stomme jury-ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

stomme jury-ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 07:01

Dat jullie wel eens een te hoog of te laag cijfer hebben gehad, ok. Maar hebben jullie ook nog andere verhalen van jury's?

Ik heb jaren terug eens op m'n verzorgpony meegedaan aan de zadelrubriek op de keuring van het NF in Peize. Het regende pijpenstelen, dus wij rijden. Jury onder paraplu's weggestopt. Uiteindelijk gingen ze iedereen plaatsen, ik werd maar niet geplaatst. Uiteindelijk werd mij gevraagd achteraan te gaan staan, want ze hadden mij niet gezien Frusty Frusty , en alles overdoen in dit hondeweer wilden ze ook niet.
En daar betaal je dan ook nog voor. Boos!
Ik ben dus echt nog nooit zo kwaad geweest

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 07:54

Vorige maand sprak ik een hele boze amazone op het concours in Schijndel. Zij reed M2 met een Gelderse merrie. Beestje zag er best mooi uit.
Zei vertelde dat ze tijdens haar proef had gezien dat de jury de hele tijd echt helemaal achterstevoren in de jury-auto zat. Tijdens de proef kon ze er dus niets van zeggen, maar na afloop is ze meteen naar het jurylid toegestapt en heeft gevraagd waarom ze de hele tijd achterstevoren zat.
De uitleg van de jury was dat een kennisje van haar in de ring àchter die van haar moest rijden en dat ze dat wilde zien boven de proef van bovengenoemde amazone.
Natuurlijk is ze regelrecht naar het wedstrijdsecretariaat gegaan en zou (naar haar zeggen) ook een klacht indienen bij de KNHS.

Toos paardloos

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 07:58

Nou ja zeg! Dan zorg ik er dus echt wel voor dat ik mijn inschrijfgeld terugkrijg!
Ik heb een keer gehad bij de selectie van bestgaand voor de UTV dat de omroeper de mening van de jury gaf en over mij zei: tja, jammer dat je de manen van de pony niet invlecht (het was een arabier met super lange zachte manen) nu word je NATUURLIJK laatste, anders was je eerste geweest!! Frusty Boos!
Ik was zooooo boos en ging dus ook niet mezelf vernederen door achteraan te gaan staan bij de prijsuitreiking, dus ik ging gewoon de ring uit...toen riepen ze dat ik geschorst zou worden...ik zei: doe maar lekker, ik kom hier toch noooit meer Boos! (ik sla ook inderdaad ieder jaar die wedstrijd over Haha! )

Ook was ik laatst op wedstrijd in de B met mijn 4-jarige. Hij dacht bij het afgroeten lollig te zijn en ging steil overeind. Als ik dus ergens een hekel aan heb, dan is het steigeren, dus ik gaf hem een flinke mep op zijn kont. Komt die jury (een vrouw) de auto uit of ik dat nooit meer wil doen, omdat dat dierenmishandeling is Verward Verward Ja sorry hoor, moet ik dan maar verongelukken??? Het was wel effectief: hij heeft het daarna niet meer geprobeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 08:23

De slechtste ervaring die ik me zo kan herinneren was toen ik met mijn C-pony in de B reed. Dat ging echt voor geen meter, maar ik was hartstikke gek met mijn pony dus het kon me ook niet zoveel schelen. Toen ik bij de jruy kwam na mijn proefje kreeg ik als commentaar dat ik mijn pony misschien maar beter kon verkopen want ik deed zo mijn best maar het lukt gewoon niet. Ik barstte bijna in tranen uit natuurlijk, waarop de jury het nog probeerde te redden met "of gaat het springen dan heel goed?"
"nee ook niet!!"

Verder valt het meestal wel mee met de juryleden. Ik heb het verhaal van Marieke juist een keer de andere kant op meegemaakt. Ik was bang voor een berisping maar kreeg juist te horen "dat ze me wel een 10 had willen geven voor hoe ik dat oploste". Dus je weet het maar nooit Haha!

Eigenlijk heb ik altijd een beetje de instelling van: niet zeiken, als het goed genoeg is krijg je toch wel wat je toekomt. Je kunt het nou eenmaal niet met iedereen eens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 09:10


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 16:51

Toen ik 10 was reed ik op een flink uit de kluiten gewassen New Forester van 1.41 m. Ala bulldozer type. M`n benen kwamen amper onder het zadelblad uit (pony was nl. nogal overgewicht met d`r vetpens). Deze pony had er altijd een handje van om mij op sleeptouw te nemen. De proef ervoor had ze me al door de bagger gesleurd toen ik moest afstappen bij de jury en de tweede proef flikte ze het weer. Ik stapte af bij de jury en huppakee, daar ging ik weer al modderskieen achter de pony aan. Ik werd zo kwaad dat ik haar een hardhandige ruk aan de teugels gaf en terug sleurde naar de jury auto. Pony was helemaal overdonderd want dit was de eerste keer dat het baasje eens een keer flink ingreep. Maar ja, je raadt het natuurlijk al, jury vond me een vreselijke dierenbeul en veranderde het eindcijfer van een 7 naar een 4 wat me een winstpunt kostte Boos!

Over het algemeen kan ik me super vinden in het oordeel van de jury en zo niet dan maak ik me er ook niet (meer) druk om.
De keren dat ik het werkelijk absoluut niet eens was met de jury, was meer om persoonlijke redenen. Geen zin om dat hier allemaal neer te zetten, maar die vent kon me niet luchten! Ik had hem nooit wat aangedaan, maar hij gaf me altijd standaard 130-140 pt zonder comentaar of comentaar dat nergens op sloeg. Hij vond m`n paard maar lelijk en het zou nooit wat worden Frusty Iedereen wist dat ie niet eerlijk bezig was, maar ik heb er nooit melding van gemaakt. Ben altijd vriendelijk tegen hem gebleven en die paar keer per jaar dat ik de pech had bij hem in de baan te rijden heb ik maar voor lief genomen.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:09

het was mijn eerste wedstrijd onderling met net zoals pril reed ik zeg maar op een flink uit de kuiten gewassen welsh het was ook zo'n mormool van plaats vooruit ging ik de hel proef achter uit en de jury maar lachen toen ik hem een lel gaf kreeg ik ook naar me hooft toegeschreeuwd je mishandelt di epony!!

zo dom!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

brichelle

Berichten: 158
Geregistreerd: 30-03-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 20:33

ik heb een keer gehad was er een dressuurwedstrijd bij ons op de manege, dus ik een keer meedoen. (Ik sprong toen nog in de B). mijn paard is echt ze hete donder, dus voor geen meter aan de teugel of zo, kreeg ik terug ; gemiddeld overal een 4-5 voor omdat ze de gehele proef tegen de hand liep. Maar mijn voltes en zo waren gewoon prima.
kreeg ik na de proef (kwam de jury naar mij toe): je kan beter dat paard verkopen of niet meer starten in de dressuuur want het wordt toch nooit iets !! ik was echt boos.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers