En wat vonden jullie van de kür?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:37

Eyes schreef:
Ferrer Salat heb ik sinds de Jumping al een kanjer gevonden en van Rafaël Soto heb ik echt genoten. In Aken was zijn kür m.i. nogal rommelig met veel geruk en gepluk met z'n handen (waar anders mee?) en dat was in Jerez beduidend minder. Verder behoort de kür natuurlijk een uiting van kunnen met expressie te zijn. Man man, daar was die Soto een toonvoorbeeld van. Of je het nou mooi vond of niet, maar ik heb de vertraagde beelden van de kür en na het maken van de pirouette zag je het hem uitschreeuwen van verrukking (tijdens de kür). Over expressie gesproken!!


Helaas heb ik het niet op video maar als ik iemand zo zie genieten krijg je er echt kippenvel van. En dan die Spaanse pas naderhand echt top!!

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:40

was ik nu echt de enige die die Kür van Beauvalais niet mooi vond?

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:46

Nee jôh, er zullen er genoeg zijn die er hetzelfde over denken als jij. Maar dat geeft toch niks? Kwestie van smaak toch? Knipoog

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:49

Ik vond de kur van Beauvalais zeker niet ontspannen overkomen. De gespannenheid van Beatrice straalde eraf.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:50

nou eyes, ik lig er zeker niet wakker van als ik de enige zou zijn, maar ik stoorde me enorm aan de onrust die het paard uitstraalde (oa zwiepende staart) en vroeg me dus af of de rest daar dus anders over dacht. Niet alleen smaak, ook een rijtechnisch aspect IMO.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:53

Lielle, ik vond het beeld wat ik van hem op de Jumping kreeg ook mooier dan wat ik zondag zag. Toch vond ik dat hij hele goede dingen liet zien, zijn africhting is wel voor elkaar Lachen. Het beeld had mooier gekund, maar ik vond hem wel expressief.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 17:10

Ik had hem ook op Indoor Brabant gezien en was er toen veel meer over te spreken. Vandaar dat het nu eigenlijk gewoon tegenviel.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 17:19

Idd was de uitvoering bij de Jumping ook vloeiender en rustiger. In feite heb ik weinig küren gezien waar heel weinig tot niks op aan te merken viel dus op rijtechnisch gebied zal er wel het eea op aan te merken zijn. Toch kon ik mij in de beoordeling van de jury heel goed vinden. Dat er in Jerez meer spanning in de diverse combinaties zaten vind ik eigenlijk wel logisch. Me dunkt, het zijn wel de World Equestrian Games nietwaar? Al met al heb ik met genoegen gekeken. Ook zeker naar Anky want het is toch heel knap wat ze tijdens de kür liet zien.