Is het raar als je

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Is het raar als je

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 23:17

wedstrijden rijd voor je lol? ja ik stel deze vraag maar hier omdat dit het wedstrijd forum is, maar is het raar als je wedstrijden rijd gewoon omdat je dat leuk vind het vlechten enzo het inrijden de proefjes rijden etc En als je dus niet perse heen gaat om WP's te rijden. Want heel veel mensen doen dat geloof ik en ik ga gewoon wedstrijden rijden voor de lol en ervaring op te doen. Bij mij gaan zoveel dingen nog niet goed eigenlijk dus Wp's zullen er nog wel niet inzitten, galop gaat ongecontroleerd enzo, ze loopt niet echt nagefelijk enzo

maar vinden jullie dat raar dat ik (of iemand anders gewoon) dat doet? en vind je dat dat eigenlijk niet kan of heb je zoeits nou leuk toch?

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:20

Ik vind het helemaal niet raar dat je wedstrijden rijdt om ervaring op te doen. Daar heb je bij officiƫle wedstrijden altijd profijt van. Alleen wel balen als je bij oefenwedstrijden goed scoort en het bij een officiƫle wat minder gaat.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 23:22

ja maar dat maakt toch niet uit of ik minder scoor want ik ga toch niet heen voor de punten maar voor ervaring en de lol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:23

Daar is laatst ook al eens een topic over geweest. Ik vind het eigenlijk een beetje raar om dat onderscheid te maken. Ik rijd om te winnen maar dat betekent toch niet dat ik er geen plezier aan beleef Verward Het belangrijkste is dat jij en je paard er lol in hebben.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 23:26

nee ok, maar sommige mensen zeggen tegen mij ja je moet pas wedstrijdens tarten als je thuishet gevoel heb van nu rijd ik een wintspunt. Maar dat maakt mij helemaal neit zoveel uit. Tja ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen, sommige gaan echt om zo ver mogelijk te komen in de sport (en hebben er ook vast wel plezier in) maar andere niet die vinden het gewoon meegenomen als je hoger komt zoiets nou jah ik zie er wel verschil in iig,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:35

Ik denk dat het heel moeilijk is om in te schatten of je wel of geen winstpunt kunt halen als je nog maar heel weinig wedstrijdervaring hebt. Uiteindelijk moet je het gewoon gaan proberen. Als je tijdens je eerste paar wedstrijden echt bedroevend lage punten krijgt, en bijvoorbeeld steeds hele lage cijfers voor de galop, zou je in overleg met je instucteur kunnen besluiten om daar eerst weer op te oefenen voor je weer op wedstrijd gaat. Op concours gaat het vrijwel altijd slechter dan thuis, dus vandaar dat je beter zorgt dat het thuis allemaal al makkelijk gaat voor je op concours gaat. Maar je leert ook hartstikke veel van de wedstrijden zelf. Proefrijden is een vak apart en dat kun je echt alleen maar op concours leren.

En volgens mij kun je ook alleen maar "ervoor gaan" om zo ver mogelijk te komen in de sport als je al een stuk meer ervaring hebt en kunt inschatten hoe je situatie in elkaar steekt.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 13:08

ja dat denk ik ook wel, maar mijn instructrice gaat Jamy leren galoperen (nou jah leren ze kan het al een beetje maar dat het beter gaat) omdat ik niet aan alles te gelijk kan denken ik moet zelf en meer rechtop zitten jamy vooruit drijven op de volte sturen en alles tegelijk gaat gewoon niet, en zij heb daar al heel veel ervaring mee en kan dat wel dus dat gaat ze proberen en dan kijken hoe het gaat....

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 13:28

Persoonlijk zou ik wel alle oefeningen willen beheersen voordat ik een proef zou starten. Dan heb ik er gewoon veel meer lol in. En ja, dan kan het een keer wat minder gaan omdat het op ander terrein is en er zenuwen meespelen, dat maakt me dan niet zoveel uit.
Maar als ik een proef zou moeten starten en een paar onderdelen lukken thuis nog helemaal niet, dan zou ik er op wedstrijd al helemaal niet aan beginnen.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 13:41

galop lukt thuis nog niet zo maar op de ponyclub meestal beter omdat de bak daar ook minder zwaar is en er geen hoefslag in de bak is en dat is schijnbaar makkelijker. Maar ga volgende week naar de ponyclub en dan even kijken hoe het rijden gaat daar.