wedstrijden met shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

wedstrijden met shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 13:54

hoi

kan je met een shetlander wedstrijden rijden ?

groetjes Anna

Al val ik nog zo diep, ik kom altied weer terug!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:14

waarom niet?

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:34

tuurlijk kun je met een shet wedstrijden rijden.
over het algemeen zijn ze heel veelzijdig,kunnen vaak super springen. *LOL*

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:54

er stond een poos geleden een meisje is de paard & sport met een verzorgshet en zij reed M1!! maar ze werd tegroot en moest toen stoppen..

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:16

Tuurlijk, ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen hoor!

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:57

Jah hoor!!! Mijn shet rijdt ook wedstrijden, met mijn buurmeisje van 8 jaar en ze is zelfs eerste geworden met een springwedstrijd! En ze gaat binnenkort ook in oud beyerland starten met dressuur die andere was gewoon onderling op mijn stal.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:59

In de Bixie rubrieken zie je heel vaak shets....
Maar verwacht niet hoog te komen met zo'n dier, het zijn nou eenmaal gewoon geen wedstrijdpony's ...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 22:24

ze kunnen het prima, maar vaak is eer ze M zijn ofzo de ruiter te groot. Ligt verder dus niet aan de pony.
Elke GEZONDE pony kan een leuk L proefje zowiezo lopen

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 06:31

Je mag met een shetlander onder het zadel bij de A-pony's starten (er van uitgaande dat jouw shet een A is), hier zie je ook vele shetties. Het nadeel van de A-pony's is dat je nooit geen Z mag rijden. M is het hoogste. De proeven voor die kleine pony's zijn aangepast. In de B heb je geen galop, in de L dus wel en eigenlijk rij je dan een B-proef voor grotere pony's en paarden. De M is vergelijkbaar met een L-proef.

Verder kun je natuuurlijk met de shetlander mennen, dressuur, vaardigheid en marathon

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:59

Natuurlijk kan dat. Ik zou het heel graag willen doen(of laten doen) met Den. Maar ik ben bang dat dat(iig onder het zadel) nauwelijks haalbaar is. Ik druf d'r nu eenmaal geen kleine kinderen op te zetten in een andere omgeving omdat hij hengst is. Dus misschien zelf nog ooit voor de kar*droom, droom, droom*.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 10:04

Tuurlijk kan dat. Een meisje op mijn oude stal had een nierziekte en was daardoor heel erg klein (ze had hetzelfde als Bart de Graaf) en reed op een grote Shet, tussen de D en E pony's! Ze is tot de M2 gekomen met hem!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:48

een vriendin van is is 21 en ze gaat met haar shetlander (is 1.07m hoog) bij de paarden starten. Hij is M klaar en kan ook al zijn draf-appuyementen. Echt heel gaaf!!

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 20:27

prakkie schreef:
een vriendin van is is 21 en ze gaat met haar shetlander (is 1.07m hoog) bij de paarden starten. Hij is M klaar en kan ook al zijn draf-appuyementen. Echt heel gaaf!!


Dat zou ik ook zo graag willen. Alleen is het met Den niet haalbaar omdat ik (zeker voor het mooie) te groot voor hem ben. Ik hoop ooit nog op zo'n grote shet te hebben en dit ook te proberen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 13:44

Ik vind die shetlandercrosses altijd zo leuk om te zien, inieminie pony's die over hindernisjes springen Lovers Met iniemini ruitertjes erop natuurlijk. Wat wedstrijden betreft, dat kunnen ze best maar ik vind zo'n lange lijs erop geen gezicht. Voor echt dressuur of springen is het voor een shetlander niet eenvoudig om zich goed te bewegen onder een grote ruiter. Daarom zie ik het nut er niet van in om als 'volwassene' fanatiek wedstrijden te rijden.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:16

hoi hoi Party!!
jaja je komt dan bij de bixie of bij de a/b pony's te starten, dat weet ik niet precies .

veel succes alvast als je gat starten

groetjes daniella

19 juli Kreta!!!!

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:49

miesie schreef:
Jah hoor!!! Mijn shet rijdt ook wedstrijden, met mijn buurmeisje van 8 jaar en ze is zelfs eerste geworden met een springwedstrijd! En ze gaat binnenkort ook in oud beyerland starten met dressuur die andere was gewoon onderling op mijn stal.


Ja maar miesie Domi is dan ook gewoon superrrrrr he!! hij wint met zn lieve look al van iedereen Lovers Haha! Knipoog

Kuzz Linnie

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:46

Reddy007 schreef:
waarom neem je dan geen grote pony dennis?


Omdat ik Dennis 'net'(9 maanden geleden) heb gekocht omdat ik hem niet kwijt wil. Hij blijft dus.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Vlindy en 2 bezoekers