Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xx_Irisje schreef:wat is dat nu weer voor onzin..
op het moment dat je als kind neit meer op een pony past kan je over op de paarden.
je helpt dan ook de paardenfokkerij onderuit,
al onze kwpn-ers van 1.60m zouden dan ineens pony;s zijn ?
Sizzle schreef:en je merrie kan pas ster worden op de keuring als ze groter is dan 165.
Alane schreef:Het invoeren van de e-pony is mi opschuiven van 'het probleem' geworden, want zoals toen 1.50 hoge paarden bij de d-pony's ingemeten werden, worden er nu 1.60 m hoge paarden bij de e-pony's ingemeten. En die 1.50 hoge e-pony's worden nog even 'vrolijk' in de D ingemeten.
Omdat het voor het oog 'mooier' lijkt regels gaan aanpassen voor die uitzonderingen die niet meer op hun pony 'lijken' te passen.
Als ik om mij heen kijk is er toch aanzienlijk minder vraag naar E-pony's dan naar D-pony's. Dan lijkt het allemaal mee te vallen van snelgroeiende kinderen en te lang voor de pony's
Van mij mogen ze op landelijk nivo ook gaan controleren op stokmaat en categorie indeling, want ook daar is ook niet alles reglementair.
steffiej schreef:ik vind dat er niet zo gezeurd moet worden
gemeten is gemeten. klaar.
mijn pony was met zijn 1.55 ook een D pony.
steffiej schreef:Als die kleinere pony heet niet haalt, dan komt de combinatie dus gewoon te kort en maar mag dat nooit de reden zijn om de regels te omzeileneen kleinere pony haalt het gewoon niet op internationaal gebied..
steffiej schreef:paardrijden is geen verplichting.. als het wat minder mooi oogt en je wilt blijven starten tussen de pony's is dat toch geen reden om een pony te late vermeten naar een andere categorie? Wat is er dan mis mee om met een e-pony te starten? Daarbij start mijn dochter van 12 jaar ook met een paard tussen de paarden... niets mis mee toch?je kunt een kind van 12 toch niet op een paard gaan zitten tussen de volwassene omdat ze misschien wat langer is?
steffiej schreef:tjee moet je daar nog veel voor betalen dan?de pony is niet voor niks in gemeten...
Citaat:E-pony
Een eenhoevig rij- en/of trekdier, niet zijnde een (muil)ezel of muildier, waarvan de stokmaat groter is dan 148 cm en kleiner dan 157 cm is (zonder hoefijzers gemeten) en dat als klein paard om aan ponywedstrijden te kunnen deelnemen de status van E-pony krijgt.
Tolstoj schreef:Alane schreef:Het invoeren van de e-pony is mi opschuiven van 'het probleem' geworden, want zoals toen 1.50 hoge paarden bij de d-pony's ingemeten werden, worden er nu 1.60 m hoge paarden bij de e-pony's ingemeten. En die 1.50 hoge e-pony's worden nog even 'vrolijk' in de D ingemeten.
Omdat het voor het oog 'mooier' lijkt regels gaan aanpassen voor die uitzonderingen die niet meer op hun pony 'lijken' te passen.
Als ik om mij heen kijk is er toch aanzienlijk minder vraag naar E-pony's dan naar D-pony's. Dan lijkt het allemaal mee te vallen van snelgroeiende kinderen en te lang voor de pony's
Van mij mogen ze op landelijk nivo ook gaan controleren op stokmaat en categorie indeling, want ook daar is ook niet alles reglementair.
Een pony van boven de 147 is nog steeds een paard en geen E-pony. Het is de E-maat , maar het blijven kleine paarden.
Ik vind dat de FEI ook de E- categorie kan invoeren zoals dat ook in Nederland gebeurt. Maar niet de maat oprekken naar 1.52. Alleen of dat haalbaar is vraag ik me af. Spaanse en franse kinderen kunnen inderdaad langer op een D-pony rijden. Met springen kan je voor de E-maat de hindernissen gewoon wat hoger zetten, geen probleem. Maar voor de dressuur loopt dat kleine paard(met paarden gangen) toch weer tegen die D-pony. Lastig.