! gewoon starten en kijken hoe hoog je komt! succes!


Sorry maar dat was een Fjord, had je kunnen weten als je een beetje op de tekst gelet had, hihihi
Guus is lid van ons Fjordenshowteam.
Viv
[/quote]
ggrrrrrrrrrr Boos! Boos! hallo Vippie.............het was een HAFLINGER!!! ik heb er zelf ook een op stal staan en weet echt het verschil wel! Het was ene Mariska (meen ik) en niet Guus de Fjord, zoals je in bovenstaande berichtjes kunt lezen!!! er werd zelfs tijdens de demonstratie gezegt: Niet gek voor een HAFLINGER@!!!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 01:26

Ik zal jullie uit de droom halen: het was Mariska Krowinkel met Vivienne vd Hamarahoeve (o.i.d.)
Zij is al eens Z2 kampioen geweest met deze Haflinger in ons district bij de NBVR (district West-Zuid).
Helaas mag zij geen ZZGP starten omdat hij de 1.60 m niet haalt.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 07:39

je moet gewoon wedstrijden rijden hoor!! Tong uitsteken
als jij het wil en je paard is in goede conditie moet je gewoon niks van die mensies aantrekken Knipoog

ik rij nu ook met me fjord dressuur,en gaat super,binnen 3 wedstrijden naar de L1 Pling ,maar het belangrijkste:we hebben der allebij plezier in!

ik vind het juist stoer als je met een niet sportgericht paard toch goed dressuur/springwedstrijden goed rijd,want voor bv fjord heeft hele korte stelten en moet veel meer moeite doen voor bv middendraf/galop B)

en als mensies commentaar hebben gewoon doen alsof je ze niet hoort en proberen nóg beter te rijden,en ze laten zien dat ook haffies,fjordjes,tinkers enzo dressuur kunnen!!! Cool

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 20:46

gewoon doen!! krij ook met een haffie in de wedstrijd en et gaat super..we zijn nu l2 met 2 winstpunten.. volgend jaar start k bij de paarden, daar zie k wel een beetje tegen op hoor.. al die grote paarden!!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 11:22

Nou.............Ik heb me ingeschreven voor november en december !!!!!!!!!!!!!!!! heeelllluuuuuuuup ben nu al zenuwachtig haha
Nog even een maandje goed oefenen !

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 14:53

Ik wens je heel veel suc6!!!!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 17:00

Dank je !!
Zal ik wel nodig hebben *LOL* hahaha

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 22:43

Ik ken een Fjord die M2 was, 2 Haflingers die Z2 zijn en een kruising Haflinger (allen persoonlijk) die de punten en prijzen in de B regelmatig wegkaapt en er zijn nog vele andere niet standaard dressuur paarden die ook goede punten halen.
Het belangrijkste is dat je heel veel plezier hebt in de voorbereidingen van een wedstrijd en ook tijdens de wed.. dat staat voorop, en als je dan die standaard dressuur rassen met van die ruiters op hun rug die de neus ophalen voor jou met je pony voorbij rijdt met de punten en prijzen is dat alleen maar top!!!
En het is het leukste om samen met je toppertje aan de gang te gaan om die "zwaardere" oefeningen onder de knie te krijgen, maar ook eens om een ontspannen buitenrit te maken.

Dus ik zou zeggen veel succes en zet hem op!!!!!!!

Faith963
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Groningen, Groningen, Nederland, Europa, Aarde, Heelal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:03

Nathalie"]
[quote="Kleintje"][quote="germie schreef:
Als je haf goed loopt moet je het gew oon doen.
Maar ik ehb wel eens iemand gezien..................geen gezicht, een haf die niet aan de teugel liep, te vet was, lelijke korte gangne had en niet netjes verzorgd was. Nou, als je zorgt dat je haf netjes loopt, en in wed strijdconditie i s dan kan het echt wel hoor. Moet je wel even de manen wassen, want dat had die per soon dus niet gedaan.

En weer is hieraan te zien dat het om uiterlijk vertoon gaat.

In de B hoeft het paard niet aan de teugel. Het gaat erom hoe het beestje loopt, wedstrijdconditie of niet, in de B is alles nog niet zo zwaar dus wat is dan wedstrijdconditie???

Het gat om de proef!
[/quote]

Tuurlijk moet 'ie wel in wedstrijdconditie zijn!
Hij moet er toch netjes uit zien?
Netjes schoon, ingevlochten op uitgepluist of weet ik veel.
Witte manen en een oranje vacht. En niet grijze manen van de modder en weet ik veel wat!
En uiteraard netjes getoileteerd.
[/quote]

Dat wil dus zeggen, gewassen en het enigste wat je er aan mag doen is een hengstenvlecht of matje.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 16:42

Je mag ook best knotjes maken, dat is aan jezelf.

Fitzroy, die bedoelde ik ook, superpony is dat. Ik heb een show van hun gezien op de Nationale tentoonstelling van het KVTH, die pony is ook reservekampioen geweest op de Nationale 2 of 4 jaar geleden

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 16:54

Gewoon doen, starten jij, blondje!!!!!!! Haha!
Ik ben ook gaan starten met die arabier van me en het is hardstikke leuk om te doen!!!!!!!!!!!!!

ervoor gaan jij!!!!

p.s. zeker bij chardon?

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 19:31

hee mirage ik heb je een pb'tje gestuurd !!!
groetjes blondje *LOL*

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:56

ik ben dit weekend met mijn haf nederlands kampioen geworden in de western sport dus starten met die geit

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 22:02

Gaaf joh. Gefeliciteerd......heb je er foto's van? Ben niet nieuwsgierig hoor *LOL*

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:43

Ik heb ook wedstrijden gereden met een haflinger en heb er geen negatieve reacties over gehad. Alleen maar positieve. Mijn vorige instructeur en instructrice (getrouwd) hadden er wel een gedonder om. Mijn instructeur zei "koop toch een normaal paard en rijd daar mee' en mijn instructrice (zijn vrouw) zei: 'Kom op Greetje, we gaan er een KWPNer van maken.' Toen hun emigreerden kreeg ik van een ander les en toen ik zei dat ik stopte mt de wedstrijden vond ze het hartstikke zonde.

Ik ben uiteindelijk met de haflinger gestopt en verkocht omdat ik toch iets meer wou op de wedstrijden.

Het is maar net met wat voor doel je wedstrijden gaat rijden. Als je zo snel mogelijk naar de M wilt, wordt het moeilijker dan wanneer je voor puur plezier gaat.

Iig wens ik je veel succes en zolang jij en je pony er lol in hebben:

Gaan met die banaan!