Voor Anky zijn ......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Voor Anky zijn ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-02 16:05

Volgens de insiders gaat Van Grunsven opnieuw een grote toekomst tegemoet. Niet met Krack, waarmee ze in Jerez rijdt, maar met Salinero(Hann.). Een paard als Bonfire zeggen de kenners, maar voorlopig gaat dat Van Grunsven nog wat te ver. "Het is allemaal nog afwachten. Voorlopig gaat het met Krack beter dan verwacht. Ook dit paard gaat straks tot de wereldtop behoren. Natuurlijk is het nu nog veel te vroeg om vooruit te blikken naar Athene 2004." "Ga maar na", vervolgt Van Grunsven. "Na Sydney heb ik het geprobeerd met Joker, Idool en Partout. Om uiteenlopende redenen liep het op niets uit. Soms weet je het niet. Salinero bijvoorbeeld vond ik eerst helemaal geen paard voor mij. Te groot, grof, niet sensibel, zoals ik het graag heb. Ik dacht dat Sjef (Janssen/partner en trainer) er beter op kon gaan rijden. Uiteindelijk bleek ik me te hebben vergist." Aan het WK 2002 had Van Grunsven eigenlijk niet meer gedacht. Met Krack debuteerde ze pas enkele maanden geleden op het hoogste (Grand Prix-)niveau. Op advies van dezelfde Sjef besloot ze twee maanden geleden toch met de 10-jarige hengst af te reizen naar Moskou. Daar boekte ze twee keer winst, hetgeen chef d'equipe Ghislain Fouarge voldoende imponeerde haar mee te nemen naar Spanje. "Ik ben de vierde in rij", zei Van Grunsven, eerder in een vooruitblik. Goed voor het team, nog niet goed genoeg voor het individuele klassement. Van de Nederlanders was uiteindelijk alleen Coby van Baalen beter in de Grand Prix. Voldoende voor het team was het allemaal niet. Voor het eerst in tien jaar sloot Nederland een internationaal dressuurkampioenschap af zonder medaille. Ook dat had Van Grunsven zien aankomen. "Als Silvano (van Ellen Bontje) niet was afgekeurd had ik nog een klein beetje hoop gehad op brons. Wat nu gebeurde was allemaal wat te veel van het goede. Vergeet niet dat ook Goliath met Arjen Teeuwissen vorig jaar op het EK nog tweede werd, maar nu niet goed genoeg was voor dit toernooi." Het moet, zegt Van Grunsven, geen structureel probleem worden. "De internationale concurrentie neemt toe. Natuurlijk is dat heel goed voor de sport. Aan de andere kant moeten we onze positie zien te heroveren. Tja, een paard van het niveau Bonfire doet in dat opzicht natuurlijk wonderen." Pessimistisch is de Brabantse amazone niet. "Silvano (Bontje) en Weyden (Rothenberger) worden natuurlijk ouder. Maar ik denk dat we met Jazz (Bartels) en Idocus (Marlies van Baalen) paarden hebben voor de grote wedstrijden van de komende jaren. Ferro van Coby van Baalen gaat ongetwijfeld nog wel even mee. En ik ga er vanuit dat ik met mijn jonge paarden er ook weer helemaal bijkom."

Bron: ANP