Kur maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Kur maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 20:09

Hi! Vraagje aan de Kurrijders: hoe maken jullie die? Qua muziek dan? Met huis tuin en keuken apparatuur of heb je daar mee profi spul voor nodig? Ik zou niet weten hoe je een mooie overgang in de muziek kan maken...

Anoniem

Re: Kur maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:34

ik gebruik altijd atomix, te downloaden vanaf internet. Handig programma en na enige oefening worden overgangen ook vrij mooi.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:33

Ik gebruik voor 1x per jaar de huis-tuin-en-keuken-manier Haha!.. Gewoon eerst je proef opnemen op video, en dan aan de hand van dat filmje je muziek downloaden en aan elkaar plakken op de pc Haha! En dan heb je inderdaad geen vlekkeloze overgangen, maar ach! Haha! Bij mij gaat 't toch om de fun die ik er van heb..

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:22

wavepad is ook redelijk eenvoudig en met de gratis trail versie kom je ook al een heel eind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:17

Ik heb geluk, mijn man is zelf musicus. Alle melodieen worden opnieuw ingespeeld en passend gemaakt op de kur. Het is een behoorlijk tijdrovende klus maar het resultaat is geweldig.

D_Pluimers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:03

mijn vriendin gebruikt ook gewoon huis tuin en keukenapperatuur en ze krijgt de overgangen behoorlijk vloeiend ze doet dan langzaam het geluid zachter en plakt daarna ander geluid erweer overheen moet je even uitvinden waar je het precies moet plakken het is echt wel een gepuzzel hoor maar als je het met zn tween doet is het nog gezellig ook en lachen natuurlijk want het gaat eerst 10 keer mis en dan krijg je leuke dingen te horen

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:18

haike schreef:
ik gebruik altijd atomix, te downloaden vanaf internet. Handig programma en na enige oefening worden overgangen ook vrij mooi.

Hallo,
Ik had je bericht gelezen in het bovenstaande topic. Ik ben bezig ook muziek voor een kur inelkaar te zetten. Het leek me handig dat programma te gebruiken en heb het dus gedownload. Maar na enige tijd aan het prutsen te zijn geweest kom ik er nog niet echt uit. Zou je mij misschien een beetje uitleg kunnen geven?

Alvast bedankt.
Groetjes Miranda

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:06

Ik heb ( ook dankzij de bokkers ) Wave Pad eens gedownload , moet zeggen dat je er na wat oefening best wel in orde overgangen mee kunt maken

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:52

Nog even een vraagje wat deels toch in dit topic past : hoe doen jullie dat dan met de stemmen? Want in België mag het zanggedeelte van de muziek dacht ik niet domineren. Als je idd iemand kent die musicus is is het wat eenvoudiger, maar hoe doe je dat anders?

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:34

Ik ga nu zelf ook een kur maken (niveau L dan wel Tong uitsteken ) Maar ik heb toch wel moeite met het vinden van muziek die overeenkomt met het ritme, en die mensen aanspreekt. Ik zal dit topic maar even blijven volgen voor handige tips.
Ik heb ook wavepad, maar moet denk ik nog een beetje oefenen. Bloos Tong uitsteken

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 07:44

JoAnn schreef:
Nog even een vraagje wat deels toch in dit topic past : hoe doen jullie dat dan met de stemmen? Want in België mag het zanggedeelte van de muziek dacht ik niet domineren. Als je idd iemand kent die musicus is is het wat eenvoudiger, maar hoe doe je dat anders?

Dat zou ik ook wel willen weten, er schijnt ook een programma voor te zijn ofzo......is er iemand die hier misschien meer over kan zeggen?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:20

Dit zou ik ook wel eens willen weten, want ik kan op internet bijna geen muziek zonder zang vinden. Heel lastig!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:15

Je kan je aanmelden bij Limewire, volgens mij kun je ook de instrumentale versies van diverse liedjes opvragen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:06

-> TV

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:56

karijn schreef:
Je kan je aanmelden bij Limewire, volgens mij kun je ook de instrumentale versies van diverse liedjes opvragen.

Bij limewire zijn er weinig nummers instrumentaal te krijgen. In ieder geval niet de nummers die ik nodig had.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:58

Ik probeer ook muziek te vinden zonder zang en ik heb zelf ook limewire, maar toch kan ik het niet vinden.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:04

Ik doe nu steeds van nummers het intro als daar een goede beat in zit, en dan met het programma wavepad stukjes knippen en achter elkaar zetten, zodat het een stuk word met dezelfde beat.
Goh dat klinkt best ingewikkeld. Clown Het is ook niet simpel moet ik zeggen. Bloos Daar zijn al heel wat uren in gaan zitten.