Hoe lang door blijven gaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25999
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 21:27

Als ik een paard zou rijden waar ik echt na 10 pgingen nog geen wp in de B zou hebben, dan direct maar springen, geen gezeur. Ik wil op een gegeven moment wel resultaat en ben wat dat betreft best ongeduldig. Ik heb voor mezelf gezegd, 5 wedstrijden en geen verbetering, dan kappen. Ik had in de B pas na 3 proeven een wp, ik was toen al depri. Daarna had ik weer 2 wedstrijden nodig voor de volgende wp. Vervolgens werd het wp hier en wp daar in de B, dus ik ben overgegaan naar de L1. Daar mocht het van mij dus best een wedstrijd of 5 duren voordat ik een wp had, maar ik had meteen de eerste proef een wp, tweede proef 13 punten lager (paard liep beter, dus erg vaag, maar dat terzijde). Nu ben ik wel zo kritisch aan het trainen dat ik gewoon op elke 2 proeven wel 1 wp wil. Anders wordt het al snel saai. Lukt het niet na 2 wedstrijden, dan ga ik nog fanatieker trainen, een maandje geen starts en daarna nog eens proberen. Starten kost ook veel, dus het moet bij mij wel resultaten hebben. Ik vind dressuur soms zo depri, soms ook leuk. Als het slecht gaat en ik ben het met de jury eens, dan vind ik het niet ergom slecht te rijden, maar rij ik best goed en de jury vind van niet, dan is het depri.
Met springen wordt ik lang niet zo snel depri, ik denk dat ik dat ook vaker zal proberen. Tja, mijn hart ligt bij het springen, dus ik moet echt geen paard hebben dat alleen maar Z dressuur kan lopen, maar geen B parcours. Z springen, L dressuur is voor mij meer bevredigend. En als ik dan in de M strand heb ik er vrede mee.
Maar kritisch trainen doet al veel, ik mag ook graag met spiegels rijden, heb nu 2 weken lang extra priveles voor de dressuur (van m'n springinstructeur) omdat ik vakantie heb. Ben dsu veel aan eht investeren en dat wil ik ook graag terug zien.

Ik ken iemand die 8 maanden over een wp heeft gedaan in de M1, nou dan was ik gestopt.