Plastron?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:51

De tekst erbij is ook geweldig!

Onder pet of hoed moet men een rijdas dragen. Feitelijk behoort men die niet alleen onder de hoed maar ook onder het hoofd te dragen, daar men anders niet zien kan, waar zijn paard heen gaat.

Het strikken van een rijdas is een kostelijke grap, ongetwijfeld voor de familie van de paardenfiguur. Alle betere paardenboeken vertellen u, dat het strikken doodeenvoudig is, en voorzien u van schetsen om dit duidelijk te maken.

Men neme, zoals mevrouw Lotgering Hillebrand, als zij een paardenfiguur geweest zou zijn, gezegd zou hebben, enkele goede dassen, vervolgens een spiegel en brenge het boordstuk rond de hals van voren naar achteren. Steek dan één eind van de das door de opening, die nauwelijks te vinden is, en breng het boordeknoopje, dat in een overhemd moet zitten, doch vermoedelijk onder het bed ligt, door het knoopsgat. Vouw hierna beide einden over de borst, bevestig het lusje aan de achterste boordeknoop, maak een knoop van rechts naar links, trek deze stevig aan en steek hem vast met een veiligheidsspeld, aldus iedere beweging van de das en vermoedelijk ook van u zelf tegengaand.

Indien ge deze voorschriften nauwkeurig hebt opgevolgd, zult ge vermoedelijk paars aanlopend en snakkend naar adem naar adem op de grond liggen. Bonk dan met uw laarshakken op de vloer om de aandacht te trekken en geef zodra er hulp is opgedaagd de helper met gebaren te kennen, hoe deze de operatie voltooien kan. Dit is uiterst eenvoudig. Al hetgeen hij te doen heeft, is één knie op uw borst plaatsen en terzelfder tijd één eind van de das op de linkerschouder leggen, dit dwars naar boven vouwen, het andere eind er kruiselings overheen brengen en de beide einden krachtig aantrekken, zó lang tot uw ogen uit hunne kassen puilen. Ten slotte moeten zij door de das een speld op uw hemd prikken en gij kunt ervan verzekerd zijn, dat iedere helper en speciaal leden van uw familie zo nauwgezet zullen zijn, dat zij de speld dwars door uw schouderblad steken. Op dat moment zijt gij de volmaakte paardenfiguur.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:59

*LOL* *LOL* *LOL*

Na het lezen van die tekst snap ik er nog geen hout van hoe ik zo'n ding moet omknopen, maar het visualiseren van wat er met de knopende persoon gebeurt is al een hele belevenis op zich! *LOL*

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 13:29

idd, mijn mooie clownsstrik in kootwijk *schaam* ik heb ook geen idee

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 13:38

ik vind het wel netjes staan eigenlijk. Ik heb zo'n ding met klitteband en laat hem niet echt bol staan maar gewoon een beetje naar beneden hangen (wel met speld natuurlijk)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 13:51

Wat ik met mijn nieuwe plastron heb gedaan, is misschien ook wel handig:

Als hij uit de verpakking komt, dan is hij al netjes gevouwen. Dan zet je die originele vouwen met een paar steken van naald en draad vast, en daar overheen doe je je plastronspeld, zodat je dat kleine knoopje dat je hebt gemaakt, niet meer ziet. Je kan hem zo in de was knikkeren, en het blijft perfect zitten!!!