2 wedstrijden op 1 dag, mag dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irene85
Berichten: 2867
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: Hoogezand

Re: 2 wedstrijden op 1 dag, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:07

ja dat is best wel raar... ik wist wel dat je niet op 2 verschillende wedstrijden mag starten op 1 dag maar dat vind ik ook niet meer als logisch

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: 2 wedstrijden op 1 dag, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 17:46

volgens mij zijn de reglementen van KNHS een beetje verwarrend. Als je bij aantal starts kijkt in het regelement dat zou je denken dat het wel mag Lachen

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: 2 wedstrijden op 1 dag, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:36

Algemeen Wedstrijdreglement KNHS schreef:
Wedstrijddag
Etmaal, waarin een wedstrijd of een gedeelte daarvan plaatsvindt, steeds eindigend om 24.00 uur.

Wedstrijd
1. Het geheel van uitgeschreven rubrieken, vastgelegd in hetzelfde vraagprogramma, al dan niet voor promotiepunten.
2. Een paardensportcompetitie, niet zijnde een serie van wedstrijden.

Als je kijkt naar deze definities dan kan het reglement wat betreft het maximale aantal starts op een wedstrijddag niet verkeerd worden geinterpreteerd.

Want een wedstrijd op locatie A staat in een heel ander vraagprogramma beschreven als een wedstrijd op locatie B.

Vonkie2009

Berichten: 1840
Geregistreerd: 12-12-04

Re: 2 wedstrijden op 1 dag, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:32

thommie schreef:
heb net pb gehad van Jojo, degene in waar het om ging geloof ik haha.

Ze zegt dat het wel mag. mag wel omdat
als je'zomers een streekwedstrijd hebt rij je 2 proeven achter elkaar.
In totaal mag je per paard per dag per combinatie 2 proeven rijden en 2 parcoursen springen.

Het is zelfs zo als je bevoorbeeld een pony hebt die wordt gerden bij de pony's door meisje A en meisje B rijdt hem bij de paarden op de zelfde dag dan mag de pony 4x dressuur rijden en 1 x springen....weet ik heel zeker heb een vriendin die dat doet met een ander meisje. Dit was wat ze erover zei


De meningen zijn erg verdeeld of het mag ofniet, had namelijk ook al erover gehad op de club.

Heb je al wat gevonden Perla?

Trouwens Jojo23, ik bedoel dit niet aanvallend, wilde het gewoon graag weten! Lachen


Het mag NIET!! Ik weet het uit eerste hand..... had zelf ook eens zo'n stunt en kreeg direct een waarschuwing van de KNHS!! WP telde dus idd niet. Was maart 2006 dus nog dit jaar. Doen we maar niet weer dacht ik zo! Bloos

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 2 wedstrijden op 1 dag, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:52

En ik weet ook 100% zeker dat dit niet mag. Dit geldt namelijk niet alleen voor springen, dressuur en eventing maar ook voor aangespannen rijden. Wij hebben in het verleden namelijk dispensatie gekregen voor het starten op 2 wedstrijden. Dan waren er 2 wedstrijden op 1 dag geplanned, en niet genoeg deelnemers (krijg je bij zo'n kleine sport). Dan gaf de KNHS bij voorbaat al dispensatie. Wel moesten we het aantal rubrieken waaraan we deelnamen in de gaten houden, wij mogen maximaal 4 rubrieken per pony/paard starten + een shownummer, nu mochten we dus niet 8 rubrieken starten. Maar dat wil je ook niet.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Re: 2 wedstrijden op 1 dag, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:59

jojo,laat je nog weten of je inderdaad van knhs nog wat te horen krijgt??

jojo23

Berichten: 1606
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Drachten-friesland

Re: 2 wedstrijden op 1 dag, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:18

casanova schreef:
jojo,laat je nog weten of je inderdaad van knhs nog wat te horen krijgt??


Ik heb die donderdags voor de wedstrijd nog contact gehad met knhs om te vragen voor de zekerheigd of het mocht,antwoord was ja.
Ben gisteren gebeld door vrijdag gebeld door knhs en ze hebben een fout gemaakt,ze dachten dat ik het over 2 paarden had maar ik heb er maar 1,die vrouw van de knhs heeft dus zelf een fout gemaakt en mij verkeerd ingelicht,door dat hun mij verkeerd hebben ingelicht mag ik de 2 winstpunten houden,anders was ik er 1 kwijt geraakt maar niet alle 2 Bloos

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Re: 2 wedstrijden op 1 dag, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:42

geluksvogel!!!!

Vonkie2009

Berichten: 1840
Geregistreerd: 12-12-04

Re: 2 wedstrijden op 1 dag, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 00:35

jojo23 schreef:
Ik heb die donderdags voor de wedstrijd nog contact gehad met knhs om te vragen voor de zekerheigd of het mocht,antwoord was ja.
Ben gisteren gebeld door vrijdag gebeld door knhs en ze hebben een fout gemaakt,ze dachten dat ik het over 2 paarden had maar ik heb er maar 1,die vrouw van de knhs heeft dus zelf een fout gemaakt en mij verkeerd ingelicht,door dat hun mij verkeerd hebben ingelicht mag ik de 2 winstpunten houden,anders was ik er 1 kwijt geraakt maar niet alle 2 Bloos


Tja daar kunnen ze natuurlijk ook fouten maken he.... Bloos
Vind ik trouwens niet kunnen hoor, ik vind het een vereiste voor medewerkers van het KNHS dat ze de regels kennen maar ja....

ninino
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-11-06

Re: 2 wedstrijden op 1 dag, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 00:40

thommie schreef:
Hallo,

Vorige week viel mij op dat een meisje bij mij uit de groep(L1) op een wedstrijd in Friesland al eerder die dag had gestart met hetzelfde paard op een ander concours in Friesland? Noem geen plaatsen omdat het meisje misschien ook wel op bokt zit!

Nu dacht ik dat dit niet mocht,

Weten jullie hier meer van?

Ik vind het zelf overdreven, 1 wedstrijd is meer dan genoeg toch voor een paard!


Nee, je mag niet hetzelfde paard op 1 dag aan 2 of meer wedstrijden deelnemen. Wel mag je zelf naar verschillende wedstrijden met verschillende paarden op 1 dag.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: 2 wedstrijden op 1 dag, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:52

Dat het niet mag is hierboven nu wel duidelijk gezegd.

Ik ken een geval waarin het wel mocht. Bij ons in de kring werden op 1 dag 2 selectiewedstrijden verreden. Eentje voor springen en eentje voor dressuur. Betreffende amazone (niet ik dus Haha!) wilde allebei de wedstrijden rijden. Ze heeft toen dispensatie aangevraagd bij de (toen nog) NKB.
En omdat het niet haar schuld was dat beide wedstrijden binnen dezelfde kring op 1 dag werden georganiseerd kreeg zij toestemming om ze allebei te mogen rijden

Bij ons in de regio mag je trouwens altijd maar 1 parcours en 1 dressuurproef rijden.