Startkaart 10 personen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marr_

Startkaart 10 personen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 17:00

Hallo!
Vandaag waren er wedstrijden van de Arabische Sportpaarden vereniging bij ons op stal. Ik heb een poosje met een aantal vriendinnen met de vrouw gepraat die dat allemaal organiseert. Het kwam erop neer dat we allemaal wel graag wedtrijden wouden rijden met onze verzorgpony's (manege ponys). Toen zei die vrouw dat je bij KNHS een startkaart kan aanvragen voor 10 personen. Zeg maar een startkaart voor de hele stal. Ik heb al op de KNHS site gekenen, maar ik kon hier niets over vinden. Ik heb alleen iets gevonden over een Universele startkaart, maar ik weet niet of dat hetzelfde is.

Weet iemand of dit kan, een startkaart vooor 10 personen/per stal?
Laatst bijgewerkt door Marr_ op 20-01-07 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

di_Segno

Re: Startkaart 10 personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:02

Lijkt me niet mogelijk...
ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord, omdat je per combinatie een nummer krijgt.
Lijkt me wat onmogelijk met een hele groep Lachen

@Vinny: Ik zie dat je nieuw bent, welkom.
Maar je kunt beter iets plaatsen waar de topicstarter iets aan heeft, en niet in msn-taal Knipoog

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 17:06

Hmm oke, ik bel maandag KNHS er wel even over.
Maar wat is een Universele startkaart dan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:12

Een universele startkaart is een kaart die gebonden is aan een persoon, waarmee je elk paard mag starten. Handig als je veel paarden hebt voor de handel oid. Zo'n kaart is alleen voordeliger als je meer dan 16 paarden uitbrengt per jaar. Anders kun je beter een 'gewone' startkaart bestellen. Van zo'n kaart die jij beschrijft heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord.

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 17:26

Oke! Ze zei iets dat het een startkaart was waar 10 combinaties ofzo op mochten starten en dat was dan rond de 600 euro.

Naja, maandag neem ik contact op met KNHS Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:31

klopt dat is een speciale manegeregeling, alleen is het geloof ik wel paard gebonden, dus zouden maar enkele paarden kunnen, en niet elke ruiter een paard, want dan moet je een gewone startkaart aanvragen.
maar van wat ik weet is dus dat je een (of meerdere, maar dat weet ik niet zeker ) manegepaard kunt aanvragen voor een startkaart, en daarop mogen dan meerdere ruiters starten.

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:18

heejj smal:)
k hoop echt dat het mag jo t zou echt cool zijn!!
@crossmonster ik hoop dat je gelijk hebt:P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:21

Van de website van de KNHS: http://www.knhs.nl/news.asp?ID=31187&pC ... CatID=8585

Citaat:
Manegestartkaarten

FNRS-ruitersportcentra mogen KNHS-wedstrijden organiseren t/m de klasse Z2-dressuur en de klasse ZZ-springen en manegeruiters kunnen via een niet-combinatiegebonden startkaart deelnemen aan KNHS wedstrijden met een manegepaard of -pony.

Een niet-combinatiegebonden startkaart kan je aanvragen via ledenadministratie@knhs.nl.

Starten met een manegepony
Om met een manegepony op wedstrijden uit te komen zijn er enkele aanvullende voorwaarden. Omdat rubrieksindeling bij de pony's behalve naar klasse ook naar categorie (hoogte) gaat, moet bij de manegepony de meethistorie in het paspoort staan. Wanneer je je opgeeft voor een wedstrijd, moet je in de daarvoor bestemde ruimte aangeven in welke categorie de manegepony thuis hoort waarmee je op de betreffende wedstrijd start.

Manegepony's die voor KNHS-wedstrijden worden ingezet, moeten dus tot en met de leeftijd van acht jaar jaarlijks worden gemeten. Pony's die ouder dan acht jaar zijn en niet op de leeftijd van acht jaar gemeten zijn, moeten alsnog gemeten worden. Artikel 12 van het Algemeen Wedstrijdreglement beschrijft uitgebreid de categorie-indeling en het meetcertificaat.

Bij de manegeponyruiters geldt dat de winstpunten, ongeacht of je deze haalt een A of een E-pony, bij elkaar opgeteld worden. Een gevolg hiervan is dat je met een niet-combinatiegebonden startkaart niet hoger kan rijden dan de L1-dressuur en het B-springen. Als je zoveel winstpunten hebt gehaald dat je moet promoveren, moet je een persoonsgebonden startkaart aanvragen. Dat geldt ook wanneer je wilt deelnemen aan KNHS-kampioenschappen.

Er staat niets bij over een maximum van 10 personen. Als je hier zekerheid over wilt hebben, kun je het beste even bellen met de KNHS (dat gaat ook sneller dan mailen).

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 18:57

oke, dank jullie wel!!

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:20

heejj smal..
echt jammer hoor dat het niet kan:S
want ik ga geen startkaart doen tot de l1..
en als k jullie was zou ik dat ook niej doen maar je moet zelf weten hooor
k weet nej of k hoger kom.. maar dat doe ik iniedergeval niet!
heeeeell misschien vraag k wel een gewone aan mar dat week nog niej want k denk dat ik ook geen buiten wedstrijden kan gan rijden, want eerst in de bak schrok ze al helemaal enzow van de witte hekjes:( maar t zou wel heel gaaf zijn van op de boerderij te starten hoor Haha!
nouk zie je wel weer he! hvj xx kanon