Ferro,Jonggor's Weyden,Krack C,Jazz, Hoe verder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:27

Pipo:

Citaat:
De mensen die in Jerez rijden zijn de topsporters van Nederland, die weten heus wel hoe ze een paard topfit en gezond moeten houden. Laten wij daar nou maar over ophouden, aangezien wij gewoon zitten te bokken, en zelf niet op dat nivo rijden. Die paarden worden begeleid door veeartsen en fysio's, pff, gaan wij zeker lopen verkondigen dat we het beter weten.


Nee we gaan niet verkondigen dat we het beter weten.
We geven een persoonlijke mening waar op gereageerd kan worden.

En de topsporters hebben bij mij beslist geen "Heilig verklarings- certificaat ".
Vandaar dat ik een mening ventileer.
En dat blijf ik doen.

Als dat niet zo kan gaan we en aanschouwen we geen een sportevenement meer.

Het gaat om sport en geld. En bij geld worden grenzen verlegd
door sporters en begeleiders.
Dus we gaan niet even onze kop in het zand steken.
Topsport is geld heel veel geld!
En zonder sponsers is het sport.

GRAND PRIX + GRAND PRIX SPECIAL
CLASIFICACION INDIVIDUAL / INDIVIDUAL CLASSIFICATION / CLASSEMENT INDIVIDUEL


http://www.jerez2002weg.com/jerez2002we ... ULT-DR-20B

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:37

Lielle schreef:
Even een rekensommetje:

Bonfire liep voor het eerst op de Olympische spelen van 1992 (Barcelona!), werd daar 4e en won zilver met het team. Als Bonfire 17 was in Sydney was hij dus 9 in Barcelona. Eén jaar jonger dan Krack nu. Twee jaar later werd hij wereldkampioen in Den Haag. Om het maar even in perspectief te plaatsen.

Bonfire was op zijn tweede jaar al bij Anky, misschien dat dat iets uitmaakt. Wat Jazz en Krack betreft wordt er steeds gezegd dat deze paarden pas zo kort op dit niveau meedraaien en misschien ligt het meer daar aan dan aan alleen de leeftijd? Bonfire draaide volgens mij net iets langer mee. Krack heeft trouwens een hele goede prestatie neergezet, daar wil ik niks aan afdoen want dat moet je ook in perspectief zien. Het totale team zou sterker mogen zijn, misschien over 2 jaar in Athene?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:51

Citaat:
Wat Jazz en Krack betreft wordt er steeds gezegd dat deze paarden pas zo kort op dit niveau meedraaien



Dat is onzin!

Hoeveel wedstrijden hebben deze paarden al thuis gelopen.
Want zo werkt het .

Sjef kennende ging een paar maanden geleden niet naar Moskou voor de lol.
1. Het was een dikke prijzengeld
2. Hij wist hoe Krack zou zijn in prestatie.
3. En hij wist wie er mee deden.

Wie is er nu naief ?

Sjef komt uit een echte leerschool.
WIELRENNEN!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:25

jemig het is nog erger dan ik dacht de verslaggeeftster van het KWPN is niet Claartje van Andel, maar Matty Marijnessen van stal de craecken, wie zegt dat handel niets met het kwpn te maken heeft

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:27

Ferro" weer" in de lappenmand ! En start niet.
Lees mijn onderstaande reactie!


Citaat:
Geplaatst: 13-09-02 12:49 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
met een feit en niet dit soort vage beschuldigingen wat dat komt redelijk gefrustreerd over.



De beschuldiging is er niet, alleen moet erkennen dat je zulke jonge dieren niet op moet offeren ten koste van je eigen Ego om er bij te moeten zijn.

Deze dieren hebben niks bij te zetten op die leeftijd bij zulke ruiters.
Ik breek de kwaliteit van de ruiters nog de paarden af.

Maar de lat ligt te hoog voor de leeftijd van deze twee dieren.
Een duidelijk voorbeeld hebben we met Ferro gehad op de Olympiade
Jaren de lappemand in en nu is hij er pas klaar voor en staat ook op een nette plek.


Partout ook zo'n geval, nooit meer terug kappot!
En dan kun wel zeggen hij had zich elders geblesseerd,maar in de top heb je direct een blessure dat weet iedereen. Maar herstelt het nog dat is de vraag?
Vaak niet, oorzaak bij paarden: overvragen !


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 19:00

goh het is wel erg sneu hoor, voor coby, maar je kan er toch niet van uitgaan dat amazones met zoveel ervaring en inderdaad zoveel medische kennis eromheen de conditie van hun paarden zo overschatten. Anky heeft indertijd de nederlandse dressuur op de wereldkaart gezet. In haar kielzog heeft deze sport zich geweldig ontwikkeld in Nederland. Als je zo'n naam hebt ben je daaraan iets verplicht. Als je dat door wat voor omstandigheid dan ook niet waar kan maken, blijf dan even op de achtergrond. Dat zal niemand je kwalijk nemen. Dit is nooit een sport geweest die je snel kan afdwingen, dat is pas iets van de laatste jaren. Dat is geen goede ontwikkeling. Het is extra zuur dat juist Ellen die zo supervoorzichtig met haar paarden is helemaal niet mee mocht doen

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 19:02

Andere teams hebben uiteraard ook wel te kampen met problemen. Rusty van het Duitse team had vorig week-end blijkbaar nog 40° koorts. Ook niet evident om dan nog te presteren. Hij was naar het schijnt ook niet echt fit.
Ik bedoel maar dat het een kwestie is van inderdaad die problemen te vermijden en anderzijds ze op een goeie manier op te lossen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 01:55

Natuurlijk krijgen de paarden die in de topsport lopen een goede medische begeleiding. Maar er spelen grote (financiele) belangen mee. In de tijd dat ik Young Riders reed heb ik een keer gehad dat mijn paard na de eerst manche van de landenwedstrijd niet goed voelde, er werd mij toen zeer duidelijk verteld dat als ik nog aanspraak wilde maken op een teamplaats dat jaar ik wel degelijk de tweede manche moest starten. Door deze belangen zijn paarden in de topsport ook vatbaarder voor blessures die in topsport natuurlijk al meer voorkomen dan in de basis. Ik wil echter niet zeggen dat dit noodzakelijk een slechte zaak is. Deze paarden krijgen een zeer goede verzorging en zijn niet noodzakelijk beter af als er minder van ze gevraagd wordt. Wel is er een tekort aan geroutineerde combinatie's in Nederland maar ik denk niet dat de schuld bij de ruiters gelegd moet worden maar eerder bij de NHS die hier eerder op had moeten letten. De top in Duitsland is veel breder maar het land is ook veel groter, wel heb ik veel respect voor het Spaanse team die zeer doelgericht naar Jerez toegewerkt hebben en met een goed resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 02:17

Katja"]
Wel is er een tekort aan geroutineerde combinatie's in Nederland maar ik denk niet dat de schuld bij de ruiters gelegd moet worden maar eerder bij de NHS die hier eerder op had moeten letten.
[/quote]
Daar ben ik het volledig mee eens, het ontbreekt aan continuiteit en dat valt de KNHS wel een beetje te verwijten

[quote="Katja schreef:
De top in Duitsland is veel breder maar het land is ook veel groter, wel heb ik veel respect voor het Spaanse team die zeer doelgericht naar Jerez toegewerkt hebben en met een goed resultaat.

Alle respect voor de Spanjaarden op dit WK. Het is NL ook al eerder gelukt en ik hoop dat de komende 2 jaar ook zo doelbewust naar de OS toe kan worden gewerkt.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 10:38

Het blijft één en al Duitsland. De Spaanse Salat heeft haar Hannoveraan in Duitsland gekocht van een niet onbekend persoon. Ze heeft gedurende haar hele loopbaan enkel met bekende Duitse mensen getraind, beginnend met Theodorescu. Het enige verschil met het Duitse team is dat ze de Spaanse nationaliteit heeft. Het paard Brentina van de USA is ook op en top Hannover. De grootte van het land heeft er ook mee te maken maar vooral de paardenmentaliteit volgens mij. Dat zit er daar zo ingebakken. Enorm veel mensen zijn bezig met paarden, fokken paarden, etc... In Hannover loopt er wsch geen enkele landbouwer rond die niet ook nog een keertje paarden fokt, en dan wel op hoog niveau. Het is daar veel meer een deel van de cultuur.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 11:35

In Duitsland helpt de staat ook om de fokkerij in stand te houden is natuurlijk ook een verschil met Nederland. Spanje had natuurlijk drie spaanse paarden in het team lopen die ook hun bijdrage geleverd hebben aan de bronzen medaille.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 11:46

Katja schreef:
Wel is er een tekort aan geroutineerde combinatie's in Nederland maar ik denk niet dat de schuld bij de ruiters gelegd moet worden maar eerder bij de NHS die hier eerder op had moeten letten. De top in Duitsland is veel breder maar het land is ook veel groter, wel heb ik veel respect voor het Spaanse team die zeer doelgericht naar Jerez toegewerkt hebben en met een goed resultaat.


Bovenstaande ben ik het volledig mee eens. + dat inderdaad de staat ook nog eens meebetaald, maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 12:22

Katja schreef:
In Duitsland helpt de staat ook om de fokkerij in stand te houden is natuurlijk ook een verschil met Nederland. Spanje had natuurlijk drie spaanse paarden in het team lopen die ook hun bijdrage geleverd hebben aan de bronzen medaille.

Inderdaad heeft Duitsland veel paardencultuur op alle niveau.

Als die Salat zo Duits geschoold is, wie begeleidt dan het Spaanse team? Zou misschien ook een Duitser kunnen zijn, wie weet?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 13:31

Ik denk niet dat dat het onderwerp is. Het is natuurlijk prima om kennis uiot het buitenland te halen en ook paarden. Kijk naar hoeveel Nederlanders bondscoach van een buitenlandse voetbalploeg zijn (geweest).

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 13:37

Nederlanders fokken geen slechte paarden, integendeel. Zeker niet in vergelijking met de dressuurfokkerij bij Zannikin thuis. Maar wij hebben nu eenmaar een handels mentaliteit. Alles wat geld opbrengt is hier te koop. Met het enge gevolg dat op dit moment slechts 1 geldschieter garant staat voor bijna alle paarden van de A selektie. Het wordt een onderonsclubje dat ook uitmaakt wie de trainer is. Misschien moet daar eens op nationaal niveau naar gekeken worden, als iemand dat durft tenminste. Wanneer die invloed meer gespreid zou worden krijgen ook meer mensen en paarden kansen en opleiding. Dat een ploeg wisseld met de jaren is een gegeven, dat gebeurt altijd en is ook goed. Zo hou je de opkomende talenten alert. Dat gebeurt niet wanneer die het gevoel hebben dat zij toch nooit gekozen worden om welke reden dan ook. Lips are sealed

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 14:43

sarabande schreef:
Nederlanders fokken geen slechte paarden, integendeel. Zeker niet in vergelijking met de dressuurfokkerij bij Zannikin thuis.

Haha, gaan we weer kort op de bal spelen Sarabande. Geen probleem hoor, toon misschien wie je bent. Clown Anoniem mensen zwart maken die je niet kent ..... leuk hé.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 14:56

Katja schreef:
Ik denk niet dat dat het onderwerp is. Het is natuurlijk prima om kennis uiot het buitenland te halen en ook paarden. Kijk naar hoeveel Nederlanders bondscoach van een buitenlandse voetbalploeg zijn (geweest).


Het was gewoon een bedenking om het succes te verklaren van een land als Spanje. Misschien hebben ze wel een spaanse coach, kan ook.
Ik ben ook geen Nederlandse dus sta er een beetje buiten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 15:13

Troef schreef:
Citaat:
Wat Jazz en Krack betreft wordt er steeds gezegd dat deze paarden pas zo kort op dit niveau meedraaien


Dat is onzin!

Hoeveel wedstrijden hebben deze paarden al thuis gelopen.
Want zo werkt het .

Sjef kennende ging een paar maanden geleden niet naar Moskou voor de lol.
1. Het was een dikke prijzengeld
2. Hij wist hoe Krack zou zijn in prestatie.
3. En hij wist wie er mee deden.

Wie is er nu naief ?

Sjef komt uit een echte leerschool.
WIELRENNEN!!!


Toch maar even Anky's woorden erbij halen:
2002-09-12 17:22:27
Anky van GRUNSVEN Dutch Dressage rider- After the test with her new horse Gestion KRACK C:

“I made one huge mistake but he was great apart from the pirouette. It is only his fifth Grand Prix. We will keep practising and in a couple of years he will be great.”

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:46

sarabande schreef:
Nederlanders fokken geen slechte paarden, integendeel. Zeker niet in vergelijking met de dressuurfokkerij bij Zannikin thuis.


Wordt er hier niet meer ingegrepen bij steken onder of eerder boven water????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:54

Het is niet de bedoeling dat persoonlijke vetes of persoonlijke ongenoegens via bokt worden uitgevochten. Hierbij het verzoek om dat niet meer te doen via een van onze fora.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 23:08

ik wil best antwoorden, zeker na alle pbs die ik heb gekregen. Er wordt mij verweten dat ik de spreekbuis van een organisatie ben, eerst de trakehners, daarna het kwpn. lees mijn profiel, ik ben van niemand alleen van mijn paarden, mijn fokkerij waar ik emotioneel bij betrokken ben. Dus als iemand uit het buitenland op een nederlans forum de nederlandse fokkerij denigreerd en de duitse blijft bejubelen, reageer ik. Niet voor mijzelf, maar gewoon uit gevoel van eerlijkheid. Geen fokgebied is volmaakt, de duitsers hebben nog steeds vaak meer schwung, in de nederlandse fokkerij staat gelukkig gezondheid hoog in het vaandel. Geen reden de een of de ander voor een derde af te maken. We proberen het allemaal goed te doen.
ik loop niet weg maar ben even met vakantie
B)
sarabande

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 23:21

De duitsers rijden beter dan de nederlanders, maar qua kwaliteit van de paarden vind ik onze hollanders een stuk plezieriger om naar te kijken, veel meer souplesse ed.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 23:32

sarabande schreef:
ik wil best antwoorden, zeker na alle pbs die ik heb gekregen. Er wordt mij verweten dat ik de spreekbuis van een organisatie ben, eerst de trakehners, daarna het kwpn. lees mijn profiel, ik ben van niemand alleen van mijn paarden, mijn fokkerij waar ik emotioneel bij betrokken ben. Dus als iemand uit het buitenland op een nederlans forum de nederlandse fokkerij denigreerd en de duitse blijft bejubelen, reageer ik. Niet voor mijzelf, maar gewoon uit gevoel van eerlijkheid. Geen fokgebied is volmaakt, de duitsers hebben nog steeds vaak meer schwung, in de nederlandse fokkerij staat gelukkig gezondheid hoog in het vaandel. Geen reden de een of de ander voor een derde af te maken. We proberen het allemaal goed te doen.
ik loop niet weg maar ben even met vakantie
B)
sarabande


Objectiviteit is geen zonde, dat is wat ik beoog.
Chauvinisme kan ik niet goed hebben...

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:31

Sponsers o.a bij de duitsers:

Citaat:
2002 World Equestrian Games

Official Photo Shoot of German Dressage Team

After the jog, the German team gathered at the stables for an official photo shoot. The lady riders were dressed in beautiful ensemble-outfits while the males wore stylish suits. The clothing line for the German dressage team was sponsored by Karlstadt, AG, the company Isabell Werth provides legal advice for. In an interview with the German radio and television station WDR, Nadine Capellmann told that she was excited that finally a male is again on the German Dressage team. High hopes are set on newcomer Klaus Husenbeth who is competing the former auction horse Piccolino. It has been since 1996 that a male rider, Martin Schaudt with Durgo, was on the German Dressage team


http://www.karstadtquelle.com/eshopping/36.asp

http://www.karstadtquelle.com/index.asp

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 10:04

adriana schreef:
Jeetje Lot waar maak je je druk om het staat wel degelijk op de site van Kwpn, dat over Ellen Bontje, ik vindt alleen nutteloos dat het KWPN dat zegt.
.


Ik maak me er druk over als er fout geinterpreteerd wordt. Als Jantje een goede leerling is die gemiddeld bijv. een 7.5 haalt, maar een 9 moet halen om te slagen kan je ook zeggen dat dat niet waarschijnlijk is, zonder dat je afbreuk doet aan Jantje zelf. Er stond dus dat het niet waarschijnlijk was dat Silvano in Jerez minimaal; 74% ging halen, een heel hoog percentage dat voor weinigen was weggelegd. Ik bedoel, van de 65 starts in de Grand Prix hebben er maar vijf een score boven de 74% gehaald, te weten topruiters met toppaarden Capellmann, Ferrer-Salat, McDonald, Salzgeber en Wilcox. Als je in deze uitspraak over Silvano leest dat daarmee Silvano wordt onderschat, lees je naar mijn mening niet goed!

En Hoezo nutteloos dat het KWPN het zegt…sorry hoor maar het is een nieuwsbericht! Ga je voor censuur pleiten ofzo? Frusty