springen Eindhoven deel 1 en deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

springen Eindhoven deel 1 en deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 14:10

Vandaag dus met Raimaer voor de tweede keer op concours. Wedstrijd (B springen) was bij vd Pol, zo'n 10 minuten bij mij vandaan. Helaas moest ik eerst nog even mijn paard gaan halen Haha! dus eerst een half uur de andere kant op. Snel ingevlochten ('s ochtends om 7 uur) en op pad. We reden lekker op zand, hoefden dus geen schroeven in te draaien, en konden op een bospaadje los stappen. Raimaer liep met los springen super, mooi passend iedere keer en met veel vermogen en techiek aan het springen. Dit keer klopte mijn timing met losrijden perfect (gewoon mazzel, maar goed), en we konden dus met een goed gevoel de ring in. Er hingen rdelijk wat spandoeken en kijkerige zaken langs de ring maar ze trok zich weer nergens iets van aan. Het parcours liep heel lekker, constanter dan de 1e keer, en mooi door naar voren. Helaas dus 1 keer iets te veel naar voren en op de 1 na laatste hindernis hadden we een balkje. Daar bleef het bij, dus 4 strafpunten. We hebben nu 3 w.p., morgen gaan we weer springen in Eindhoven en wie weet hebben we dan ons doel (L startgerechtigd voordat we stoppen ivm het veulen) al bereikt!

Ik heb verder geen bokkers gezien, al deden brichelle en pleasure wel mee in het L. Wie weet morgen?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 01-09-02 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:15

Wat een lekker beesie heb je toch!
En als dat zo door gaat moet het geen probleem zijn om je streven te halen.

Succes morgen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 13:38

Dank je Rk! Ik word steeds gekker met dit paard, zo nuchter en zo makkelijk springen, echt geweldig.

En vandaag dus voor de tweede keer naar Ehv. Ze was weer erg braaf, alleen verliep het losrijden wat chaotisch, net als de start van het parcours. Gevolg daarvan was een balk op 1 (K!t), een noodsprong op 2 en vervolgens een heel net foutloos parcours, dus opnieuw 4 strafpunten en een heel tevreden Lielle!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 15:34

Super netjes gedaan.
Juist omdat het chaotisch was met inrijden en een slechte start, is het juist met zo'n jong dier geweldig goed tot het eind gebracht!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 17:16

Zo! Dat is netjes gedaan voor zo'n jong ding, wat voor hengst heb je er op gezet?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 18:03

Raimaer hebben we zelf gefokt; ze is een Zuidhorn uit een ster sport merrie van Emilion * Afrikaner, die zelf internationaal springt. Nu is ze drachtig van Corland (Cor de la Bruyere * Landgraf) die vorig jaar op het EK liep met Wout Jan van der Schans.

En rk, het ergste is nog dat die balk mijn schuld was, niet de hare!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:50

Komen er op concours eigenlijk al mensen op af? Ik zie dat namelijk wel eens gebeuren in de springsport als ze een paard leuk zien springen.

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:22

Nou, dan zal ik eerst maar even mijn verslag hier op zetten:

Nou, ik deed met een van mijn wedstrijdpaarden mee en niet de gebruikelijke twee. Pleasure (v. Amaretto I) moet zich in Nuland gaan bewijzen.
Maar met de merrie Ahorna (V.Ahorn) van Hanneke v/d Boomen reed ik twee dagen mee. Het is een kleine merrie die ontzettend kan springen, maar enorm kijkerig is en daardoor ook moeilijk kan zijn.
En dat was het de eerste dag. Het ging voor geen meter en ze sloeg een paar keer af naar de vrachtwagens toe en kwam 1 keer zelfs omhoog.
Ik heb nog uren lopen nadenken hoe het nou kon, stoppen doet ze normaal nooit. Maar ik ben er nog steeds niet achter.

De tweede dag moest ik tegen de trainer van Pleasure rijden, namelijk Wil Schellekens. (de trainer van Ahorna is Rolf Goran Bengtsson) Ja, twee verschillende trainers.
We hadden haar ingevlochten om haar mee te motiveren en hadden het sperriempje afgedaan en net zoals Wil alleen op de bovenste gereden.
Ze was al veel actiever dan zaterdags.
Met het losrijden was ze super ontspannen en sprong gewoon gigantisch goed.
Vlak voordat ik erin ging wenstte Wil mij nog succes.
Ze had er erg veel zin in en dus liep de start ook vlot.
Ze trok nu wel goed aan naar de sprong en dat deed ze op zaterdag niet.
Ik heb haar vrij vlot doorgereden.
We kregen 1 balk op twee omdat we er te dicht bij zaten en 1 balk op 7B omdat ik enorm moest duwen en zij enorm moest rekken om de achterste paal van de oxer te halen wat uiteindelijk niet lukte.
Maar verder sprong ze goed. Ik, Ahorna zelf en de eigenaren waren tevreden.
Nu op naar Nuland en daar komen ze beiden aan de start.

groetjes
denise

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 15:24

Netjes hoor, jammer dat het zaterdag minder naar wens ging. Ik had zondag je zus nog even gezien, maar ben direct na het B gegaan. Ik zie je wel weer in Nuland *grin*

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:50

Hoi,

Ik moet zondag met pleasure in het b en met ahorna in het L.
Ik hoop dat ik alsnog in groep 2 kan starten anders staat Ahorna zo lang op de wagen.
En Joep Raymakers ene goede vriend rijdt ook mee in de 2de groep.

groetjes
Denise