Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jennietje schreef:leuk dat je manege ermee begint![]()
Zelf heb ik geen F6 gereden, ben pas bij F5. Maar volgens mijn vriendin letten ze sterk op houding en hulpen [dus bijv. handen niet rechtop wordt sterker afgestraft dan in de F3] Juistheid van de figuren. In de F3 oid zien ze soms een omvallende pony in een gebroken lijn door de vingers. Bij de F6 meestal niet. Zo zijn er veel mensen die een gebroken lijn afsnijden, maar je moet 'm dus ook echt tot de x rijden en dan pas ombuigen.
En de Theorie staat in het FNRS boekje, ik weet niet of je die hebt? Je hoeft trouwens pas de 2e keer F6 Theorie te doen.
Ik denk dat je F6 best al een klein beetje kunt vergelijken met een B proefje. Wel wat makkelijker denk ik. Puntentelling gaat ook anders [op sommige maneges volgensmij niet]
Hoelang zit je eigenlijk op paardrijden?
heb hoger gehad
ik rijd ong. 9/10 jaar
Blue_girl schreef:heey,
ik ga zondag voor het eerst een f proef rijden. Onze manege is daar nooit eerder mee begonnen eigelijk. Nu mag ik dus inspringen bij de f6 maar mijn vragen:
- is het f6 proefje altijd hetzelfde en waar kan je die vinden? (zoja heeft iemand die dan misschien?)
- wat word er van je verwacht in een f6 proefje/theorie? en wat moet je kunnen?
- hoe gaat dit verder? waar letten ze meer op dan tijdens een gewone wedstrijd?

toch zou ik even het proefje downloaden oid, even doorlezen en desnoods even oefenen, zodat je weet wat je krijgt.
Het wordt wel voorgelezen maartoch.. Oke, zo overdreven als mijn zusje hoeft niet
[die leert 'm helemaal uit dr hoofd
] Boev schreef:Mijn vader is FNRS jury en ik ben zijn vaste schrijver dus hier wat tips uit een betrouwbare bron:
tip 6 --> wel een keer een tik geven. (niet steeds slaan natuurlijk) Jury's waarderen het wel als je durft aan te pakken bij een vervelend paard. Beter 1x een tik dan de hele tijd aan blijven modderen.
] 
Shaar schreef:F-proeven kun je ook vinden op http://www.rrreyerbos.nl/, de proeven zijn altijd hetzelfde
De theorie van F6 gaat over de hulpen, dus wat doe je allemaal bij een overgang van halt naar stap, stap naar draf enz. Ik heb zelf een boekje met alle proeven en theorie erin, misschien handig om aan te schaffen
en dees moet natuurlijk ook top gaan
de manegehouder beslist he.
dus nu kan ik 2 keer in de maand lekker thuis starten. een keer knhs en een keer fnrs.. goeie oefening dus gekke_koei schreef:staat ook in de reglementen datje alleen met witte hndschoenen mag.
heb gisteren gevraagd hoe het nou zat met die 2 punten en 230 ofmeer betekend op onze manege gewoon 2 punten en danmoet je naar de volgende.
Ilja000 schreef:In vrije stap de rijbaan verlaten wil zeggen dat je het paard zoveel ruimte geeft dat het met zijn/haar neus tot aan de boeg kan zakken. Het is dus geen gewone stap en het is geen lange teugel, maar precies er tussenin. Let ook op dat je netjes recht naar C stapt en pas bij de eerste letter van de lange zijde is je proefje afgelopen en mag je je paard belonen.