kun je zo switchen van vereniging?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

kun je zo switchen van vereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 07:37

Ik heb dus een startkaart via onze vereniging, en ben daardoor lid van de Groninger bond. Dit is zo gekomen doordat ik al lid was voordat ik een startkaart had. Op zich bevalt de vereniging prima, even bellen en wedstrijdopgaven worden geregeld, gezellig enz. Alleen de lessen zijn knudde.
Echter het paard waar ik op rij staat 25 km van mijn huis, heb ik er wel voor over. Ook staat het paard 30 km van de manege van de vereniging.

Het probleem waarom ik zit te twijfelen over het switchen naar een andere vereniging komt doordat er op 10 km van waar het paard staat geregeld (bijna maandelijks) kringwedstrijden zijn, die ook gewoon voor winstpuntne meetellen. Hier mag ik dus niet aan meedoen, omdat ik niet lid ben van de Drentse bond. Dit is natuurlijk wel jammer.

Kun je zo vna vereniging wisselen zonder dat je allerlei extra kosten hebt m.b.t. de startkaart?

Ik vind dit wel lastig, want ben helemaal niet bekend met de verenigingen in Vries, Peize, Roden, Noordenveld enz. Dus ik weet niet of ze gezellig zijn, weet alleen dat ze bestaan. Verder ben ik dus op zich wel tevreden met m'n huidige vereniging, maar dan kan ik dus niet die kringwedstrijden rijden.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 08:42

Ik geloof dat Vries wel een gezellige vereniging heeft. Ook van Roden heb ik wel positieve berichten gehoord.
Maar goed, dat zijn voornamelijk puur wedstrijdruiters die geen lessen volgen. Vries heeft in elk geval wel een mooie manege...

De kringwedstrijden van Vries, Roden, Rolde, Loon, etc. zijn in elk geval wel erg gezellig.

Of je zo kunt switchen, weet ik trouwens niet. Lijkt me niet zo'n groot probleem...

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 08:52

Ja, maar niet midden in het jaar. Je moet wel betalen voor je nieuwe startkaart, je nieuwe vereniging en die vorige vereniging heeft al lidmaatschapsgeld van je ontvangen voor een heel jaar. Beetje zonde geld.
Ik ben ook van vereniging veranderd, maar ik heb in oktober mijn lidmaatschap bij de vereniging opgezegd en de aanvraag voor een nieuwe startkaart meteen naar de KNHS gestuurd. In januari was ik lid van een nieuwe vereniging en had ik mijn nieuwe startkaart binnen.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 08:58

Bij ons betaal je per kwartaal, maar ik moet dus een volledig nieuwe startkaart aanvragen? Beetje onzinnig vind ik, maar goed.
Vries, Roden, Rolde, Loon, enz. is dus niet ver weg. Ik heb nu dus in Roden springles, 10 minuten met de auto ofzo.
En de kringwedstrijden van Groningen (dat zijn er maar heeeel weinig) zijn vaak in 't Zand ofzo.
En het is natuurlijk erg banketstaaf als je verder moet rijden terwijl er in je achtertuin wedstrijden zijn waar je niet aan mee mag doen.

Ik wil wel graag een verenigingsles per week als het niet te duur is, dan kan ik in de winter namelijk 1 keer extra rijden omdat het binnen is. (ik bne aan de avonden gebonden, heb geen verlichting en een drijfnatte buitenbak tot m'n beschikking). Als het niveau van de lessen dan ook nog goed is zou het helemaal mooi zijn, in ieder geval niet graag achter elkaar aanhobbelen enz.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 09:55

Je moet je startkaart opsturen naar de KNHS en aangeven dat je van vereniging bent veranderd. Ze zullen dan toch een nieuwe moeten afgeven en dat kost geld. Maar het lijkt me in jouw geval wel de handigste oplossing om te switchen.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 10:09

Maar als ik m'n startkaart opstuur, dan kan ik zeker enige maanden niet starten? M'n aanvraag voor de startkaart heeft dus 2 maanden geduurd en ik heb eigenlijk geen zin in weer die rompslomp.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 11:48

Bij mij heeft het minder dan twee weken geduurd voordat ik de nieuwe startkaart in huis had. Was super geregeld...

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 12:17

Germie, volgens mij gaat het heel snel als je al een startkaart hebt. Ze hoeven alleen maar de naam van de vereniging te veranderen, alle andere gegevens hebben ze al. Vergeet niet dat je ook nieuwe startcoupons moet bestellen hè. Bel anders even met de KNHS en vraag hoe lang dat zou gaan duren.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:37

v